ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 09:09

چند خبر کوتاه از حوزه فرهنگ و هنر شهرستان پاوه

چند خبر کوتاه از حوزه فرهنگ و هنر شهرستان پاوه

به گزارش سلام پاوه: معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در شهرستان پاوه ضمن دیدار با فرماندار با جمعی از هنرمندان گفتگو و از دو هنرمند تجلیل و از آموزشگاه هنرمند آلان رئوفی بازدید کرد. * دیدار با فرماندار پاوه معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد […]

به گزارش سلام پاوه: معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور در شهرستان پاوه ضمن دیدار با فرماندار با جمعی از هنرمندان گفتگو و از دو هنرمند تجلیل و از آموزشگاه هنرمند آلان رئوفی بازدید کرد.

* دیدار با فرماندار پاوه

معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی با فرماندار پاوه دیدار و گفتگو کرد.

جمال برفی معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی  و محمد کماسی رییس اداره مذکور به همراه آرتان فتح الهی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه با فرماندار پاوه دیدار کردند.

وی آمادگی خود و معاونت هنری و سینمایی استان را برای اجرای برنامه های خوب فرهنگی و هنری در پاوه اعلام کرد و گفت: برنامه های دو ماهه آخر سال و شش ماهه اول سال ۱۴۰۲ را با آقای فتح الهی جمع بندی و به اطلاع فرمانداری خواهیم رساند.

برفی در ادامه افزود : برنامه دیدار با هنرمندان با حضور فرماندار را در آینده خواهیم داشت.

معاونت هنری اداره کل در پایان گفت: که به لطف خداوند دو دوره آموزش رایگان هنری را در استان کرمانشاه اجرا شد و در هر دو دوره پاوه سرآمد بودند و ان شاءالله در دوره سوم که در اسفند ماه برگزار خواهد شد باز هم شاهد مشارکت هنرآموزان بیشتری در این شهرستان باشیم.

در ادامه این دیدار فرماندار پاوه ضمن خوشامدگویی به مهمانان گفت: انتظار داریم که شاهد اجرای برنامه های با ایجاد روحیه نشاط بیشتر در شهرستان باشیم.

دکتر اردشیر رستمی افزود: اگر ما فقط به کلمه فرهنگ بسنده کنیم و در همان مفهوم ابتدایی کلمه بگوییم کار فرهنگی کرده ایم راه به جایی نمی بریم بلکه باید این مفهوم به زیر شاخه هایش تقسیم شود. در شاخه های مختلف فرهنگ و هنر از جمله سینما، تئاتر، موسیقی، هنرهای تجسمی، شعر ، ادبیات… باید به صورت تخصصی فعالیت کرد.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه نیز ضمن خیر مقدم به مهمانان اداره کل و تشکر از فرماندار به جهت همکاری با اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه به شرح مختصری از فعالیت های صورت گرفته در دوران کاری اش پرداخت.

آرتان فتح الهی در ادامه اظهار داشت که چند کارگاه هنری و یک برنامه جنگ هنری را در ماههای پایانی سال اجرا خواهیم کرد.

*بازدید معاونت هنری از آموزشگاه نقاشی آلان

معاونت هنری و سینمایی از آموزشگاه نقاشی آلان در پاوه بازدید کرد.

جمال برفی معاونت هنری و سینمایی اداره کل ارشاد اسلامی استان و هیئت همراه از آموزشگاه نقاشی آلان به مدیریت هنرمند آلان رئوفی بازدید و با این هنرمند گفتگو کرد.

در این دیدار آلان رئوفی به شرح فعالیت های خود پرداخت و از مشکلات و موانع در راه ادامه فعالیت هایش گفت.

برفی نیز ضمن قدردانی از فعالیتهای خوب این هنرمند به آلان رئوفی راهکارهایی جهت ارتقا و درآمدزایی بیشتر آموزشگاه پیشنهاد داد.

محمد کماسی رییس اداره هنری و سینمایی که از دانش آموختگان نقاشی است نیز گفت که سبک نقاشی آلان رئوفی به شیوه رئالیستی آثار سهراب سپهری است و از آثار ایشان تقدیر کرد.

*تجلیل از دو هنرمند شهرستان پاوه

معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه از دو نفر از هنرمندان شهرستان پاوه دیدار و از آنها تجلیل کرد.

جمال برفی و هیئت همراه در دیدار با شهریار انصاری مسئول انجمن نمایش شهرستان پاوه از زحمات چندین ساله در عرصه نمایش شهرستان تقدیر شد.

انصاری ضمن تشکر و قدردانی خواستار تجهیز پلاتو نمایش، توجه ویژه به تئاتر پاوه و همچنین اعطای دبیرخانه جشنواره ای در پاوه شد.

در ادامه هیئت مذکور به بخش باینگان به منزل هنرمند روشندل فاروق خسروی رفته و پس از نشستن به پای دردودل های این هنرمند از زحمات و تلاش های مستمر این هنرمند به عنوان خواننده گروه های مولودی خوانی در راستای خدمت به فرهنگ این شهرستان تقدیر نمودند.

فاروق خسروی ضمن قدردانی از آقای برفی خواست که مشکل سیستم گرمایش مجتمع باینگان را رفع نموده و همچنین خواستار تجهیز سالن مجتمع باینگان به سیستم نور و صدا شدند.

*دیدار معاونت هنری با هنرمندان پاوه

معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه با جمعی از هنرمندان پاوه دیدار و گفتگو کرد.

جمال برفی معاونت هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمانشاه و محمد کماسی رییس اداره هنری و سینمایی به همراه آرتان فتح الهی سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه با جمعی از هنرمندان پاوه دیدار و گفتگو نمودند.

سرپرست اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان پاوه ضمن خیر مقدم به هنرمندان و معاونت هنری و هیئت همراه گفت: سعی و تلاش من و همکارانم ایجاد فضای سالم و بدور از تنش در فضای اداره و مابین هنرمندان بوده است. همواره در نشست های با دوستان هنرمند تلاش کردیم با گفتگو دلها را به هم نزدیک کنیم. امروز فضایی با رقابت سالم ایجاد شده است و هنرمندان با استقلال بیشتری می توانند در فضای این مجتمع به فعالیت هنری خود بپردازند.

آرتان فتح الهی در ادامه افزود: مشکلات بسیار است و ما به آن واقف هستیم ، تاکید و تمرکز بنده بر نقاط امید بخشی است.

وی در ادامه به شرح مختصری از فعالیت های هنری و کارگاه ها و کلاس های برگزار شده در دوران تصدی خویش پرداخت و برنامه های پیشنهادی خود را به سمع و نظر معاونت هنری و سینمایی رساند.

در ادامه هنرمندان به نمایندگی از شاخه های مختلف هنر به شرح مشکلات، دیدگاه ها و پیشنهاداتشان پرداختند. از جمله گله مندیها به طولانی بودن حوزه مجوز ها و اوضاع بد اقتصادی هنرمندان بود.

پس از گفتگوی هنرمندان جمال برفی معاونت هنری و سینمایی گفت: آشنایی بنده با پاوه به اواخر دهه ۶۰ برمی گردد و شناخت کافی به اوضاع شهرستان پاوه دارند.

در ادامه جمال برفی پس از توضیحات کافی و تشریح حوزه ای مختلف کسب مجوز های هنری و با روشن نمودن بسیاری از ابهامات به هنرمندان قول مساعدت و همکاری تا حد توانش را داد. هنرمندان با ثبت مجوز موسسات هنری ، فرهنگی و شرکت های سینمایی می توانند از تسهیلات اشتغال بهره ببرند.

معاونت هنری در پایان به هنرمندان قول داد که کارگاه های مختلف هنری را در پاوه به اجرا درآورد و جشنواره شهرستانی تئاتر در پاوه اجرا شود و همچنین گفت که ان شاء الله در سال آینده با بودجه عمرانی بتوانیم پلاتو و نگارخانه مجتمع را راه اندازی کنیم.