س 11 اردیبهشت 1403 ساعت 14:43

کارگروه سلامت و امنیت غذایی راهبردی و جزو اولویت‌های مهم شهرستان است/باید تعرفه های دندانپزشکی در دید عموم قرار گیرد

کارگروه سلامت و امنیت غذایی راهبردی و جزو اولویت‌های مهم شهرستان است/باید تعرفه های دندانپزشکی در دید عموم قرار گیرد

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان پاوه گفت : کارگروه سلامت و امنیت غذایی راهبردی و جزو اولویت‌های مهم شهرستان است. دکتر اردشیر رستمی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان به اهمیت و جایگاه این کارگروه اشاره کرد و گفت: به پیشبرد سیاست های […]

به گزارش سلام پاوه : فرماندار پاوه در نشست کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان پاوه گفت : کارگروه سلامت و امنیت غذایی راهبردی و جزو اولویت‌های مهم شهرستان است.

دکتر اردشیر رستمی در جلسه کارگروه سلامت و امنیت غذایی شهرستان به اهمیت و جایگاه این کارگروه اشاره کرد و گفت: به پیشبرد سیاست های سلامت و امنیت غذایی توجه ویژه‌ای می‌شود.

فرماندار پاوه  افزود: از هیچ یک از مدیران قصور و کوتاهی در اجرای مصوبات کارگروه سلامت را نمی‌پذیرم.

وی افزایش سگهای ولگرد را در سطح شهرها و روستاهای شهرستان یک تهدید جدی برای سلامت مردم دانست و بر ارائه راهکار و برنامه مدون  همراه با زمانبندی کوتاه مدت توسط اعضای کارگروه برای جمع آوری سگهای ولگرد تاکید کرد .

رستمی یکی از  مشکلات روستاهای الحاقی به شهر  پاوه را فاضلاب‌های جاری دانست و بر جمع آوری ، انتقال  و دفع بهداشتی آن تاکید کرد و گفت در صورت لزوم از شرکت آب و فاضلاب استان کمک گرفته شود .

فرماندار پاوه با اشاره به تعرفه های بسیار بالای دندانپزشکی در این شهرستان و سلیقه ای عمل کردن متصدیان داروخانه ها در تحویل دارو خواستار نظارت بیشتر شبکه بهداشت ودرمان بر این صنف ها شد  وافزود باید تعرفه های دندانپزشکی در دید عموم قرار گیرد .

اردشیر رستمی بر تکمیل کادر پزشکان متخصص در بیمارستان قدس پاوه تاکید کرد و گفت در صورت لزوم موضوع را از طریق دانشگاه علوم پزشکی استان پیگیری میکنم.

دکتر سهرابی نیز در این نشست ضمن تشریح مصوبات جلسات گذشته و انتقاد از عدم اجرای مصوبات گذشته گفت: متاسفانه بعضی از ادارات بدلیل عدم انجام مصوبات جلسه گذشته از جمله آبفای پاوه در خصوص مسائل آب شهرستان روند کارگروه را کند کرده است.

وی اعلام کرد: مصوبات مربوط به مسائل باید اجرایی شود و به جد پیگیریم امیدواریم‌ سایر نهادها با شبکه بهداشت و درمان همکاری لازم را داشته باشند.

دکتر سهرابی در خصوص بیماریهای واگیردار بین انسان و دام هشدارهای لازم را داد و افزود:باید مراقبتهای بهداشتی و لازم با همکاری ادارات را بیش از پیش داشته باشیم.

وی با اشاره به شیوع بیماری سنگ کلیه در پاوه گفت؛ پیگیری هایی در این خصوص انجام داده شد و طبق یکسری آزمایش‌های که در نتایج آن در چند آزمایشگاه دیگر از مناطق مختلف کشور بررسی شد .مشخص شد تنها فاکتور سنگ کلیه آب شهرستان نیست در کنار آب بایدسایر عوامل دخیل در شیوع بیماری سنگ کلیه را بررسی کنیم.

 دکتر سهرابی در پایان بار دیگر از عدم اجرای مصوبات جلسات گذشته گلایه کرد.