ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 01:07

جوابیه به جناب اقای ابراهیمی در باب فعالیتهای فرهنگی در شهر پاوه/فاتح شمس

جوابیه به جناب اقای ابراهیمی در باب فعالیتهای فرهنگی در شهر پاوه/فاتح شمس

با سلام و احترام خدمت دست اندر کاران بخصوص مدیر توانا و محترم سایت وزین سلام پاوه و همچنین جناب آقای ابراهیمی شهردار سابق شهر پاوه اخیرا بعد از عزل شهردار محترم نامه ای از جانب ایشان خطاب به شهروندان در سایت سلام پاوه منتشر گردید که جا دارد از مدیریت محترم آن سایت در […]

با سلام و احترام خدمت دست اندر کاران بخصوص مدیر توانا و محترم سایت وزین سلام پاوه و همچنین جناب آقای ابراهیمی شهردار سابق شهر پاوه اخیرا بعد از عزل شهردار محترم نامه ای از جانب ایشان خطاب به شهروندان در سایت سلام پاوه منتشر گردید که جا دارد از مدیریت محترم آن سایت در شفاف سازی سیر اطلاع رسانی کمال تشکر را داشته باشم . در همین راستا بنده بعنوان یکی از فاتح شمسکسانی که همواره دلم برای شهر و منطقه ام می تپد لازم دانستم نقدی بر عملکرد ایشان در حوزه فرهنگی و گردشگری داشته باشم .
جناب اقای ابراهیمی بنده چون خود در حوزه فرهنگی دستی بر آتش دارم لازم دانستم سیر فعالیتهای شما در این حوزه را یادآور شوم : حضرتعالی بیان فرموده اید که چندین تندیس در سطح شهر نصب کرده اید بنده مخالف نصب تندیس نیستم اما آیا برای شناساندن این بزرگان فعالیتی شده ؟ بعنوان مثال واحد فرهنگی شهرداری کنگره ای در نکوداشت حضرت مولوی که تندیسش را در شهر بنا کرده اید برگزار کرده؟ شاید بفرمایید این کار شهرداری نیست کار ادارات دیگری مانند اداره ارشاد است اما خیر واحد فرهنگی شهرداری در شهرها و مراکز استانها یکی از فعالترینها در باب فرهنگ و هنر هستند .
مرسوم است در سال چندین نمایشگاه کتاب در سطح شهرستانها بعنوان نمایشگاههای شهرستانی واحد فرهنگی شهرداری برپا می شود شما دوست فرهنگی بنده در این مدت چند ساله چند نمایشگاه برگذار کرده ای؟ شاید مشکل نبود اعتبار را پیش بکشی در صورتی که اینچنین فعالیتهایی نیاز به اعتبار ندارد و خود بنده بیش از 10 نمایشگاه در سطح شهر پاوه و نودشه برگذار کرده ام بدون حتی ریالی کمک از هیچ ارگانی آیا شهرداری نمی توانست از انتشاراتی برای برپایی چنین نمایشگاهی دعوت بعمل آورد ؟ امیدوارم جناب آقای شهردار جواب منطقی داشته باشد .
مطلب بعدی ایجاد مراکز خرید در سطح شهر است که در اغلب شهرها و شهرستانها در قالب شرکت شهروند مبادرت به ایجاد فروشگاههای بزرگ شهروند نموده و شهروندان محصولات خود را چه فرهنگی و چه مایحتاج عمومی با درصدی کمتر از بازار خریداری می نمایند آیا این سهل انگاری را به حساب کمبود بودجه می گذارید یا بی تدبیری مسئولین ؟ که بنده شک ندارم اگر مدیریتی توانا بر شهرداری حاکم بود بی شک بخش خصوصی مشتاق به همکاری بود و تسهیلات خوبی به شهروندان داده می شد . جناب اقای ابراهیمی نوشتن پلاکارد نشانه فعالیت فرهنگی نیست نانوایان هم گاها به این امر در خوش امد گویی به اقوام و دوستانشان بخصوص وقتی از سفرهای زیارتی برمیگردند مبادرت می ورزند بسیار متاسفم پلاکارد نویسی را کار فرهنگی می دانید اما ایجاد ایستگاهای مطالعه کتاب را فراموش کرده و یا حتی شهرداری پاوه با قدمت عمر شهرداریهای کشور هنوز یک کتابخانه تخصصی ندارد آن وقت آموزش گذاشتن زباله را از اهم کارهای فرهنگی می دانید .
دوست عزیزم شما خوب می دانید بنده اصلا و ابدا قصد تخریب و یا تهمت بی تدبیری را ندارم بلکه وظیفه خود می دانم این مسائل را برای آیندگانی که بر کرسی لرزان شهرداری تکیه میزنند بیان کنم شاید مثمر ثمر واقع شد جناب اقای ابراهیمی شایسته بود در شهرداری حضرتعالی بیشتر به کتاب وکتابخوانی بها داده می شد چرا که خود یک فرهنگی بودی اما چند بار مسابقه کتابخوانی در سطح شهر برگذار کردی؟ در این باره صحبت خیلی زیاد است فقط به چند نکته اساسی اشاره میکنم وبه بحثهای دیگر می پردازم :
نکته اول – شما در این مدت که شهردار پاوه بودید چند گنگره در سطح استان و یا شهرستان برگذار کردید؟ در این مدت چند نمایشگاه کتاب برگذار کردید؟ در این مدت چه فعالیت هنری داشتید چه از نظر تاتر و یا نمایشگاهای طراحی و نقاشی وصنایع دستی ؟ در این مدت چند سمینار در باره مقوله فرهنگ و اجتماع برگذار کردید؟ ایا کتابخانه هایی در سطح شهر برای مطلعه عموم ایجاد کرده اید؟ ایا شهر پاوه کتابخانه تخصصی که شهرداری ایجاد کرده باشد دارد؟ از شعرا ونویسندگان شهر چند بار تقدیر شده؟وووووووو
نکته دوم – جناب اقای ابراهیمی از اینکه به مقوله ورزش اشاره فرمودید بسی جای شکر گذاری است اما بفرمایید کمکی که به تیم های ورزشی شده به کدام تیم ها بوده و ایا تیم خاصی را حمایت میکردید؟ معمولا در اغلب شهرها بواسطه متمول بودن شهرداریها اسپاسر تیم هایی می شوند و برای جوانان شهرشان بهایی قائل هستند بفرمایید شهر پاوه چند تیم تحت حمایت شهرداری دارد ؟ ایا تیمهای حمایت شونده مقامی برای شهر کسب کرده اند؟
نکته سوم – جناب اقای ابراهیمی شهر پاوه در فقر فرهنگی مضاعفی غوطه ور است و این بر می گردد به کوتاهی مسئولینی که در صدر این شهر قرار دارند و شما در واقع چند سالی به فرهنگ شهر جفا کردی می توانستی بهتر از این به جوانان برومند و افتخار افرین کمک کنی پتانسیل زیادی در شهر هست اما امروزه فقط پتانسیل کار ساز نیست بلکه باید کمکهای سخت افزاری و نرم افزاری همراه باشد که متاسفانه شما کوتاهی کردید و روز بروز شهر ما در فقر فرهنگی فرو رفت . امید است شهردار بعدی با این دید کلان نگر فرهنگی پا به عرصه بگذارد و بداند پویایی هر جامعه ای به فرهنگ ان جامعه بستگی دارد . متاسفانه با این ظلمی که روا داشتید پدیده شوم قاچاق مانند علف هرز منطقه را فرا گرفته و سخت می توان از این دام گسترده رهایی یافت .
نکته چهارم – و اما در باب مقوله گردش گری به جرات می توانم بگویم اگر شهر پاوه مسئولین دلسوزی داشت به قطب گردشگری ایران تبدیل می شد شما از گردشگری گفتید اما از نواقصات ان سخنی بمیان نیاورده اید تا یکی دوسال قبل حتی یک هتل در شهر برای اسکان مسافران نبود الان به همت بخش خصوصی هتلی احداث شده که هرگز برای شهر پاوه کافی نیست سوال اینجاست شما که معتقد به حضور گردشگر در این شهر هستی شهرداری چه امکاناتی برای رفاه مسافران ایجاد کرده؟ معمولا در اغلب شهرها مهمانسراهایی توسط شهرداریها احداث می شوند ایا شما در این چند ساله عمر شهردای ات اقدامی بعمل اورده ای؟ در امر رستوران داری متاسفانه بسیار ضعیف عمل شده و هرگز هم کار فرهنگی برای شناساندن شهر برای گردشگران انجام نپذیرفته است.
در پایان اگر با صراحت لهجه سخن گفته ام پوزش می طلبم می دانم دوست عزیزم جناب آقای ابراهیمی ظرفیت پذیرش انتقاد را دارد و قصد بنده صرفا هشداری بود برای شهردار آینده که غافل نباشد مشکل منطقه ما در اولویت اول مشکل فرهنگی است.

6 پاسخ برای “جوابیه به جناب اقای ابراهیمی در باب فعالیتهای فرهنگی در شهر پاوه/فاتح شمس

  • امید در تاریخ آذر 24, 1392 گفت:

    جشنواره عکس ونقاشی کجا بر گذار شده؟؟چرا ما ازش خبری نداشتیم؟؟
    یا که اونم خصوصی بوده؟؟؟

  • شیوه در تاریخ آذر 24, 1392 گفت:

    سلام. درود بر آقای شمس
    یک نکته را از یاد بردید. آقای ابراهیمی جشنواره عکسی را برگزار کردند که آخر جوایز ما بخت برگشتگان را ندادند. این را از یاد بردید

  • شهروند در تاریخ آذر 23, 1392 گفت:

    جناب آقای ابراهیمی کی گوشش به این حرفها بود نه فقط این نکات بلکه نکات فراوانی از جانب افراد متعدد به او یاد آور شده است .دوست عزیز جناب کریمی شما اگر وبلاگ شورای پاوه را خوانده باشی متوجه شده ای که دهها مورد اینجوری وانتقادهای فت وفراوانی شده بود انتقادهای سازنده وگزنده حتی در قالب توهین اما این آقای ابراهیمی ودوستانش ککشان هم نمی گزید واین توهینها و انتقادها آنها را برای خدمت کردن به خود نه به جامغه شان جسورتر می کرد. آقای ابراهیمی به مسئله فرهنگ وکتاب و اینجور چیزها خنده ش می گرفت. چه برسه به اینکه بیاد گوش به حرفهای این آقا (شمس )بدهد.

  • سلام در تاریخ آذر 23, 1392 گفت:

    تمام نکاتی که آقای شمس فرمودند صددرصد قابل قبول است.ولی من باید به این چندنکته اشاره کنم که شهرداروشورافقط وفقط درفکرفروش زمین وفضای سبزو………………..بودندکه متاسفانه دراین جنایت کاملاموفق بودنداین آقا یان پاوه رابرای همیشه نابود کردندو……………………….

  • جمال ابراهیمی در تاریخ آذر 23, 1392 گفت:

    دوست عزیز شهرداری حوزه کاری وسیع و گسترده ای دارد ویکی از کارهای ان امورات فرهنگی متناسب با بودجه پیش بینی شده می باشد که انهم در صورت محقق شدن اما من در دوره مسولیت به قول شما کارهایی که زیاد به بودجه نیاز نداشت مانند نمایشگاه عکس مسابقات نقاشی مسابقات عکاسی برگذاری همایش فرهنگ شهروندی برگذاری کلاسهای اموزشی رعایت حقوق شهروندی و کمک مالی به خانه موسیقی کمک به تیم کشتی حمایت وکمک مالی به تیم اسکیت شهرستان در مسا بقات استانی کمک و اهدا جوایز به مسابقات دو چرخه سواری کمک نقدی و غیر نقدی به واحد های اموزشی وکمک به تعمیر وتجهیز مدرسه علوم دینی احداث خانه عالم کمک درتعمیر مساجد واگذاری زمین ومکان مناسب جهت بر گذاری نمایشگاهای فصلی در قسمت گردشگری احداث بازارچه های مرزی و اماده نمودن سوییت های پارک شهید کاظمی وتالار پارک جهت پذیرایی کاروان راهیان نور و سایر مسافران و گر دشگران اهدا بسته فرهنگی در ایام نوروز به مسافران و وساخت تندیس شاعران کرد که اگر شورای محترم مصوب میکرد کنگره بزرگداشت انان را هم برگذار میکردیم ودرخصوص برپایی تاتر خیابانی پیشنهاد به شورای شهر ارسال که نه مصوب گردید نه مجوز ان صادر گردید در واقع من هیچ اداره و نهادی را ندیدم در خصوص کار فرهنگی به ما پیشنهاد یا کمکی نمایید فقط ما در روز پاک پاوه که هرساله در 31 اردیبهشت برگذار میگردد شبکه بهداشت و درمان و هلال احمر را میدیدیم به ما در اشاعه کار فرهنگی کمک میکردند پس شما یا در منطقه نبودید یا کارهای شهرداری را نمی بینید ضمنا کار فرهنگی در کنار کارهای عمرانی انجام گرفته شاید خیلی محسوس نباشد و ایده ال فکر کردن راحت است

  • ک- کریمی در تاریخ آذر 23, 1392 گفت:

    با سلام حضور شما
    اقای شمس بهتر نبود در طول دوران خدمت دوستت این نکات را برای او یادآوری می کردید و او را کمک می کردید.