س 11 اردیبهشت 1403 ساعت 17:42

گزارش تصویری از برداشت گردوهای موقوفه از باغات پاوه/ رشد ۱۵۰ درصدی برداشت محصول

گزارش تصویری از برداشت گردوهای موقوفه از باغات پاوه/ رشد ۱۵۰ درصدی برداشت محصول

به گزارش سلام پاوه : برداشت گردوهای موقوفه از باغات شهرستان پاوه با ۲۲ نفر نیروی کار ادامه دارد. رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پاوه و اورامانات در حاشیه بازدید فرماندار پاوه از محل برداشت این محصول گفت : نزدیک به ۹۰ درصد موقوفات پاوه فاقد سند بود که با شروع به کار بنده […]

به گزارش سلام پاوه : برداشت گردوهای موقوفه از باغات شهرستان پاوه با ۲۲ نفر نیروی کار ادامه دارد.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پاوه و اورامانات در حاشیه بازدید فرماندار پاوه از محل برداشت این محصول گفت : نزدیک به ۹۰ درصد موقوفات پاوه فاقد سند بود که با شروع به کار بنده هم اکنون همه این موقوفات سنددار شده است.

ماموستا ملا هادی رمضانی افزود : با توجه به اینکه سالیان گذشته ما باغات موقوفه ای را اجاره میدادیم و چون این امر بهره وری برای مساجد و هیئت امناهای آنها را در پی نداشت خود سازمان تصمیم بر برداشت محصولات با نظارت هیئت امنای مساجد و موقوفات کرد.

وی با اشاره به شناسایی بیش از ۴۳۰۰ اصله درخت گردو در اورامانات و پلاک کوبی آنها گفت: با به کارگیری ۲۰ نفر نیرو جهت تکاندن و جمع آوری محصولات الحمدالله توانستیم نزدیک به ۷۰۰ هزار گردو به دست بیاوریم که با توجه به این آمار در بعضی مکان ها ما رشد ۱۵۰ درصدی داشته ایم.به طور مثال گردوهای مسجد امام شافعی پاوه سال گذشته با ۳ میلیون تومان اجاره داده میشد که ما توانستیم با روش کار جدید قریب ۲۰ میلیون تومان محصول جمع آوری کنیم.

ماموستا رمضانی با اشاره به اینکه هزینه فروش این محصولات با نظارت اعضای هیئت امنای مساجد کلا به مساجد شهرستان تخصیص داده می شود گفت:امسال نیز ما مجموعا ۲۲ نفر نیروی کار را بیمه نمودیم که از ۱۹ شهریور ماه شروع به برداشت محصولات آغاز شده است و هم اکنون ادامه دارد.

وی با اشاره به تداوم عملیات برداشت این محصولات گفت :تا به امروز پیشرفت ۵۰ درصدی در تکاندن گردوها داشته ایم و تا به امروز نزدیک به ۴۰۰ هزار گردو برداشت کرده ایم.

رئیس اداره اوقاف اورامانات گفت :ما طی ۴۵ روز به صورت مستقیم و غیرمستقیم برای ۶۰ نفر اشتغالزایی نموده ایم که تاکنون بیشتر حق الزحمه آنان پرداخت شده است و نکته دیگر اینکه برای هرکدام از این نیروی کار که امسال فرزند دانش آموز داشته اند لوازم تحریر مورد نیاز آنها را تهیه نموده و برای مجردها نیز یک بسته غذایی تحویلشان داده ایم تا از این لحاظ نیز به آنان کمکی کرده باشیم.

ملا هادی رمضانی در پایان ضمن قدردانی از حضور دکتر اردشیر رستمی فرماندار پاوه و محمد هادی زامیاد بخشدار مرکزی در محل برداشت این محصولات گفت : در روستای خانقا ما نزدیک به ۷۰۰ اصله گردوی وقفی  را داریم که بیشترین مقدار مربوط به خانقاه است که بعد از آن نیز روستاهای شمشیر و دزاور نیز در رتبه های دوم و سوم قرار دارند که الحمدالله در کل کشور ما از لحاظ درخت گردو موقوفه ای مقام نخست را دارا می باشیم.