ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 18:03

تدریس زبان مادری در مدارس «جوانرود»/ ادبیات «کُردی» آموزش داده می‌شود

تدریس زبان مادری در مدارس «جوانرود»/ ادبیات «کُردی» آموزش داده می‌شود

به گزارش سلام پاوه : کارگروه تألیف «وانەی کوردی» زیر نظر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان جوانرود، از تهیه و نگارش سه جلد کتاب درسی آموزش زبان و ادبیات کُردی جهت تدریس در سطح مدارس این شهرستان خبر داد. کارگروه تألیف «وانەی کوردی» زیر نظر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان جوانرود طی اطلاعیه‌ای، از تهیه […]

به گزارش سلام پاوه : کارگروه تألیف «وانەی کوردی» زیر نظر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان جوانرود، از تهیه و نگارش سه جلد کتاب درسی آموزش زبان و ادبیات کُردی جهت تدریس در سطح مدارس این شهرستان خبر داد.

کارگروه تألیف «وانەی کوردی» زیر نظر مدیریت آموزش و پرورش شهرستان جوانرود طی اطلاعیه‌ای، از تهیه و نگارش سه جلد کتاب درسی آموزش زبان و ادبیات کُردی جهت تدریس در سطح مدارس این شهرستان خبر داد.

در این اطلاعیه آمده است، جهت آشنایی و یادگیری زبان مادری و حفظ این میراث گران‌سنگ، کتاب آموزش زبان و ادبیات کُردی از پایه چهارم ابتدایی تا پایان تحصیلات متوسطه دوم و دیپلم، تدریس می‌‌شود.

با مساعدت مدیریت آموزش و پرورش جوانرود، جمعی از معلمان و دبیران دلسوز و آشنا به زبان و ادبیات کُردی، در بازه زمانی چندین ماهه اقدام به نگارش این منابع درسی کردند.

یک پاسخ برای “تدریس زبان مادری در مدارس «جوانرود»/ ادبیات «کُردی» آموزش داده می‌شود

  • رحمان در تاریخ اسفند 6, 1401 گفت:

    متاسفانه فقط سر زبان اصیل گورانی(اورامی) بی کلاه مانده.
    با اینکه قدمت نوشتاری و ادبی زبان گورانی(هورامی) حدود هزارسال قدیمی تر از زبان کاملا جدید کردی سلیمانیه است،متاسفانه اقدامی جهت آموزش و تدریس ان در مناطق مریوان و پاوه و سروآباد و سنندج و کامیاران و کرند و گهواره صورت نمیگیرد،چرا؟
    قلم بدستان گوران و اورامان تا دیر نشده باهم کاری کنیم.
    زبان گورانی(اورامی) را پاس بداریم.