د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 01:47

مراسم بزرگداشت حماسه شکست حصر پاوه برگزار شد/ گزارش تصویری

مراسم بزرگداشت حماسه شکست حصر پاوه برگزار شد/ گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه : با حضور گسترده اقشار مختلف مردم انقلابی شهرستان پاوه ، مسئولان لشکری ، کشوری ،استانی و شهرستانی مراسم بزرگداشت حماسه ۲۶ مرداد ۱۳۵۸ در سالن اجتماعات حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد. فرماندار پاوه:آمیخته شدن خون جوانان شیعه و سنی در پاوه حماسه ایی به بلندای تاریخ را خلق کرد […]

به گزارش سلام پاوه : با حضور گسترده اقشار مختلف مردم انقلابی شهرستان پاوه ، مسئولان لشکری ، کشوری ،استانی و شهرستانی مراسم بزرگداشت حماسه ۲۶ مرداد ۱۳۵۸ در سالن اجتماعات حضرت امام خمینی (ره) برگزار شد.
فرماندار پاوه:آمیخته شدن خون جوانان شیعه و سنی در پاوه حماسه ایی به بلندای تاریخ را خلق کرد

فرماندار پاوه گفت: وحدت و همبستگی بین جوانان شیعه و سنی شکل گرفت و خواب گروهک‌های ضد انقلاب را برای همیشه به کابوس تبدیل کرد.

اردشیر رستمی با اشاره به آیه ۱۶۹ سوره آل عمران که حاوی پیام و تذکر برای بازماندگان شهدا است و متذکر مشود به ذهنمان خطور نکند کسانی که در راه خدا کشته شدند مردند بلکه زنده هستند و روح آنان ناظر بر رفتار ما می‌باشد، اظهار کرد: پاوه از نظر لغوی به معنای ایستاده و از نظر مفهوم اصطلاحی پاوه نماد سرافرازی و ایستادگی است، اما بهای این ایستادگی را پاوه با تقدیم ۶۵۰ شهید گرانقدر پرداخت کرد.

وی اظهار کرد: جوانانی از تهران، نهاوند در کنار فرزندان غیور کرد به فرماندهی شهید علی اصغر وصالی، ولی الله فلاحی، چمران و کشوری آمدند و با آمیختن خونشان در بیمارستان قدس پاوه اولین لبیک گویان فرمان تاریخی امام عظیم شان انقلاب بودند و یک افتخار بزرگ برای اسلام و انقلاب رقم زدند، آمیخته شدن خون جوانان شیعه و سنی در پاوه حماسه ایی به بلندای تاریخ را خلق کرد.

فرماندار پاوه اضافه کرد: تمام صفحات انقلاب مملو از عطر وجود حماسه، رشادت، افتخارات و ایثار فرزندان ایران زمین است، اما حماسه پاوه رنگ و بوی دیگری داشته و منحصر به فرد است، وحدت و همبستگی بین جوانان شیعه و سنی شکل گرفت و خواب گروهک‌های ضد انقلاب را برای همیشه به کابوس تبدیل کرد.

وی افزود: پیام امروز مراسم ما این است که اعتراف کنیم مرهون و بدهکار جوانان و فرماندهان و شهدا و ایثارگران آزادگان سر افرازی هستیم که برای دفاع از اسلام و انقلاب و مرز و بوم هرآنچه داشتند در طبق اخلاص گذاشتند و تکلیف امروز ما این است یاد و خاطره شهدای را گرامی بداریم که گرامی داشت نام و خاطره آنان کمتر از شهادت نیست.

دکتر رستمی ادامه داد: مردم پاوه مطالباتی دارند البته نه مطالبات مادی بلکه مطالبات معنوی که روز حماسه شکست حصر پاوه در تقویم نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران به عنوان روز ملی پاوه به ثبت برسد، همچنین در حوزه اشتغال و بیکاری دولت خدماتی داشته که کافی نمی‌باشد و امیدواریم گوشه چشمی به جوانان پاوه داشته باشید.

سردار ناصح :حماسه پاوه حادثه‌ای مهم در تاریخ تحولات انقلاب اسلامی است/ مرهون رشادت های مردم هستیم

رزمنده دوران دفاع مقدس و جانشین فرماندهی سپاه جهارم بعثت کرمانشاه در جنگ مرصاد گفت: حماسه پاوه حادثه‌ای مهم و اثرگذار در تاریخ تحولات انقلاب اسلامی است.

سردار اسدالله ناصح در مراسم گرامیداشت سالروز شکست حصر پاوه اظهار داشت: پیام چنین مناسبت های بزرگ و تاریخی باید به همه مردم ایران و جهان منتقل شود.

این رزمنده دوران دفاع مقدس و جانشین فرماندهی سپاه جهارم بعثت کرمانشاه در جنگ مرصاد،افزود: این روز از روزهای ارزشمند و به یادماندنی و از تابلوهای پرافتخار نظام جمهوری اسلامی است که امام به خاطر آن فرمان تاریخی صادر کرد و امید دشمن را برای جدا کردن این خطه را به یاس تبدیل کرد.

سردار ناصح گفت: سالروز شکست حصر پاوه یادآور مقاومت و ایستادگی مثال‌زدنی مردمانی است که در مبارزه با معاندین نظام با نثار جان و مال خویش اجازه ندادند که وجبی از خاک میهن به دست متجاوزین بیفتد.

وی با بیان اینکه این مردم امتحان سختی پس دادند، خاطرنشان کرد: متاسفانه مسئولان وقت آن زمان با تحلیلهای غلط همه چیز را به گروهک ها واگذار کرده بودند. اما مردم مقاوم پاوه با اعتقادی محکم و راسخ به نظام، محکم در صحنه بودند.

سردار ناصح ادامه داد: در همان روزها پاسداران بومی مسئولیت شهر را برعهده داشتند و دشمن نمی توانست این را تحمل کند لذا توطئه های زیادی ایجاد کرد و مردم را به خاک و خون کشیدند. آنها می خواستند فجایع مریوان را دوباره تکرار کنند. و نقشه برای کل ایران داشتند.

وی تصریح کرد: اگر فرمان امام(ره) نبود فاجعه بزرگتری برای پاوه رقم می خورد.

سردار خاطرنشان کرد: آزادسازی شهر پاوه مدیون جانفشانی های شیرمردان و سردارانی  همچون مصطفی چمران، صیاد شیرازی، همت، متوسلیان، شعبانی، دستواره و پیشمرگان مسلمان کُرد بومی منطقه که در برابر دشمن ایستادگی کردند.

وی گفت: حماسه ۲۶ مرداد پاوه با صدور فرمان تاریخی امام (ره) که امید دشمنان به سقوط انقلاب اسلامی را به یأس مبدل کرد، حادثه‌ای مهم در تاریخ تحولات انقلاب اسلامی است.

این رزمنده دوران دفاع مقدس گفت: تا زمانی که بر سه اصل ایستادگی، مقاومت و ولایتمداری پایبند شکست ناپذیر خواهیم بود و ملت سربلندی هستیم.

 

گزارش تصویری از این مراسم