چ 26 اردیبهشت 1403 ساعت 02:54

چرایی و چگونگی مهاجرت جوانان به خارج از کشور / ادریس حکیمی

چرایی و چگونگی مهاجرت جوانان به خارج از کشور / ادریس حکیمی

مدتی است بحث مهاجرت به خارج از ایران بسیار زیاد شده و باعث نگرانی و استرس برای خیلی از جوانان و خانواده های آنان شده است.حال مهاجرت به چه معناست؟!چرا یک شخص یا حتی یک خانواده اقدام به مهاجرت میکنند شهروندان گرامی جواب این سوال خیلی آسان است: هدف از مهاجرت رسیدن به تمام آرزوها و زندگی راحت و بی دغدغه و بدون استرس و تامین شدن از لحاظ اقتصادی و شغلی است. این جواب تقریبا عمومیت دارد.

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: مدتی است بحث مهاجرت به خارج از ایران بسیار زیاد شده و باعث نگرانی و استرس برای خیلی از جوانان و خانواده های آنان شده است.حال مهاجرت به چه معناست؟!چرا یک شخص یا حتی یک خانواده اقدام به مهاجرت میکنند شهروندان گرامی جواب این سوال خیلی آسان است: هدف از مهاجرت رسیدن به تمام آرزوها و زندگی راحت و بی دغدغه و بدون استرس و تامین شدن از لحاظ اقتصادی و شغلی است. این جواب تقریبا عمومیت دارد.

 

اما واقعیت چیز دیگریست که دلایل روی آوردن جوانان و افراد به مهاجرت چیست؟؟

 

ما در کشور ایران زندگی میکنیم کشوری که از همه لحاظ غنی می باشد: انواع معادن و منابع زیر زمینی از نفت و گاز و زغال سنگ و طلا و مس و آهن و انواع سنگهای قیمتی،صادرات غیر نفتی و همچنین دسترسی به آبهای بین المللی از شمال دریای خزر و از جنوب خلیج فارس و دریای عمان رتبه ۱ تولید خاویار و ماهیهای پرورشی و هر آنچه که خیر و برکت باشد در کشورمان الحمدلله وجود دارد.

 

چرا جوانان و قشر تحصیل کرده ایران را با این همه ثروت و سرمایه ترک میکنند؟!!!

این یک مسئله کارشناسی است که صاحبنظران باید تخصصی نظر دهند فقط چند دلیل عامیانه رو بیان میکنم.همه ما دلیل کولبری رو میدانیم، دلیل کولبری فقر و بیکاری و فشار معیشتی و شکم را سیر نگه داشتن و…می باشد پس دلیل مهاجرت چیست؟؟

 

جوانانی با این همه آرزو و امید به آینده و فردایی بهتر و خدمت به کشور و هموطن و همشهریانش درس میخواند زحمت میکشد تا مدرک دانشگاهی بگیرد و بعد ۲ سال خدمت مقدس سربازی و آخر سر بیکار و بی شغل و بی آینده سالیان سال متراژ خیابانها رو طی میکند!!!!

 

آیا این درست است؟؟؟!!!!مسئولین و دست اندرکاران مملکت یعنی نمیدانند موج مهاجرت به خاطر چیست؟!!!!فرار مغزها که مدتی است دوباره استارت آن زده شده و جوانان منطقه و کشور در حال رفتن هستند که جدیدا پزشکان و افراد نخبه و تحصیل کرده دارند ایران رو ترک میکنند به خاطر وضعیت وخیم اقتصادی و….

 

تا کی مسئولین گرامی نمیخواهند واقعیتها را بپذیرند!! مگه جوانهای ما از آب و خاک ایران زمین نیستند؟جوانها حق سهم ثروت ایران را دارند، جوانها آینده میخواهند ،امنیت اقتصادی میخواهند،شغل، ازدواج،امکانات رفاهی و….پس مسئولین بزرگوار بشنوید صدای ما را بشنوید جناب فرماندار جناب نماینده جناب استاندار و هر کسی که این مطلب رو میخواند و مسئول می باشد.

 

جوانهای ما ضد حکومت و ضد انقلاب نیستند ما جوانهای این آب و خاکیم که جوانیمان سوخت و نابود شد الان عزیزان این آب و خاک که جوان تر می باشند متاسفانه در حال ترک ایران می باشند.

 

به حرف مردم گوش کنید، شدت فقر و گرانی و بیکاری و بی پولی به اوج خود رسیده سفره ها خالی شده مردم رو دریابید به خاطر خدا هم که شده بزارید موج مهاجرت جوانان قطع شود. در شان جوان ایرانی نیست در اروپا در رستورانی کار کند یا نظافت سرویس بهداشتی و یا کارهای سبک که در شان مردم ایران نیست انجام دهد.

 

به امید شنیده شدن و درک کردن جوانهای ایران بخصوص پاوه که منطقه ی محرومی می باشد.

یک پاسخ برای “چرایی و چگونگی مهاجرت جوانان به خارج از کشور / ادریس حکیمی

  • ناشناس در تاریخ شهریور 5, 1402 گفت:

    با سلام خدمت همه مردم ایرانم واقعا این سیل از جمعیت مخصوصا جوانها که دارند از ایران مهاجرت میکنند جدا از همه مشکلاتی که برای خانواده ها دارد.کمتر از 10 سال آینده با پیری جمعیت مواجه میشویم.به امید پیگیری این مسله