ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 13:43

آیین رونمایی از لوح ثبت ملی و معبر”گەل باینگان” برگزار شد+عکس

آیین رونمایی از لوح ثبت ملی و معبر”گەل باینگان” برگزار شد+عکس

آیین پرده برداری از لوح ثبت ملی و همچنین نامگذاری معبر “گەل باینگان” در محل ورودی این معبر با حضور مردم و مسئولین برگزار شد.

به گزارش سلام پاوه: آیین پرده برداری از لوح ثبت ملی و همچنین نامگذاری معبر “گەل باینگان” در محل ورودی این معبر با حضور مردم و مسئولین و خانم پوران درخشنده کارگردان مطرح سینمای ایران برگزار شد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: عصردیروز با حضور جمعی از شهروندان باینگان، مدیر کل میراث فرهنگی کرمانشاه، معاون فرماندار پاوه، بخشدار باینگان، امام جمعه باینگان، مدیر میراث فرهنگی پاوه، مدیر پایگاه منظر فرهنگی اورامانات، اعضای شورای شهر و شهردار باینگان و همچنین سرکار خانم پوران درخشنده کارگردان نامی سینما، آیین پرده برداری از لوح ثبت ملی و همچنین نامگذاری معبر “گەل باینگان” در محل ورودی این معبر برگزار شد.

 

این آیین همیاری و مشارکت داوطلبانه مردمی در امورات عام المنفعه در منطقه اورامانات، با پایلوت شهر باینگان با نام “آیین گەل باینگان” در تاریخ ۱۹ دی‌ماه ۱۴۰۱ به شماره ثبت ۲۷۸۳ در فهرست میراث فرهنگی ناملموس کشور، ثبت ملی شد.

 

 

با پیشنهاد شهرداری و تصویب شورای شهر باینگان و تایید کمیته نامگذاری شهرستان معبری به همین نام تصویب گردید.

 

 

گفتنی است اخیرا نیز ساختمان قدیم بخشداری باینگان به عنوان دومین اثر از شهر باینگان و به عنوان می آث فرهنگی غیرمنقول ثبت ملی گردیده است.