س 11 اردیبهشت 1403 ساعت 12:40

سخنی با فرماندار پاوه / یک تقدیر و چند درخواست / غفور رستم زاده

سخنی با فرماندار پاوه / یک تقدیر و چند درخواست / غفور رستم زاده

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : غفور رستم زاده فعال گردشگری : وقتی وجودت در مسیر خدمت به خلق قرار گرفت، بدان مورد انتخاب خداوند قرار گرفته ای.  جناب آقای دکتر رستمی فرماندار معزز و محترم شهرستان پاوه سلام علیکم؛ سکانداری فرمانداری حساس شهرستان مرزی پاوه که دارای ویژگی های خاص از نظر گستره جغرافیایی […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : غفور رستم زاده فعال گردشگری : وقتی وجودت در مسیر خدمت به خلق قرار گرفت، بدان مورد انتخاب خداوند قرار گرفته ای.

 جناب آقای دکتر رستمی فرماندار معزز و محترم شهرستان پاوه سلام علیکم؛

سکانداری فرمانداری حساس شهرستان مرزی پاوه که دارای ویژگی های خاص از نظر گستره جغرافیایی است ،کاری بس دشوار است که حضرتعالی با تخصص، تعامل و درایت از دید نگارنده تا کنون در آن موفق عمل نموده اید. در این میان توجه ویژه به بخش باینگان، که در سنوات گذشته تقریبا مورد بی مهری مسئولان قرارگرفته بود، از نمود بیشتری برخوردار است.

۵ سفر رسمی حضرتعالی به همراه مسئولان ارشد استان و شهرستان از ابتدای سال تاکنون جهت گشایش بخشی از مشکلات مردم نجیب این بخش از جمله سفر رسمی استاندار سابق نشان از حسن نیت آن جناب به منطقه کمتر توسعه یافته باینگان دارد.

در این میان توجه خاص حضرتعالی به شهر باینگان و پیگیری مداوم مشکلات این شهر و حمایت قاطع از شورا و شهرداری جهت ارائه خدمات مناسب به شهروندان و تخصیص یک دستگاه بیل مکانیکی به شهرداری باینگان شایسته تقدیر است.

 علهذا نگارنده این متن من باب ارائه خدمات مناسب به سایر ساکنان بخش باینگان برخی از نیازهای ضروری و فوری آنان را متذکر میشود که امیدوار است با همان نگاه ویژه در دستور کار قرار داده که موجب رضایت حق تعالی و مردم محروم و وفادار این خطه میباشد.

۱_آسفالت جاده اصلی بخش باینگان از روستای بله ای تا ورودی شهر باینگان قریب به ۳۰ سال از عمر آن میگذرد و تا کنون علیرغم مکاتبات فراوان، و پیگیریها هر سال تنها با وعده و وعید مسئول محترم راهداری شهرستان مواجه میشود که امیدواریم در اولویت کاری حضرتعالی قرار گیرد.

 ۲_ آسفالت جاده روستای لشکرگاه_ ره مه رو که از مطالبات چندیدن ساله ساکنان این بخش میباشد از اهمیت زیادی برخوردار است از جمله خارج نمودن بخش باینگان از بن بست و توسعه بیشتر شهرستانهای پاوه و جوانرود از بعد گردشگری که این جاده میتواند ارتباط دورانی ساکنان دو شهرستان را به هم وصل نماید لازم به ذکر است مناظر طبیعی و بسیار زیبای جنگلهای بوزین و مرخیل از نظر گردشگری پتانسیل فراوان دارد.

 ۳_ بخش باینگان با دارا بودن بیشترین دام سبک و سنگین تنها بخشی از شهرستان است که از نظر دامپروری حرفی برای گفتن دارد لذا توجه ویژه به دامداران و عشایر خصوصا در فصول کوچ رو ضروری مینماید.

 ۴_ مردم نجیب شهر #بانەوره کە جزء مرزداران واقعی این بخش میباشند سالهاست با مشکل کم آبی مواجه هستند لذا با توجه به کمبود بارشها تسریع در آبرسانی این شهر هم از مطالبات مردم بخش باینگان است همچنین غار خالوحسین کوهکن یکی از جاذبه های منحصر به فرد منطقه است که آسفالت راه دسترسی آن از مطالبات چندین ساله مردم بخش باینگان علی الخصوص مردم شریف #بانەورە است.

 ۵_تسریع در لوله گذاری چاه تازه تاسیس شهر باینگان و اتصال به شبکه آب شهری قبل از فرار سیدن فصل کم آبی و نیز چاره جویی برای حل معضل دفع فاضلاب این شهر

۶_ توجه ویژه به آبیاری باغات این بخش که یکی از منابع درآمدی مردم این منطقه میباشد.

۷_ توجه به صنعت گردشگری و حمایت از فعالان این حوزه که در سنوات گذشته گامهای اساسی در این راه پر رونق برداشته اند لازم به ذکر است روستاهای این بخش از جمله روستاهای زردویی، دودان ، تین و ساتیاری از نظر بوم گردی بسیار غنی بوده و توجه به زیرساختهای این بخش از مطالبات مردم بخش باینگان است.

توانگرا دل درویش خود به دست آور

که مخزن زر و گنج درم نخواهد ماند

بدین رواق زبرجد نوشته اند به زر

 که جز نکویی اهل کرم نخواهد ماند .

سپاس از توجه حضرتعالی

_ رونوشت روابط عمومی استانداری کرمانشاه و خبرگزاری ایرنا