د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 19:56

“آقای استاندار،اگر وقت کردید سری به اورامانات بزنید” /سید علاءالدین حیدری

“آقای استاندار،اگر وقت کردید سری به اورامانات بزنید” /سید علاءالدین حیدری

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : یکی از ارکان مدیریت در نظام جمهوری اسلامی ، عدالت در نگاه و توازن در توزیع منابع است .جناب آقای استاندار ، استان کرمانشاه مردمانی نجیب و شریف دارد و اگر در راهشان جان هم دهی هنوز کم است .در میان این مردمان نجیب ، اورامانات گوهری درخشان از […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه : یکی از ارکان مدیریت در نظام جمهوری اسلامی ، عدالت در نگاه و توازن در توزیع منابع است .جناب آقای استاندار ، استان کرمانشاه مردمانی نجیب و شریف دارد و اگر در راهشان جان هم دهی هنوز کم است .در میان این مردمان نجیب ، اورامانات گوهری درخشان از نجابت و ایثار و شرافت هستند که لیاقت بیشترین خدمت را دارند.

اما در این یکسالی که والی کرمانشاه بودید چیزی ندیدیم. این مردم ، سنگربانان آنروزها ، همراهان صبور امروز و دردمندان شرافتمندی هستند که علیرغم رنج و درد بیکاری ، فقر ، در حاشیه بودن نجیبانه همراه نظام و رهبری مانده اند . اورامانات ثبت جهانی شده ولی از آن بهره ای نبرده است . برای توسعه صنعت نوپای گردشگری اورامانات چه کرده اید ؟ اصلا چه برنامه ای دارید ؟

سری به روانسر بزنید و توقفی بر نداشته های آن داشته باشید . بیمارستان روانسر چند صباحی دیگر به آثار باستانی تبدیل خواهد شد.روانسر قطب کشاورزی استان و حتی کشور هم هست اما برای توسعه این بخش چه برنامه ای دارید ؟ و چه کرده اید ؟سپس به جوانرود سری بزنید جوانرودی که از ایثار و غیرت ملی آنها هر چه بگویم کم گفتم .اینروزها اورامانات و جوانرود بیشتر از قبل نیاز به توجه دارند ، نیازمند بودن شما هستند. دردمند و رنجور و غمگینند و دلجویی و بودن در کنار آنها ضرورت داشت اما نبودید.

وقتی رئیس جمهور به کردستان می رود و از مردم دلجویی می کند ، وقتی رئیس جمهور با مردم و در کنار مردم کردستان راه می رود ، شما که استاندار ایشان هستید چرا نبودید و نیستید ؟چرا به اورامانات نرفتید و همدلی را معنی نکردید ؟ مگر نمی دانید بازارچه جوانرود از رکود و بی رونقی در حال غرق شدن است و بجای اشتغال به بیکاری رونق داده شده است ؟مگر در جریان نیستید که غایت و هدف هر حکمرانی ایجاد رضایتمندی در مردم است ؟ پس چرا بر خلاف نظر رهبری و رئیس جمهور عمل می کنید؟آیا از وضعیت این روزهای جوانان بیکار بازارچه مرزی جوانرود خبر دارید ؟

اگر وقت کردید سری هم به ثلاث باباجانی بزنید ، شهرستانی با کلکسیونی از محرومیتها ، اما با داشتن شریف ترین و غیور ترین مردم که رنگین کمانی از خوبیها هستند .این مردم از آب آشامیدنی گرفته تا اشتغال و جاده و زیرساختهای دیگر محرومند .سری به بازارچه مرزی شیخ صله بزنید و درد مردم را لمس کنید .ببینید که مردم ثلاث از قِبَلِ مرز فقط کارگری و بارکشی را نصیب برده اند و آنهم به اندازه قناعت آنها نیست.

آیا میدانید که جوانان ثلاثی و جوانرودی برای حداقل نانی شبانه راهی مرز نوسود می شوند و پا در  راهی می نهند که بوی مرگ از آن بلند می شود .از شیخ صله به ازگله بروید و دشتهای جامانده از سامانه گرمسیری را به نظاره بنشینید که چگونه تشنه لب از آب سیروان مانده اند . پای صحبت مردم نجیب اهل حق در ثلاث بنشینید و از خلوص نیت آنها بشنوید و از محرومیت های آنها مطلع شوید.اگر وقت کردید ، به پاوه بروید شهرستانی با مردمانی از جنس وفا و ادب که در کنار مردم اورامانات پاسداران انقلاب و نظام و وطن بوده و هستند.

در مسیر پاوه از بخش شاهو غافل نباشید ، از قوری قلعه و غار جهانی اش دیدن کنید و در جریان فرصت سوزیها باشید افسوس که هنوز تدبیری ندیدیم .به باینگان بروید و بانه وره را دریابید و بدانید اگر غیرت این مردم نبود دشمن به خیلی از آرزوهایش می رسید که نرسید . در مورد مرز سازان و پتانسیل های آن بپرسید .وقتی به اشتیاق جوانان باینگان به توسعه گردشگری فکر می کنم و رویاهای بر باد رفته آنها را مرور می کنم جز حسرت و اشک چیزی عایدم نمی شود. به نودشه و نوسود بروید و ببینید که این مرزداران غیور چطوری در اوج نداشته ها ، صبور و رنجور ایستاده اند.

بیکاری و فقر در اورامانات جانسوز است . لطفا با لندکروز پا در جاده های اورامانات نگذارید بلکه با خودروی ملی بروید و از عذاب راننده و مسافر در جاده های اورامانات آگاه بشوید و در جریان باشید که ناله های این مردم از درد است نه از سر سیری و …  در این چند ماه که دشمنان در پی ناامنی جامعه بودند ، در پی اقناع خیلی ها برآمدم که خیابان راه به جایی نمی برد و … اما همین جوانان از ندیدن های شماها نالانند. چرا رهبری و رئیس جمهور باید هزینه بی توجهی شماها را بدهند . نخبگان ما که همیشه همراه نظام و حاضر در همه عرصه ها بوده اند چرا از گردونه مدیریتهای شما خارج و از جمع خودی ها دورند.

آیا میدانید که جای خالی شما مدیران را دشمنان خارج نشین و رسانه های معاند پر می کنند ؟ لطفا لیست طرح ها و پروژه هایی که در جلسات بر دایره می گذارید را جهت اطلاع مردم منتشر کنید که بدانیم سهم اورامانات از توسعه شما چقدر و چند درصد است ؟ اگر فرصت کردید سری به اورامانات بزنید و نگذارید فرصت ها از دست بروند.

یک پاسخ برای ““آقای استاندار،اگر وقت کردید سری به اورامانات بزنید” /سید علاءالدین حیدری

  • ناشناس در تاریخ آذر 22, 1401 گفت:

    متاسفانه اورامانات و مخصوصا پاوه دیر زمانی است از سوی دولتهای گوناگون از اصلاح طلب و اصولگرا به آن بی توجهی شده مخصوصا در تعین فرماندار ها این مردم چا گناهی کردن بقیه که رفتن کدام یکیشون جوابگو بود بهترین فرصت رو در زمان مجریان سد فرمانداران وقت پاوه از مردم دریغ کردن