د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 23:06

۹۵ درصد مشکلات مسکن مهر تپه کوله پاوه حل شده است/تاکید دادستان بر ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز در آغاز کار

۹۵ درصد مشکلات مسکن مهر تپه کوله پاوه حل شده است/تاکید دادستان بر ممانعت از ساخت و ساز غیرمجاز در آغاز کار

به گزارش سلام پاوه : فرماندارپاوه در نشست کارگروه ویژه برخورد با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری های غیر مجاز گفت :۹۵ درصد مشکلات مسکن مهر تپه کوله پاوه حل شده است. به گزارش خبرنگار سلام پاوه :اردشیر رستمی در این نشست گفت: یکی از مشکلات چند سال اخیر مردم پاوه در حوزه […]

به گزارش سلام پاوه : فرماندارپاوه در نشست کارگروه ویژه برخورد با تخلفات ساخت و ساز و تغییر کاربری های غیر مجاز گفت :۹۵ درصد مشکلات مسکن مهر تپه کوله پاوه حل شده است.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :اردشیر رستمی در این نشست گفت: یکی از مشکلات چند سال اخیر مردم پاوه در حوزه مسکن ، پروژه ۶۲۰ واحدی مسکن مهر این شهر بود که در طی سال اول دولت سیزدهم و با تلاش و پیگیری های مستمر بیش از ۹۵ درصد حل گردید.

وی افزود: در این بازه زمانی ۶۲۰ واحد تعیین تکلیف و برای قسط بندی تسهیلات به بانک معرفی شدند و مابقی نیز در شرف تکمیل و رفع مشکل هستند.

فرماندار پاوه تاکید کرد: شهرداران ، بخشداران ، دهیاران و مدیران دستگاههای مرتبط با ساخت و ساز در مقابله و پیشگیری از ساخت و ساز غیر مجاز و تغییر کاربری های غیر مجاز با هیچ کس اعم از حقیقی و یا حقوقی مماشات و اغماض نکنند.

رستمی مماشات و اغماض از تخلفات را اجحاف در حق عامه مردم دانست و بر اجتناب از آن تاکید کرد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه نیز در این نشست بر تقویت پلیس ساختمان شهرداری به منظور جلوگیری از ساخت و ساز های غیر مجاز تاکید کرد و گفت: باید به هنگام آغاز عملیات اجرایی از ساخت جلوگیری شود.

نوید صحرایی افزود: شهرداری باید با نگاه پیگیری و ممانعت از ساخت و ساز  غیرمجاز به موضوع نگاه کند نه اینکه اجازه ساخت و ساز بدهد و به امید اجرای رای کمیسیون ماده ۱۰۰ و درآمد زایی از این راه برای شهرداری باشد.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاوه افزود: تجربه تلخ گذشته نشان داده که افراد متخلف بعد از ساخت و ساز غیرمجاز به افراد با نفوذ و مسئولان متوسل شده و با سفارش و توصیه حتی از پرداخت حق و حقوق شهرداری اجتناب می‌کنند.

صحرایی تاکید کرد که شهرداری ها به دنبال پیگیری و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز باشند نه به دنبال جریمه و درآمد زایی از این راه.

معاون امور عمرانی فرمانداری پاوه در آغاز نشست کارگروه ویژه پیگیری و برخورد با تخلفات ساخت و سازگفت: این جلسه دومین جلسه کارگروه ویژه پیگیری و برخورد با تخلفات و تغیر کاربریهای غیر مجاز در محدوده و حریم شهرها و روستاها در سالجاری است اما برابر دستورالعملها و مکاتبات اخیر استان تاکید شده که هرماه یکبار کارگروه تشکیل و عملکردهای دستگاههای اجرایی در این حوزه مورد بررسی قرار گیرد.

سالم مصطفایی افزود: در این جلسه ساخت و سازهای داخل حریم و خارج از حریم شهرها و روستاهای تابعه و حریم راههای شهرستان نیز مورد رسیدگی قرار خواهند گرفت.

وی گفت :سازمانها و ادارات متولی از جمله جهاد کشاورزی ،امور آب ،راهداری و حمل و نقل جاده ای ،منابع طبیعی راه و شهرسازی ،بنیاد مسکن،دهیاریها و شهرداریها مکلفند هرکدام درحوزه خود برای پیشگیری از تغیر کاربریهای غیر مجاز و تصرف اراضی، احداث بناهای فاقد مجوز، به هرنحو ممکن اقدام بکنند.

مهندس مطفایی افزود: عملکرد کمیسیون ماده ۹۹طی چند سال گذشته مقبول نیست با تاکیدی که فرماندار محترم داشتند کمیسیون فعال شده لذا بخشداران ، دهیاران و بنیاد مسکن از ظرفیت بوجود آمده برای برای پیشگیری و برخورد قانونی و احقاق حقوق دهیاریها و حل مشکلات مردم بیشتر از گذشته پیگیری و تلاش نمایند.

معاون هماهنگی امور عمرانی فرمانداری پاوه گفت: امور آب منطقه ای و اداره آب وفاضلاب و شهرداریها هرکدام بنا به وظیفه ای که بر حسب قانون دارند از ساخت وساز در حریم چشمه ها ، چاههای تامین آب و حریم و بستر رودخانه ها با جدیت جلوگیری نمایند. اهمال در این رابطه پذیرفتنی نیست و تبعات و اتفاقات زمان بحران با دستگاههای متولی است.

مصطفایی در پایان گفت: با توجه به اینکه اعضای کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداریهای نوسود ، نودشه ،بانه وره و باینگان مشخص شده اند شهرداران نسبت به فعال سازی کمیسیون اقدام کنند که هم مشکل شهروندان در این حوزه حل شود هم شهرداریها حق و حقوق خود را استیفا نمایندطبیعتاخیلی از ساخت وسازهای دارای اضافه زیربنا یا فاقد پروانه، برای تفکیک طبقاتی نیاز به پایانکار دارند اما بدون رسیدگی در این کمیسیونها این امکان فراهم نیست و بخشی از مشکلات شهروندان و مالکین به ویژه خریداران منوط به تشکیل کمیسیون خواهد بود.