ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 22:45

طرح مشکلات نودشه در حضور نماینده پاوه و اورامانات

طرح مشکلات نودشه در حضور نماینده پاوه و اورامانات

به گزارش سلام پاوه : امام جمعه نودشه : چرا باید کسی که در رشته ای تخصص می گیرد و دارای مدرک عالی دانشگاهی است از آن استفاده نشود.  به گزارش سلام پاوه و به نقل از وبلاگ خبر نودشه امام جمعه نودشه در نماز جمعه این هفته در حضور نماینده مردم اورامانات به بیان […]

به گزارش سلام پاوه : امام جمعه نودشه : چرا باید کسی که در رشته ای تخصص می گیرد و دارای مدرک عالی دانشگاهی است از آن استفاده نشود.

 به گزارش سلام پاوه و به نقل از وبلاگ خبر نودشه امام جمعه نودشه در نماز جمعه این هفته در حضور نماینده مردم اورامانات به بیان مشکلات مردم پرداخت ملا احمد مبارکشاهی

امام جمعه نودشه در بخش اول سخنان خود اشاره ای به رشادت ها و از خودگذشتگی مردم هم در قبل و هم بعد از انقلاب کرد و با استناد به آیاتی از  قران کریم که جواب احسان جز احسان هیچ چیز دیگری نیست اظهار نمود :زمانی که به فردی رای می دهیم و مهر می کنیم که این فرد شایسته است و لیاقت دارد چه به عنوان نماینده مجلس و چه به عنوان رئیس جمهور و چه شورا و چه هر کس دیگری وقتی مردم به وی اعتماد می کنند قطعا انتظاراتی از وی دارند.

ماموستا مبارکشاهی با بیان اینکه مردم نودشه مردمی نبوده اند که با تبلیغات و یا جو حاکم به کسی رای دهند ادامه داد : مردم نودشه مردمی هستند که آگاه و به کسی رای می دهند که از لحاظ علمی جایگاه خود را داشته باشد وقتی شخصی به عنوان نماینده مردم اورامانات و ملت کرد انتخاب می شود باید توانایی رساندن پیام این ملت را داشته باشد .

امام جمعه نودشه بخش دوم سخنان خود را به مشکلات نودشه اختصاص داده گفت : جوانان ما یکی از اصلی ترین بحث های امروز ما هستند امروز کمتر خانواده ای در نودشه دو تا سه دانشجو با مقاطع تحصیلی عالی را دار هستند و اصلی ترین خواسته این خانواده ها رسیدگی به بیکاری و مشکلات این جوانان تحصیل کرده است

وی در این بخش اشاره ای به یکی از شعار های دکتر منوچهری مبنی بر شایسته سالاری کرد و گفت : ما انتظار داشتیم حداقل مردم ما که بیش از بیست هزار جمعیت ساکن و غیر ساکن را داراست  دو تا سه نفر از نخبگان این جامعه به عنوان مسئولان در سطح شهرستان و یا مسئولیت های دیگر انتخاب می شدند که متاسفانه تا به الان استفاده نشده است .

امام جمعه نودشه گوشه ای دیگر از سخنان خود را به بیکاری بی حد و اندازه فارغ التحصیلان و متخصصان این منطقه اختصاص داد و گفت : چرا باید کسی که در رشته ای تخصص می گیرد و دارای مدرک عالی دانشگاهی است از آن استفاده نشود

وی ادامه دارد : چرا زمانی که جوانان ما می خواهند به طور خصوصی شغلی ایجاد کنند و با مراجعه به بانک ها برای گرفتن وامی ناچیز باید هفت خان رستم را طی کنند ، ما این را شایسته ی  جوانانمان و مردم نمی دانیم .

امام جمعه نودشه در ادامه سخنان خود به طرح مشکل سوخت پرداخت و خواستار رفع هر چه سریع این مشکل شد و بیان داشت  : وضعیت سوخت مدارس و ارگان ها و مساجد نودشه در وضعیت بسیار بدی قرار دارد چرا که دولت این سوخت را با قیمت بسیار گرانی به مردم عرضه می کنند و مردم منطقه ما از پرداخت چنین هزینه بابت سوخت خود در این سرمای طاقت فرسا نیستند.

ماموستا مبارکشاهی یکی از اصلی ترین خواسته های مردم نودشه در بخش سوخت را گاز کشی به نودشه دانست و در جواب اظهارات هفته پیش رئیس شرکت گاز استان کرمانشاه مبنی بر به صرفه نبودن گاز کشی به نوسود و نودشه  بیان داشت : ما اصلا این حرف که گاز کشی به نودشه و نوسود صرفه اقتصادی ندارد را قبول نداریم  چرا که هیچ چیزی در منطقه کوهستانی و مرزی نوسود و نودشه توجیه اقتصادی ندارد و ما بار ها و بار ها برای حل مشکلاتمان با این لفظ مواجه شده ایم همچنان که در مسئله انتقال آب بل به نودشه با همین لفظ با ما برخورد شد .

وی ادامه داد : پس این توجیه اقتصادی کدام است که با 3000 هزار نفر جمعیت 107 شهید تقدیم کنیم این چه صرفه اقتصادی است که با بیش از 2000 بار گلوله باران شویم ولی ذره ای از اصول خود پا نکشید ه ایم .

امام جمعه نودشه با اشاره به اینکه سیاست مقام معظم رهبری و نظام مقدس جمهوری اسلامی خدمت به کسانیست که برای این نظام و حکومت اسلام زحمت کشیده اند اظهار داشت : نمی دانم چرا بعضی از مسئولین دولتی پایبند به این سیاست ها نیستند.

ماموستا ملا احمد مبارکشاهی با تشکر از پرسنل و پزشکان و پرستاران و مدیریت مرکز بهداشت نودشه در ادامه به یکی دیگر از مشکلات اصلی نودشه مسئله بهداشت و مرکز بهداشت نودشه  پرداخت و گفت : بهداشت یکی از دغدغهای مردم ماست ما از دکتر منوچهری انتظار داریم با توجه به اینکه ایشان عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلام هستند توجه بیشتری به بحث بهداشت منطقه شود و مشکلات راحتر حل شود کما اینکه ما حدود یکسال تلاش می کنیم که هفته ای یک بار دکتر دندان پزشک در مرکز بهداشت ما حضور پیدا کند ولی متاسفانه هیچگونه پاسخی به این خواسته ی ناچیز ما داده نشده است .

امام جمعه نودشه بخش پایانی سخنان خود به مشکلات جاده های نودشه اشاره کرد و بیان داشت : بنده با توجه به آماری که گرفته ام در یک سال گذشته 7 خانواده به طور خانوادگی در مسیر های نودشه جان خود را از دست داده اند و ما واقعا قبول نداریم بعضی از افراد این مشکلات را توجیه کنند.

وی همچنین خواستار توجه بیشتری به شهرداری نودشه بخاطر کسری بودجه و مشکلات مالی شد.

ماموستا ملا احمد مبارکشاهی در پایان سخنان خود از خدمات بخشدار نوسود جناب آقای سالم مصطفایی بخاطر ساماندهی مرز و خدمات ایشان به بخش نوسود تشکر و قدردانی عمل آوردن و خواستار حمایت بیشتر دکتر منوچهری از ایشان شد.