ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 23:24

دیدار امام جمعه پاوه و جمعی از روحانیون شهرستان با استاندا جدید کرمانشاه / عکس

دیدار امام جمعه پاوه و جمعی از روحانیون شهرستان با استاندا جدید کرمانشاه / عکس

به گزارش سلام پاوه : حاج ماموستا ملا قادر قادری در دیدار با استاندار جدید کرمانشاه گفت : مسئولین و در حقیقت همۀ ما باید در حد توان خداوند را از خود نرنجانیم و به خلق خدا هم خدمت کنیم . دلجویی از مردم شریف جوانرود و تعدیل و برداشتن محدودیت‌های این شهر از خواسته […]

به گزارش سلام پاوه : حاج ماموستا ملا قادر قادری در دیدار با استاندار جدید کرمانشاه گفت : مسئولین و در حقیقت همۀ ما باید در حد توان خداوند را از خود نرنجانیم و به خلق خدا هم خدمت کنیم . دلجویی از مردم شریف جوانرود و تعدیل و برداشتن محدودیت‌های این شهر از خواسته های ماست. خواست ۳۵ ساله مردم سروسامان دادن به مرز مسافری شوشمی در نوسود است

*رضایت خداوند در خدمت به خلق است 

به گزارش خبرنگار سلام پاوه؛ صبح امروز حاج ماموستا ملا قادر قادری امام‌جمعۀ پاوه، ائمه جمعۀ نوسود، نودشه و باینگان، رئیس اداره اوقاف و امور خیریه اورامانات، مسئول دفتر امام‌جمعه پاوه و جمعی از اعضای شورای روحانیت شهرستان پاوه با استاندار جدید کرمانشاه آقای دکتر محمد طیب صحرایی دیدار و گفتگو کردند.

امام جمعه پاوه در ابتدای سخنان خود گفت: مسئولیت جدید و انتصاب جناب آقای صحرایی را به‌عنوان نمایندۀ دولت در استان کرمانشاه تبریک عرض می‌کنم و برای ایشان و همراهان محترمشان آرزوی توفیق دارم و امیدوارم خداوند توفیق دهد بتوانید کاری کنید برای نظام و برای مردم استان خیر و رفاه و شادی باشد.

حاج ماموستا ملا قادر قادری افزود :به عرض می‌رسد شهرستان پاوه دارای سه بخشداری مرکزی، نوسود و باینگان و ۵ شهرداری است و جمعیت شهرستان ۶۵ هزار نفر است؛ مردم اهل سنت اورامانات در این انقلاب زحمات زیادی کشیده‌اند و خون‌های زیادی داده‌اند.

وی با اشاره به روایتی از پیامبر اسلام گفت : پیامبر بزرگوار می‌فرمایند: «الخیر کلّهُ فی کلمتین التعظیم لأمرالله والشفقه لخلقه» خیر در دو کلمه است تعظیم در برابر امر پروردگار و مهربانی و عطوفت با مردم؛ مسئولین و در حقیقت همۀ ما باید در حد توان خداوند را از خود نرنجانیم و به خلق خدا هم خدمت کنیم، حتی اگر یک ماه هم باشد.

*مشکلات مردم ما اقتصادی و معیشتی است / دولت باید قدمهای فوری برای حل مشکلات معیشت بردارد

امام جمعه پاوه در ادامه با اشاره به مشکلات معیشتی مردم و اوضاع کنونی گفت : خدمت جنابعالی عرض می‌کنم مشکلات مردم ما بیشتر اقتصادی و معیشتی است اگر دولت بتواند در آینده‌ای نه‌چندان دور در رابطه با معاش و وضعیت زندگی مردم قدم بردارد، وضعیت تغییر خواهد یافت در غیر این صورت نارضایتی بیشتر خواهد شد. وضعیت مملکت ما از امثال آقای استاندار مخفی و پوشیده نیست؛ بعد از سخنرانی مقام معظم رهبری در دانشگاه افسری نیروهای مسلح، بنده در خطبه‌های جمعه ۱۵ مهر به مردم شریف پاوه و کسانی که مطالب بنده را دنبال می‌کنند، عرض کردم این حرکتی که شروع شده به چهار دلیل موفق نخواهد بود. ۱-کسانی که در کف خیابان‌اند جوان‌اند و بین ۱۵ تا ۲۵ سال سن دارند. ۲-هدف واحدی ندارند. ۳- رهبر واحدی ندارند. ۴-بدنۀ مردم شریف ایران با آن‌ها همراه نیست و در آن تاریخ عرض کردم تا وضع اقتصادی و معیشت مردم این‌چنین باشد، تحریکات، تهدیدات، توهین و سروصدا وجود دارد و شبکه‌های خارجی لحظه‌ای از دشمنی با ملت ایران و تحریک جوانان غافل نخواهند بود.

ماموستا قادری افزود : ما آمده‌ایم به جناب آقای استاندار محترم اول خوشامد عرض کرده و بگوییم در صورتی‌ که دولت محترم در جهت تغییر وضع معیشت مردم قدم بردارد، در کنارتان خواهیم بود.

وی با تقدیر از زحمات استاندار سابق گفت : جناب آقای امیری مقدم استاندار سابق فردی محترم بود و مؤدب؛ اما به اصطلاح ما کُردها (بی‌کس) بود و اجازۀ توفیق بر امور را نیافت. ما در مملکت مشکل ثروت و منابع نداریم اما مشکل ما در ادارۀ مملکت نداشتن برنامه و عدم مراقبت و عدم صداقت بعضی از کارگزاران است.

امام جمعه پاوه خطاب به استاندار جدید گفت : جناب آقای صحرایی؛ این جمع روحانی که به خدمت شما آمده‌اند همگی دلسوز نظام‌اند و بیش از ۴۰ سال است روی پای خود ایستاده و امتحان خود را پس داده‌اند؛ در طول ۱۰۴ روز از اغتشاشات مسئولان شهرستان، اعضای محترم شورای تأمین خوب کار کرده‌اند و خوشبختانه خون از دماغ کسی نریخته است.

حاج ماموستا قادری در ادامه چهار خواسته را از استاندار کرمانشاه درخواست کرد و گفت: بنده چهار خواسته لازم را خدمتتان عرض می‌کنم و امیدوارم مورد توجه جدی باشند:

۱-دلجویی از مردم شریف جوانرود و تعدیل و برداشتن محدودیت‌های این شهر چرا که ارتزاق بیشتر مردم جوانرود از طریق بازارچه این شهر است که فعلاً به دلیل این محدودیتها در حال رکود است

۲-شهرستان پاوه حق زیادی بر گردن نظام و مسئولان دارد؛ خواست ۳۵ ساله مردم سروسامان دادن به مرز مسافری شوشمی در نوسود است.

۳-سروسامان دادن به وضع کولبری در مرز نوسود؛ در طی این چند سال بیش از ۲۵ نفر از جوانان این منطقه در راه کولبری جان خود را از دست دادند.

۴-توجه به وضعیت معیشت و بیکاری و گرانی و مراقبت روی بازار و ادارات

*کاهش مشکلات کولبران اولویت کاری استاندار جدید

گفتنی است بعد از سخنان امام جمعه پاوه دکتر صحرایی استاندار جدید کرمانشاه طی سخنانی گفت : از سال ها قبل با دیدگاه ها و شخصیت حاج ماموستا قادری آشنا هستم  و حضور مستمر ایشان در عرصه‌های مختلف و مواضع محکم و استقامت ایشان در راه حق همیشه برای من بسیار تحسین برانگیز بوده است.

وی ادامه داد: برادران اهل سنت دارای قرابت و نزدیکی بسیاری با اهل تشییع، اهل بیت و خاندان پیامبر هستند و در استان کرمانشاه این موضوع برای ما بسیار مبارک و عزیز است.

دکتر محمدطیب صحرایی کاهش مشکلات کولبران را یک اولویت کاری برای مدیریت ارشد استان دانست و گفت: با توجه به بررسی ها و مطالعاتی که از قبل انجام داده ام، یک طرح اولیه برای حل معضلات کولبری تهیه شده که اجرای آن را با جدیت دنبال خواهیم کرد.

 

3 پاسخ برای “دیدار امام جمعه پاوه و جمعی از روحانیون شهرستان با استاندا جدید کرمانشاه / عکس