ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 22:56

مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان پاوه برگزار شد+گزارش تصویری

مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان پاوه برگزار شد+گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه : صبح امروز مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی پاوه با حضور سردار “جمال سلمانی” جانشین فرمانده انتظامی استان و حاج ماموستا “ملاقادر قادری” امام جمعه شهرستان و دکتر اردشیر رستمی فرماندار پاوه برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : فرماندار شهرستان پاوه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی […]

به گزارش سلام پاوه : صبح امروز مراسم تکریم و معارفه فرمانده انتظامی پاوه با حضور سردار “جمال سلمانی” جانشین فرمانده انتظامی استان و حاج ماموستا “ملاقادر قادری” امام جمعه شهرستان و دکتر اردشیر رستمی فرماندار پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : فرماندار شهرستان پاوه در مراسم تودیع و معارفه فرمانده انتظامی شهرستان پاوه در سخنانی ضمن خیر مقدم به مهمانان اظهار داشت: یکی از اصول حیات و شاکله  و مبنای هر نظام و حکومتی امنیت است و هیچ نظامی بدون امنیت نمی تواند یک نظام مقتدر و بادوام و مستقر باشد.

 اردشیر رستمی افزود: اگر بخواهیم در نظاممان کار سیاسی همچون انتخابات برگزار شود حتما باید در بستر انجام آن امنیت وجود داشته باشد و پروژه های فرهنگی و اقتصادی اجرا شود بستر و زمینه این عمل ریشه در امنیت داشته باشد در غیر این صورت شدنی نخواهد بود.

وی گفت: در فرمایش پیامبر بزرگوار اسلام (ص) و نقل به مضمون از حضرت علی(ع)که می فرماید دو نعمت سلامتی و امنیت مجهول هستند.

فرماندار پاوه ادامه داد و گفت: امام صادق هم می فرمایند که ۵ خصلت هستند که اگر انسان انها را نداشته باشد در زندگی دچار گرفتاری ها خواهد شد که آن پنج خصلت سلامتی؛ امنیت؛ وسعت در روزی؛ همدم سازگار و اسایش است.

وی اضافه کرد: در صحبت بزرگان از پیامبر تا ائمه و پیشوایان دین به ارزش امنیت اشاره کرده اند و در کشور هم با وجود رهبری حکیمانه این نظم و امنیت وجود دارد.

رستمی تصریح کرد: مرز همیشه تهدیدی از فرصت هایی است که وجود دارد و همیشه فرصت نیست و بعضی اوقات تهدید است و ان شاالله در شهرستان پاوه از این فرصت استفاده شده است.

وی در ادامه گفت: سرهنگ حق جوان به عنوان فردی متواضع و با مردم و اهل اقتدار در جامعه انتظامی خود است و خسته نباشید و ارزوی توفیق برای ایشان داریم و نظر ما مثبت و عملکرد بسیار مطلوب و تشخیص فرماندهی درست و دقیق بوده و در فرماندهی انتظامی کنگاور ادامه خدمت دارد و جناب سرهنگ پرنو هم در پاوه در دوران خدمت خود در پاوه با خوشنامی و تعامل خوب با مردم شناخته شده است .

در ادامه جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه نیز در سخنانی اظهار داشت: امنیت در طول تاریخ بشریت یک مقوله و موضوع دارای اهمیت بوده و به صورتی که بستر تقوا و اهداف راهبردی در هر کشور است.

سردار جمال سلمانی افزود: اولویت های ماموریتی برگرفته از فرمایشات رهبر معظم انقلاب برای ما تعریف شده است که در این اولویت های ماموریتی؛ انتظامی شهرستان پاوه شاخص و خوب ارزیابی شده است.

وی گفت: در راستای امنیت و تامین پایدار از ابتدای سال تا الان ۳۶ شهید انتظامی تقدیم کرده ایم ،که این یکی از سندهای معتبر خدمتگزاری کشور است.

جانشین انتظامی استان با اشاره به گزارشی از عملکرد نیروی انتظامی استان گفت: در سال گذشته بالغ بر ۲۴ میلیلارد تومان کلاهبرداری در فضای مجازی و از ابتدای سال تا الان نیز موضوعات جعل و کلاهبرداری ۶ میلیارد تومان به عنوان اموال افراد مال باخته عودت داده شده است.

سردار سلمانی گفت: ما تا رسیدن به پلیس مطلوب با تراز انقلاب اسلامی فاصله داریم و با مشاوره های خاصی که در زمینه های مختلف اقدامات ویژه ای انجام دهیم و در راستای اقدامات خاص و مطلوب ارتقای طرحهای امنیت اجتماعی را داریم که کار دقیق و به تناسب وضعیت جرم و جغرافیای جرم تاثیرات خوبی داشته است که قرارگاههای مقابله با اراذل و اوباش؛ کشف سلاح و مهمات غیر مجاز ؛ مقابله با ثرقت و قرارگاه فضای مجازی را داریم.

وی با بیان اینکه خدمات انتظامی برای زائرین وجود دارد و ستاد اربعین هم تشکیل شده،است گفت: ۶۵ درصد زائرین ما از مسیر مهران عبور می کنتد که با در نظر گرفتن وضعیت جغرافیای استان ؛ تمام زائرین ما از حوزه استان کرمانشاه عبور می کنند و مرز خسروی هم ۱۰ درصد از زایرین عبور می کنند .

وی ادامه داد: وضعیت استان از نظر امار جرائم و از نظر جمعیت نهمین استان کشور هستیم و از نظر ثرقت در رتبه ۱۲ قرار داریم و ثرقت مسلحانه در رتبه ۱۱ و قتل نیز رتبه ۸ و به نرخ جمعیت در رتبه ۵  کشور قرار داریم.همچنین در حوزه شرارت رتبه ۱۸ و جعل ۱۲ و نزاع و درگیری در رتبه ۱۳ هستیم.

سردار سلمانی گفت: در حوزه کشف مواد مخدر اقدامات خوبی انجام شده است به طوری که در اخرین استان کشور به لحاظ ورود مواد مخدر سنتی و صنعتی  به کشور هستیم.

وی اضافه کرد: در حوزه احساس امنیت باید کار بیشتری انجام شود و هرچند از نظر ما نباید یک سرقت هم باشد با در نظرگرفتن بیکاری استان جرائمی که اتفاق می افتد ۶۳ درصد خرد است و

جانشین فرماندهی انتظامی استان کرمانشاه گفت: شهرستان پاوه امن ترین شهرستان استان از نظر وقوع ثرقت است و این هم محقق نمی شود جز با همکاری دستگاههای و نیروهای مسلح ؛ مسئولان و مردم که در راس آنها روحانی تاثیرگزار حاج ماموستا قادری است که به نوعی تحت تعلیم این روحانی گرامی است.

سردار سلمانی تصریح کرد: امروز تکریم و معارفه فرماندهی انتظامی شهرستان پاوه است که سرهنگ حق جویان فردی بسیار خوب و مقتدر و پاک دست و میدانی و عملیاتی است که از زحمات ایشان تقدیر و تشکر داریم و از جناب اقای پرنو هم که دوره دو ساله جانشین پاوه و فرماندهی انتظامی ثلاث باباجانی را دارند ارزوی توفیق داریم.

در ادامه پس از ایراد سخنرانی سرهنگ حق جویان و سرهنگ پرنو  از زحمات سرهنگ حق جویان تقدیر و سرهنگ فض الله پرنو به عنوان فرمانده انتظامی جدید شهرستان پاوه معرفی شد.

گفتنی است سرهنگ حق جویان به عنوان فرمانده انتظامی کنگاور منصوب شده است.