ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 13:31

بحران قبل از بحران؛ ساخت طبقه اضافی روی طبقات ساختمان در پاوه

بحران قبل از بحران؛ ساخت طبقه اضافی روی طبقات ساختمان در پاوه

به گزارش سلام پاوه : نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان پاوه با حضور مهندس افشین یگانه مدیرکل بحران و مهندس احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست به ریاست “علیرضا حیدری”سرپرست فرمانداری پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه: در این نشست در خصوص برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای کمبود احتمالی آب در مصارف شرب […]

به گزارش سلام پاوه : نشست ستاد مدیریت بحران شهرستان پاوه با حضور مهندس افشین یگانه مدیرکل بحران و مهندس احد جلیلیان مدیرکل محیط زیست به ریاست “علیرضا حیدری”سرپرست فرمانداری پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: در این نشست در خصوص برنامه ریزی و تمهیدات لازم برای کمبود احتمالی آب در مصارف شرب شهرها و روستاها و آب باغات و حفاظت و صیانت از جنگلها و مراتع و آمادگی دستگاههای اجرایی برای هرنوع بحران احتمالی بحث و گفتگو و تصمیماتی اتخاذ شد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه گفت: ساخت و سازها در پاوه به چندین طبقه رسیده است و نیاز است نظارت بر ساخت و سازها بیشتر باشد.

افشین یگانه، مدیرکل مدیرت بحران استان کرمانشاه در این جلسه با اشاره به مهار آتش‌سوزی‌های منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل پاوه در کمترین زمان، اظهار کرد: رویکرد استان و دولت بر این است که هیچ منابع و امکاناتی از استان مختص هیچ منطقه‌ای نبوده و با بروز هر نوع حادثه‌ای تمام امکانات به آن نقطه اعزام می‌شود.

یگانه با بیان اینکه مدیریت استفاده و توزیع آب یکی از مشکلات مطرح در بحث پساب است، افزود: با ۱۱۰ لیتر آب در ثانیه و ۲۸ الی ۳۰ لیتر پساب، ۵۷ میلیون مترمکعب آب، چیزی حدود ۲۵ درصد آب سد گاوشان سالیانه در شهرستان پاوه هدر می‌رود.

مدیرکل مدیریت بحران استان کرمانشاه تصریح کرد: توسعه باغات در اورامانات بسیار سخت و با مشکلاتی همراه است و باغداران این منطقه زحمات زیادی را نسبت به دیگر شهرستان‌های استان متقبل می‌شوند.

وی گفت: ۳۸ میلیارد تومان تسهیلات امهال به خسارت دیدگان خشکسالی در استان آماده واگذاری است که افراد نیازمند می‌توانند از این تسهیلات استفاده کنند.

یگانه ادامه داد: منابع مدیریت بحران از سال ۱۳۹۸ به بعد به صورت متمرکز تحت عنوان ماده ۱۶ و ۱۷ در وزارتخانه‌ها قرار گرفت و با بررسی‌ها و هماهنگی‌های به عمل آمده با فرمانداران و مدیران کل استان و ارسال به سازمان برنامه و بودجه، مجموع منابع مالی تحت عنوان تبصره ۱۳ بند الف در اختیار تمامی وزارتخانه‌ها قرار گرفت.

وی افزود: به طور خاص این منابع در سازمان هلال احمر، اورژانس و بنیاد مسکن به صورت ریال ابلاغ شده است.

مدیرکل مدیریت بحران استان با اشاره به بحث بیمه، گفت: از سال ۹۹ یک صندوق حوادث بیمه تشکیل شده که از هر شهروندی ماهانه ۲۴ هزار تومان کسب و در این صندوق قرار می‌گیرد، و هم اکنون برای هر فرد حادثه دیده در حوادث طبیعی حدود ۳۰ میلیون تومان خسارت پرداخت می‌شود، و این مبلغ بیمه هم صرفا برای حوادث طبیعی تعلق خواهد گرفت.

وی تصریح کرد: بیمه حوادث منزل مسکونی و آتش‌سوزی هم به صورت یک فرهنگ خوب اعلام شود تا مردم تحت پوشش این بیمه ها قرار بگیرند.

*احداث پرورش ماهی در پاوه به قیمت خشک کردن رودخانه

یگانه با اشاره به وچود مشکلاتی در بحث آبزی‌پروری در حوزه شهرستان پاوه، خاطرنشان کرد: احداث پرورش ماهی در بستر رودخانه است و هم اینکه برخی از این پرورش ماهی‌ها بدون بیمه فعالیت دارند، در حالی که با پرداخت حداقل پول بیمه، حدود ۷۰ درصد خسارات به این آبزی پروری‌ها داده می شود.

وی در پایان با اشاره به حوادث طبیعی چون زلزله نیز، گفت: ساخت و سازها در پاوه به چندین طبقه رسیده است و نیاز است نظارت بر ساخت و سازها بیشتر باشد.

وی افزود: با هدر رفت آب شرب در شهرستان نیز خواهشی که دارم این است، ترمیم شبکه آبرسانی در دستور کار قرار بگیرد که نیازمند یک بحث مدیریتی برای پیگیری است.