ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 02:38

۲۵ متخصص در پاوه فعالیت دارند/اختصاص دستگاه MRI مطالبه اصلی شهرستان است

۲۵ متخصص در پاوه فعالیت دارند/اختصاص دستگاه MRI مطالبه اصلی شهرستان است

به گزارش سلام پاوه : مدیر شبکه بهداشت و درمان پاوه گفت : در حال حاضر ۲۵ پزشک متخصص در این شهرستان مشغول به کار هستند و با توجه به مرزی بودن شهرستان و بعد مسافت با مرکز استان اختصاص دستگاه MRI مطالبه و خواسته اصلی شبکه بهداشت و مردم شهرستان است. دکترستار سهرابی در […]

به گزارش سلام پاوه : مدیر شبکه بهداشت و درمان پاوه گفت : در حال حاضر ۲۵ پزشک متخصص در این شهرستان مشغول به کار هستند و با توجه به مرزی بودن شهرستان و بعد مسافت با مرکز استان اختصاص دستگاه MRI مطالبه و خواسته اصلی شبکه بهداشت و مردم شهرستان است.

دکترستار سهرابی در نشست خبری با اصحاب رسانه شهرستان پاوه افزود : ۳ متخصص قلب، ۴ متخصص رادیولوژی، ۲ جراح عمومی، ۳ دکتر زنان، ۳ دکتر داخلی، ۳ پزشک اطفال، ۲ متخصص ارتوپدی و پاتولوژی و متخصص های نورولوژی، گوش، حلق و بینی، روانپزشکی و پوست در این شهرستان فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه دستگاه MRI بیانگر استقلال درمانی یک شهر است تصریح کرد: وجود این دستگاه ضمن کاهش چشمگیر مراجعه شهروندان به مرکز استان باعث می شود که پاوه به قطب درمانی منطقه نیز تبدیل شود و باتوجه به فراهم بودن مکان مورد نظر برای استقرار این دستگاه باید با همت تمامی مسئولین ازجمله نماینده پاوه و اورامانات محقق شود.

مدیر شبکه بهداشت و درمان پاوه اظهار داشت : در حال حاضر ۱۰۱ تخت مصوب وزارت بهداشت در بیمارستان قدس پاوه مورد استفاده قرار گرفته و به احتمال زیاد تا ۱۰۵ ارتقا خواهد یافت که از لحاظ زیرساختی مطلوب نظر می باشد.

سهرابی ادامه داد: میانگین ویزیت پزشک در مجموعه مراکز بهداشتی و درمانی شهرستان در طول ماه به طور میانگین ۱۰ تا ۱۵ هزار نفر می باشد.

وی تکمیل و بهره برداری از ساختمان ۸ واحدی پاویون پزشکان متخصص و اتمام و افتتاح پروژه خانه بهداشت سرکران را از پروژه های تکمیل شده بخش بهداشت و درمان پاوه در چهار ماه گذشته اعلام کرد و گفت: احیای پروژه راکد ساختمان مرکز جامع سلامت شماره ۲ واقع در میدان بسیج ، تصویب برگزاری مناقصه و اجرای پروژه های خانه بهداشت روستاهای زردوئی و خانقاه ، تصویب احداث پروژه مرکز جامع خدمات سلامت شماره ۳ واقع در تپه کوله ، تصویب اجرای پروژه مرکز جامع خدمات سلامت روستای وراء ، صدور مجوز برای تکمیل پروژه طبقه ۲ ساختمان اداری شبکه بهداشت و تصویب احداث مهمانسرای روستای هجیج از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مدت است.

مدیر شبکه بهداشت و درمان پاوه اختصاص دو پزشک تمام وقت به اورژانس بیمارستان در جهت رفاه حال همشهریان ،تفکیک اورژانس بستری و سرپایی ، افتتاح و بهره برداری از دستگاه جدید زباله سوز بیمارستان قدس پاوه ، فعالیت داروخانه بیمارستان بصورت شبانه روزی و نصب دستگاه c_Arm برای اتاق عمل بیماران جراحی و ارتوپدی در چند مدت آینده را از دیگر اقدامات صورت گرفته اعلام کرد.

سهرابی با اشاره به کمبود تجهیزات چشم پزشکی در شهرستان گفت: درحال حاضر دو چشم پزشک در پاوه مستقر هستند که انتظار می رود در آینده نزدیک امکانات لازم جهت اعمال جراحی در بیمارستان پاوه فراهم و به مرحله مطلوبتر از امروز برسد.

وی یادآور شد: شبکه بهداشت شهرستان پاوه ۱۰ مرکز بهداشت درمانی شامل ۶ شهری و ۴ روستایی و ۲۴ خانه بهداشت و ۵ پایگاه فوریتهای پزشکی دارد.

دکتر ستار سهرابی در پایان از حمایتهای امام جمعه محترم ،فرماندار تلاشگر و پیگیرهای دکتر لهونی نماینده اورامانات تقدیر کرد و گفت : ان شاالله با حمایت این عزیزان و مطالبه گری اصحاب رسانه ما بتوانیم تجهیزات مورد نیاز شهرستان را در کمترین زمان ممکن جذب کنیم.

مدیر مرکز بهداشت پاوه نیز در ابن نشست گفت: در حوزه بهداشت محیط در سه ماه گذشته سه هزار و ۴۶۵ مورد بازدید از اماکن و ۱۰ مورد پلمپ داشتیم و یک هزار و ۳۰۰ کیلوگرم انواع مواد فاسد و تاریخ گذشته نیز کشف و معدوم شده است.

حشمت کریمی افزود: در بحث آب شرب نیز ۲۷۰۰ مورد کلرسنجی داشتیم و نقاط مختلف شهر بصورت مداوم مورد آزمایش قرار می گیرد.