ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 15:37

سیب سبز سرچاو دالاهو، برند ناشناخته ثلاث باباجانی / عثمان نصیری

سیب سبز سرچاو دالاهو، برند ناشناخته ثلاث باباجانی / عثمان نصیری

عثمان نصیری از فعالان رسانه‌ای در مطلبی به ظرفیت‌های توسعه آفرین باغات سرچاو دالاهو و محصولات ممتاز آن برای توسعه ثلاث‌باباجانی پرداخته است که در ادامه می خوانید:

به گزارش سلام پاوه : عثمان نصیری از فعالان رسانه‌ای در مطلبی به ظرفیت‌های توسعه آفرین باغات سرچاو دالاهو و محصولات ممتاز آن برای توسعه ثلاث‌باباجانی پرداخته است که در ادامه می خوانید:

 

 

 

 محصولات باغات سرچاو دالاهو در ثلاث‌باباجانی، برندی است که هنوز ناشناخته مانده و نیازمند معرفی بیشتر است.

 

 

 

سرچاو محلی خوش آب و هوا با چشمه های فراوان در منطقه دالاهو از توابع بخش مرکزی شهرستان ثلاث‌باباجانی در پایین دست ارتفاعات بیش از ۲۰۰ هکتار از باغات گردو و سیب را در خود جایی داده که در نوع خودش بی نظیر است .

 

 

 

 

باغبانان منطقه با تلاش بسیار و علاقه‌ با استفاده از ظرفیت منحصر، شرایط اقلیمی این منطقه را تبدیل به یک ویژگی خاص کرده اند.

 

 

 

 

شاید دیدن انواع سیب بخصوص گرانی اسمیت (سیب سبز) ذهن مشتریان را به بازارهای بزرگ عرضه میوه در ایران سوق دهد ولی همین سیب پرطرفدار در ۱۵ کیلومتری شهر تازه آباد مرکز شهرستان ثلاث‌باباجانی و در نقطه ای خاص در جغرافیای هزار رنگ و بی مانند این منطقه و در باغات نزدیکی روستای پالان پرورش می یابد.

 

 

 

 باغات سرچاوه منطقه دالاهو شهرستان ثلاث‌باباجانی با وجود تولید محصولات متنوعی از میوه های ارگانیک با برند خاص (گرانی اسمیت)، بدلیل عدم بازاریابی و برنامه ریزی برای معرفی به سایر بازارهای عرضه میوه، با قیمت کمتری بفروش می رود و این ظلمی در حق باغداران غیور منطقه دالاهو است.

 

 

 

 این منطقه در صورت ایجاد زیر ساخت ها و تکمیل راه های دسترسی، ظرفیت آن را دارد که توسعه یابد. با برندسازی این محصول به اسم ثلاث‌باباجانی می توان شرایطی را فراهم کرد که بهره برداران دیگر مجبور نباشند با قیمت ارزان محصول خود را بفروش برسانند. همچنین با ایجاد سردخانه در ناحیه صنعتی، به تامین میوه شهرستان در کوتاه مدت و بلند مدت کمک کرد.

 

 

 

علاوه بر آن می توان از این ظرفیت در حوزه گردشگری و جذب توریسم بهره برد و  با دعوت از تورهای مسافرتی به ارتقای سطح معیشت ساکنان بااصالت منطقه کمک کرد.