ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 16:39

اقدامات قاطع برای مهار گرانی گوشت در پاوه/ روند کاهشی قیمت گوشت در بازار

اقدامات قاطع برای مهار گرانی گوشت در پاوه/ روند کاهشی قیمت گوشت در بازار

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه در نشست ستاد تنظیم بازار گفت: هرگونه گران فروشی بالاتر از نرخ مصوب تنظیم بازار پاوه موجب پلمپ واحد صنفی قبل از رسیدگی به تخلف ،نصب بنر به عنوان واحد گران فروش و در نهایت لغو پروانه کسب خواهد شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : با حضور […]

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه در نشست ستاد تنظیم بازار گفت: هرگونه گران فروشی بالاتر از نرخ مصوب تنظیم بازار پاوه موجب پلمپ واحد صنفی قبل از رسیدگی به تخلف ،نصب بنر به عنوان واحد گران فروش و در نهایت لغو پروانه کسب خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : با حضور مسئولان ستاد تنظیم بازار پاوه با هدف تعیین نرخ گوشت و کنترل گرانی این ماده غذایی و در راستای حمایت از شهروندان برگزار شد.

در این نشست فرماندار پاوه پس از کارشناسی اعضای ستاد تنظیم بازار و بررسی های میدانی و جلسات متعدد گفت: گوشت گوسفند نر و ماده چاق ۲۵۰ هزارتومان، شیشک چاق ۲۰۰ هزارتومان، میش حذفی ۱۷۰ هزارتومان، قوچ حذفی ۱۷۰ هزار تومان، جگر ۱۴۰ هزار تومان، کله پاچه ۸۰ هزارتومان، گوشت گوساله بدون استخوان ۲۳۰ هزار تومان و گوساله با استخوان ۱۹۰ هزار تومان، و بزغاله هم ۲۲۰ هزار تومان مصوب می شود.

اردشیر رستمی با تاکید بر اجرای این قیمت ها از روز شنبه ٣٠ دی ماه گفت: به عنوان ضمانت اجرایی قیمت ها و حمایت از دامداران شهرستان، خروج دام از شهرستان ممنوع ، مجوز وارد کردن دام به شهرستان مطابق سامانه جامع دامپزشکی و ذبح دام در کشتارگاه تنها با مجوز دامپزشکی شهرستان امکان پذیر می باشد.

وی با بر شمردن سیاست های تشویقی برای دامداران و واحدهای قصابی گفت: دامدارانی که با ستاد تنظیم بازار همراهی نمایند علاوه بر خدمات رایگان دامپزشکی برای دام های آنان،سهمیه ی نهاده های دامی را نیز برای آنها اختصاص خواهیم داد. همچنین واحد های قصابی همراه که در تنظیم بازار کمک کنند نیز از تخفیفات سالیانه عوارض شهرداری و برخی امتیازات دیگر بهره مند خواهند شد.

فرماندار پاوه ادامه داد و گفت : با برنامه ریزی صورت گرفته توسط شبکه دامپزشکی شهرستان، از هفته ی آینده با تهیه ی دستگاه سونوگرافی مخصوص دام ،تشخیص آبستن بودن دام ها در شهرستان صورت خواهد پذیرفت و این پروسه ارائه دام و تهیه گوشت مصرفی را برای دامداران تسهیل میکند.

دکتر اردشیر رستمی افزود: هرگونه گران فروشی بالاتر از نرخ مصوب، موجب پلمپ واحد صنفی قبل از رسیدگی به تخلف،نصب بنر به عنوان واحد گران فروش و در نهایت لغو پروانه کسب خواهد شد

وی افزود: تعیین این نرخ هم با نظر کارشناسی و آنالیز قیمت و استعلام قیمت از شهرستانهای همجوار و حتی دیگر شهرستان های استان صورت گرفته است.

دکتر رستمی با بیان اینکه برگزاری این گونه جلسات برای رفع مشکلات مردم برای ما افتخار است گفت: در این وضعیت اقتصادی بر سر منافع ،مصلحت و مشکلات مردم با هیچ کس معامله نمی کنیم.

وی افزود: افراد و دلالانی که به التهاب بازار دامن زدند و همچنین افرادی که دام را به خارج کشور قاچاق می کنند توسط دستگاه های امنیتی شناسایی، احضار و برای مجازات به مقام قضایی معرفی خواهند شد.

دکتر رستمی در پایان با تاکید بر نظارت مستمر بر قیمت و کیفیت گوشت در سطح شهرستان گفت: بازرسان اتاق اصناف و ادارات صمت و جهاد کشاورزی به صورت مستمر و روزانه از واحدهای قصابی بازرسی و نتیجه آن را  روزانه گزارش نمایند.