ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 19:51

امام جمعه پاوه: وحدت باید دوطرفه باشد و وحدتِ یک‌طرفه جوابگو نیست

امام جمعه پاوه: وحدت باید دوطرفه باشد و وحدتِ یک‌طرفه جوابگو نیست

امام جمعه اهل سنت پاوه با اشاره به تاثیر مثبت جلسات وحدت در کشور، گفت: وحدت باید دوطرفه باشد و وحدتِ یک‌طرفه جوابگو نیست.

به گزارش سلام پاوه: امام جمعه اهل سنت پاوه با اشاره به تاثیر مثبت جلسات وحدت در کشور، گفت: وحدت باید دوطرفه باشد و وحدتِ یک‌طرفه جوابگو نیست.

 

ماموستا ملاقادر قادری در سی و پنجمین همایش وحدت کرمانشاه که بعد از ظهر شنبه در تالار انتظار شهر کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: وحدت باید دوطرفه باشد و وحدتِ یک‌طرفه جوابگو نیست؛ ما افتخار می‌کنیم به‌خاطر ولادت پیامبر اسلام (ص) و در اعلام همبستگی با آقایان اهل‌تشیع در سرپل ذهاب، ثلاث باباجانی، جوانرود، روانسر و پاوه هر ساله جلساتی برگزار می‌کنیم و پشیمان هم نیستیم و ان‌شاءالله ادامه خواهیم داد.

 

وی افزود: چه اشکالی دارد در سنقر و کنگاور و اسلام‌آباد غرب و هرسین هم جلساتی مثل پاوه و جوانرود و روانسر برگزار شود، چون یک‌طرفه ادعای وحدت کردن ما را به سرمنزل مقصود نمی‌رساند.

 

امام جمعه پاوه تصریح کرد: جلسات وحدت سال‌های گذشته قطعاً اثرگذار بوده و خواهد بود.

 

وی ادامه داد: دشمنان اسلام علیه دین ما کوتاهی نکردند، از جنگ بدر و احد و احزاب تا جنگ‌های صلیبی و تا امروز ما همواره با ۲ جنگ نظامی و فرهنگی درگیر بوده و هستیم.

 

ماموستا قادری خاطرنشان کرد: ما مردم استان کرمانشاه و شهرهای مرزی اورامانات ۸ سال جنگ نظامی را که دشمنان بر ما تحمیل کرده بودند، پشت سر گذاشتیم و امروز شاهد آثار مخرب آن جنگ هستیم. خداوند را شاکریم علی‌رغم مرارت‌های ۸ سال جنگ تحمیلی الحمدلله والمنه ملت ما در جنگ ۸ ساله پیروز شد.

 

 

وی با اشاره به جنگ نرم و شبیخون‌های فرهنگی دشمنان، گفت: امروز در همه خانه‌ها، بازار و مساجد شاهد آثار مخرب آن هستیم، استعمار جدید با نقشه‌های خاصی به میدان اسلام و انقلاب و ایران آمده و در طول شبانه‌روز دارد به اصول و فروع ما حمله می‌کند و تا حدی هم موفق شده است.

 

وی به ۱۰ بند نقشه استعمار فرهنگی دشمن از جمله؛ ایجاداختلاف مذهبی، اختلافات قومی، تشویق فرهنگ بدحجابی و بی‌حجابی، اشاعۀ فساد اخلاقی، تشویق فرهنگ ابتذال، خالی کردن مغزهای جوانان ما، توزیع مواد مخدر، گسترش امر قاچاق، گسترش مشروبات الکلی و طرح حقوق زن و حریم‌شکنی در خانواده‌ها اشاره کرد و گفت: ما با جنگی روبرو هستیم که سردمداران آن جنگ چنین برنامه‌هایی برایمان طراحی کرده‌اند، در این جنگ فرهنگی، دشمن تا حدی در صفوف نمازجمعه و جماعت ما، مساجد و مدارس ما، جوانان ما و بخصوص دختران ما اثرگذار بوده است.

 

 

وی علت اثرگذاری تبلیغات دشمن را چند مسئله دانست و عنوان کرد: ما در جنگ نظامی و دفاع خود یک فرمانده داشتیم؛ ولی در جنگ فرهنگی فرماندۀ واحدی نداریم و برای امورات فرهنگی پول هزینه نمی‌کنیم و چون دشمن فرهنگی غیر مرئی است، متأسفانه زیاد احساس خطر هم نمی‌کنیم و به آن اهمیت نمی‌دهیم درحالی‌که این طور نیست و لازم است با جدیت در مقابل این جنگ مخرب که علیه دنیای اسلام و جمهوری اسلامی شروع شده، مقابله کنیم.

 

 

امام جمعه پاوه ادامه داد: دشمنان کماکان به دشمنی خود ادامه می‌دهند و در سال ۱۴۰۱ از ۹۰۰ شهر ایران در ۳۶ شهر خصوصاً در منطقۀ غرب برای جمهوری اسلامی مشکلاتی درست کردند؛ ولی موفق نشدند؛ چون بدنهٔ جمهوری اسلامی و بدنۀ منطقۀ کردنشین با آنها نبود.

 

 

ماموستا قادری ادامه داد: بر ما و مردم ما پوشیده نیست گروهی از طلبه‌های فریقین شیعه و سنی که تندرو و در بین ما هستند نان شبانه‌روزی خود را از طریق فحاشی‌کردن به یکدیگر به دست می‌آورند. اینها در بین مردم احترام کذایی دارند و به‌خاطر تأمین نان خود شبانه‌روز فحاشی می‌کنند. دیروز در دو مسجد پاکستان آثار این حرکات را دیدیم که دنیای اسلام به‌خاطر آن حرکت که به نام اسلام انجام گرفت، محزون شد.

 

 

وی ادامه داد: وحدت دستور قرآن کریم و امر رسول‌الله (ص) است؛ قرآن کریم می‌فرماید: «وَاعتَصِموا بِحَبلِ اللَّهِ جَمیعًا وَلا تَفَرَّقوا» و در حدیث داریم پیامبر اسلام (ص) در حجة‌الوداع فرمودند: «لاتَرجِعوا بَعدی کُفّارا یَضرِبُ بَعضُکُم رِقابَ بَعضٍ» پس وحدت هم دستور آسمانی و هم دستور رسول گرامی اسلام (ص) است.