ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 08:06
به همت موسسه خیریه بیمارستان و مشارکت خیرین:

دستگاه سنگ شکن درون اندامی کلیه رونمایی شد+عکس

دستگاه سنگ شکن درون اندامی کلیه رونمایی شد+عکس

با حضور فرماندار پاوه، مسئول نهاد مردمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مدیر شبکه و بهداشت درمان پاوه،مدیر و پرسنل بیمارستان قدس، دستیار مردمی فرماندار،رئیس اداره راهداری پاوه، خیرین شهرستان و اعضای موسسه خیریه بیمارستان قدس پاوه از دستگاه سنگ شکن درون اندامی کلیه رونمایی شد.

به گزارش سلام پاوه: با حضور فرماندار پاوه، مسئول نهاد مردمی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه، مدیر شبکه و بهداشت درمان پاوه،مدیر و پرسنل بیمارستان قدس، دستیار مردمی فرماندار،رئیس اداره راهداری پاوه، خیرین شهرستان و اعضای موسسه خیریه بیمارستان قدس پاوه از دستگاه سنگ شکن درون اندامی کلیه رونمایی شد.

 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: فرماندار پاوه در این مراسم یکی از پتانسیل های بالای شهرستان را پیش قدم شدن مردم در امورات خیرخواهانه دانست و افزود: آنچه امروزه نام پاوه را نسبت به سایر مناطق استان متمایز نموده حس نوع دوستی و مشارکت همه جانبه مردم در همه زمینه های خیرخواهانه است.

 

علیرضا حیدری ضمن تقدیر از تلاشهای موسسه خیریه بیمارستان قدس پاوه افزود: با این اقدام خیرخواهانه باقیات و صالحات برای این دنیا و آخرت خود ثبت نموده و قطعا در زمره نیکوکاران اید.

 

وی افزود: دولت مردمی در کنار ارائه خدمات عمومی و زیرساخت های بنیادین در طرح های عمرانی و بهداشتی زمینه را برای مشارکت بالاتر مردم در همه زمینه ها فراهم نموده است.

 

فرماندار پاوه ضمن تمجید از فعالیت موسسه ها و سمن های مردم نهاد پاوه افزود: مطالبه جدی مردم برای شهرستان و حتی منطقه خرید و راه اندازی دستگاه MRI است که تلاش مینماییم با همراهی و حمایت های همیشگی حاج ماموستا ملا قادر قادری امام جمعه محترم پاوه، دانشگاه علوم پزشکی استان و مشارکت خیرین و مردم در سطح شهرستان بتوانیم این مهم را در جهت خدمت به شهروندان به سرانجام برسانیم.

 

مدیر شبکه بهداشت و درمان پاوه اعلام کرد: مجموعه شبکه بهداشت و درمان در کنار موسسه خیریه قدس پاوه تلاش داریم شاخص های بهداشتی و درمانی را به صورت زیربنایی و ساختاری ارتقاء دهیم.

 

دکتر ستار سهرابی افزود: خوشبختانه در کنار خدمات عمومی دولت در زمینه بهداشت و درمان موسسه خیریه بیمارستان با تلاش جمعی در مدت فعالیت خود کمک حال بهداشت و درمان بوده است.

 

سهرابی ادامه داد: یکی از اولویت های مهم شهرستان خرید دستگاه سنگ شکن درون اندامی کلیه بود که این مهم با همراهی و مشارکت مردم و خیرین گرامی انجام شد که با راه‌اندازی و شروع به کار آن بسیاری از شهروندان گرامی به مراکز درمانی استان مراجعه نخواهند کرد.

 

سهرابی از فعالیت و استقرار ۲۸ پزشک متخصص در شهر پاوه اشاره کرد و افزود: با رایزنی های انجام شده و مساعدت های دانشگاه علوم پزشکی ۸ پزشک در تخصص های دیگر در پاوه مستقر و به مردم شهرستان خدمات ارائه خواهند نمود.

 

وی در تایید سخنان فرماندار پاوه اعلام کرد: مطالبه جدی و مهم در آینده خرید و استقرار دستگاه MRI می باشد که با توجه به رایزنی‌ های انجام شده با دانشگاه علوم پزشکی استان و حمایت های امام جمعه محترم و فرماندار دلسوز و مشارکت خیرین و نیکوکاران این اقدام مهم انجام شود.

 

سهرابی در ادامه افزود: با توجه به بازگشایی تردد مسافر از مرز شوشمی پاوه اعلام کرد: این بیمارستان توانایی بالقوه ای در زمینه توریسم درمانی دارد و ما یکی دیگر از برنامه و اولویت های کاری خود را گسترش خدمات در زمینه توریسم درمانی می دانیم.

 

مدیرعامل موسسه خیریه بیمارستان قدس پاوه از حضور خیرین و همراهی و مشارکت آنان با موسسه را ستود و افزود: هر جامعه ای که مردم آن مشارکت مدنی و اجتماعی داشته باشند قطعا مردمی پویا و سالم دارد که شکر خدا پاوه از این حیث سرآمد است.

 

مهندس وهبی احمدی به اقدامات موسسه خیریه بیمارستان قدس پاوه اشاره کرد و افزود: با تلاش همه اعضا و مشارکت مردم و خیرین بیش از ۳ میلیارد تومان در طول فعالیت این سه سال به حساب موسسه واریز شده و همه این واریزی ها در جهت کمک به مردم و توانمند شدن شبکه بهداشت و درمان و بیمارستان قدس در ارائه خدمات بهتر به مردم گرانقدر بوده است.

 

در ادامه دکتر حارس رضایی متخصص کلیه و مجاری اداری و رئیس هیئت مدیره موسسه خیریه در خصوص خرید این دستگاه و تشکر از خیرین سخنانی ایراد نمود.

 

وی افزود: در مدت استقرار دستگاه سنگ‌شکن درون اندامی بیش از ۲۷ نفر از بیمارانی که ناراحتی کلیه و مجاری اداری داشتند به کمک این دستگاه جراحی و مداوا شده اند که در روز گذشته هم ۷ نفر را در ظرف مدت سه ساعت عمل جراحی نموده ایم.

 

وی به هزینه و تعرفه این دستگاه در بیمارستان اشاره کرد و افزود: هزینه عمل جراحی در بیمارستان با تعرفه دولتی نزدیک به ۲۰۰ هزار تومان می باشد که این هزینه در مقایسه با مراکز خصوصی و به صورت آزاد ۱۲ میلیون تومان انجام خواهد پذیرفت.

 

این متخصص اورولوژی از تلاشهای موسسه خیریه و مشارکت مردم و خیرین تقدیر کرد و افزود: اگر سرمایه مردم و مشارکت خیرین و حمایت های همیشگی و مداوم اصحاب رسانه شهرستان نبود این مهم محقق نمی‌شد.

 

در پایان از طرف نهاد مردمی دانشگاه علوم پزشکی استان و موسسه خیریه بیمارستان به تعدادی از خیرین لوح تقدیر اهداء شد.