ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 02:48

سلام خسروی :مردم شهر مابر بسترهای بازمانده جنگ تحمیلی زندگی می کنند

سلام خسروی :مردم شهر مابر بسترهای بازمانده جنگ تحمیلی زندگی می کنند

به گزارش سلام پاوه : شهردار پاوه در نشست شهرداران و شوراهای اسلامی مناطق اورامانات با حضور نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و دکتر خندان دل معاون محترم عمرانی وزیر کشور، به عنوان نماینده پاوه ضمن تقدیر و تشکر از معاونت محترم عمرانی و همکاران ایشان در سازمان شهرداری ها و تقدیر از […]

به گزارش سلام پاوه : شهردار پاوه در نشست شهرداران و شوراهای اسلامی مناطق اورامانات با حضور نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی و دکتر خندان دل معاون محترم عمرانی وزیر کشور، به عنوان نماینده پاوه ضمن تقدیر و تشکر از معاونت محترم عمرانی و همکاران ایشان در سازمان شهرداری ها و تقدیر از نماینده محترم مردم شریف اورامانات در مجلس شورای اسلامی بدلیل فرصتی که برای تشکیل این گردهمایی فراهم شده است. به داشته ها و نداشته های شهر پاوه به تفسیر پرداخت.

خسروی : ما ۷۰۰ کیلومتر راه آمده ایم تا این پیام را به شما برسانیم که در مقابل خون شهدا و زحمات این مردم مسئولیت داریم که هر آنچه در جلسه شورا در تهرانتوان داریم برای عمران و آبادانیش گام برداریم.

سلام خسروی در تشریح جایگاه پاوه به قدمت بیش از ۶۰ سال به عنوان مرکز اورامانات و مادر شهرِ غرب استان کرمانشاه یاد نمود و تمام شهرستان ها و شهرهای دیگر اورامانات را منتزع شده از آن دانست.

ایشان جایگاه شهر پاوه را از نظر قدمت و سوابق شهرنشینی در کنار نقش بارز و برجسته مردم این شهر در دفاع از ارزش های اسلامی و انقلابی در طول حیات پربرکت نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران مهم توصیف نمود، مردمی که همواره در دفاع از آرمان های ایران اسلامی پیش قدم بوده و وظیفه خود را در دفاع از مرزهای کشور با شایستگی ایفا نموده اند.

خسروی گفت: شهر پاوه تاکنون دوبار مورد عنایت ویژه رهبر معظم انقلاب اسلامی قرار گرفته و شهادت ایشان بر دینداری و روشنفکری این مردم گواه صادقی بر حقانیت مواضع این شهر و مردمانش بوده است.

وی در توصیف حماسه مردم این شهر افزود: شهر پاوه زمانی که شهرهای مشابه در حال ایجاد زیرساختها و جذب امکانات توسعه بودند با بیش از ۲۲ بار بمباران هوایی و ۴۹۰۰ گلوله توپ و خمپاره بیشتر زیرساختهای آن نابود شده و اکنون نیز مردم بر بسترهای بازمانده ی جنگ تحمیلی زندگی می کنند و گاها آثار بمباران و گلوله های عمل نکرده در دل خیابان ها و زیر خاک همچنان مدفون مانده اند.

شهردار پاوه در گوشه ای دیگر از مساعی معمول مردم این دیار گفت: پاوه قدمگاه شهیدان بزرگواری چون شهید چمران، شهید همت، شهید کاظمی و هزاران سردار دیگر است که بیش از ۶۰۰ شهید بومی و ۲۵۰۰ شهید اعزامی در کوی و برزن آن خون پاکشان به زمین ریخته شده است.

سلام خسروی در ادامه گفت: مردم ما قدر نعمات گذشته را می دانند اما آنچه اکنون در پاوه وجود دارد هیچ تناسبی با شان و جایگاه این مردم ندارد. اکنون نوبت مسئولین محترم نظام است که این شهر را مطابق با پیشینه ارزشمند آن بسازند.

شهردار پاوه خطاب به آقای خندان دل افزود: ما ۷۰۰ کیلومتر راه آمده ایم تا این پیام را به شما برسانیم که در مقابل خون شهدا و زحمات این مردم مسئولیت داریم که هر آنچه در توان داریم برای عمران و آبادانیش گام برداریم.

ایشان با اشاره به مشکلات عدیده پاوه به موارد زیر به عنوان مشکلات عمده شهر اشاره و افزود: مشکل اول پاوه این است که علیرغم مرزی بودن شهر و جمعیت ۳۰ هزار نفری اکنون بدترین و سنگین ترین ترافیک را در شهر شاهد هستیم و برای رفع این مشکل لازم است اعتبار ویژه جهت احداث کمربندی و بازگشایی معابر جدید در نظر گرفته شود، تا هم مردم و هم میهمانان خارج از کشور بتوانند براحتی در پاوه تردد نمایند.

– ماشین های آتش نشانی پاوه زمانی کار آبرسانی به جبهه ها را برعهده داشته اند و هنوز هم نوسازی نشده اند. انتظار دارد با دستور جنابعالی اعتبار ویژه ای جهت احداث ایستگاه جدید و تجهیز ماشین آلات موجود باتوجه به پله کانی بودن شهر پاوه و عدم امکان دسترسی آزاد و سریع در هنگام بروز حوادث پیش بیی نشده تخصیص یابد.

– شهر پاوه در کنار مرز شوشمی، با وجودی که مرز را پشتیبانی می کند اما هیچ سهمی از درآمدهای مرز ندارد. انتظار دارد به عنوان یک منبع درآمد پایدار سهمی برای شهرداری پاوه از درآمد مرز شوشمی در نظر گرفته شود.

– شهرداری پاوه با بودجه سالانه ۳ میلیارد تومان هم اکنون ۲ میلیارد تومان بدهی قطعی دارد که برای پاسخ دادن به درخواست طلبکاران و توقعات به حق مردم نیاز به مساعدت ویژه جنابعالی در تخصیص اعتبار کافی برای این منظور را دارد.

وی در پایان خطاب به آقای خندان دل افزود: امیدوارم نگاه ویژه جنابعالی با عنوان ره آورد این دیدار در اذهان شهروندان شایسته پاوه برای همیشه ماندگار بماند.

منبع : پاوه پرس

یک پاسخ برای “سلام خسروی :مردم شهر مابر بسترهای بازمانده جنگ تحمیلی زندگی می کنند

  • مسلم در تاریخ آبان 24, 1393 گفت:

    ضمن تشکر از اقای خسروی که اولین مسئول بوده به زحمات مردم پاوه در جنگ تحمیلی اشاره نمود ونقش مردم پاوه در جنگ تحمیلی مورد اشاره قرارداده اما کجا هستن مسئولینی که قدر زحمات مردم را که همچون سد محکمی در برابر هجوم بعثیان قرارداد وچنان دشمنان را زمین گیر کرد که نتوانند وجبی از خاک پاوه بدست هیچ دشمنی بیفتد اما بعداز جنگ مزایای ان برای کسانی بود که نقشی در جنگ نداشتند حتی صداقت این مردم باعث نشد که مرز را برروی ملت پاوه باز نمایند ممنون جناب اقای خسروی