د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 00:09

آئین آغازین چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در پاوه برگزار شد/ عکس

آئین آغازین چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در پاوه برگزار شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : آئین افتتاح چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور امام جمعه پاوه، فرماندار شهرستان، فرماندهی سپاوه ناحیه پاوه ، روسای ادارات آموزش وپرورش و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه ، امامان جمعه و جماعت ، مدرسین قرآن و بانوان قرآنی در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد. […]

به گزارش سلام پاوه : آئین افتتاح چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم با حضور امام جمعه پاوه، فرماندار شهرستان، فرماندهی سپاوه ناحیه پاوه ، روسای ادارات آموزش وپرورش و ارشاد اسلامی شهرستان پاوه ، امامان جمعه و جماعت ، مدرسین قرآن و بانوان قرآنی در سالن اجتماعات اداره ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه  امام جمعه پاوه به شهادت نورچشم رسول الله حضرت امام حسین(ع) در ماه محرم و تکریم اهل سنت در این راستا پرداخت و از اهتمام اداره اوقاف و امور خیریه پاوه و اورامانات در برگزاری چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم در سطح اورامانات و نیز مساعی جامعه مدرسین در آموزش قرآن مجید و حضور گرم بانوان شهرستان های پاوه، جوانرود، ثلاث باباجانی و روانسر در مسابقات قرآنی تقدیر و تشکر نمود.

حاج ماموستا ملا قادر قادری در ادامه به اهمیت و جایگاه قرآن در بین مسلمانان پرداخت و افزود: خداوند تبارک التعالی در قرآن کریم به تاکید موکده فرمودند: این قرآن بهترین راه را بر شما می نمایاند ، قرآن از صدر اسلام ، دوران تابعین وبعد ازآن توسط اهل نظر تفسیر نمودند، آیات قرآن همان آیه هایی است وعوض نمی شود لکن باید متناسب با زبان عصر آیات تفسیر شوند ، همچنانکه چندی پیش ائمه جمعه بعد از دوران کرونا در سفری خدمت مقام معظم رهبری رسیدیم، مقام معظم رهبری به بهترین شیوه به تفسیر دو آیات ازآیه های قرآن مبادرت فرمودند و به راستی از تفسیر روزشان بسی لذت بردیم و استفاده نمودیم.

وی در همین راستا به هجمه دشمنان اسلام  وحملات ممتد مسیحیان حسب فتوای پاپ به خاورمیانه پرداخت و افزود: بعداز جنگ جهانی دوم ( سال ۱۹۴۶) جمعی از روشنفکران مسیحی بنابه حساسیت وارده دور هم جمع شدند وخاطر نشان ساختند ما با اسلحه نمی توانیم بر مسلمانان غلبه نمائیم ، بعد از ۲۶ ماه تدبیر وهم اندیشی ، اتاق فکر در نهایت ۱۰ ماده مصوب نمودند ویادآور شدند اگر بتوانیم این مواد در ممالک اسلامی به وسیله تطمیع ، ترغیب و … اجرایی نمائیم می توانیم بر خاورمیانه غلبه و تسلط نمائیم

امام جمعه پاوه در ادامه به مواردی از مصوبات روشنفکران مسیحی پرداخت وافزود: یکی از مواد مصوب این بود که به هیچ وجه به مسلمانان اجازه ندهند حکومت اسلامی تشکیل دهند وبا هر شیوه وتدبیر مانع این مهم شوند.

وی به مورد دوم اشاره نمود وافزود: روشنفکران مسیحی توصیه نمودند، حاکمان غربی اجازه ندهند قرآن وارد زندگی روزمره ی مردم شود( کاری کنند جایگاه قرآن همواره در طاقچه مساجد و منازل جای گیرد)

ماموستا قادری افزود: یکی دیگر از مفاد مواد تصویبی این است که اجازه ندهید مسلمانان وحدت داشته باشند واگرهمبستگی داشته باشند قطع به یقیین به ضررماست ، بنابراین با شیوه های متعدد اتحاد مسلمین را نشانه رفته تا به متفرق شدن پیروان این آئین نائل آیند.

وی به دیگر مصوبه روشنفکران مسیحی پرداخت و افزود: سعی کنید زنان مسلمانان فاسد شوند، اگر در خانواده مسلمین بانوان شان فاسد شوند به تبع فرزندان آنان نیز فاسد خواهند شد، طبیعی است بی بندوباری فرزندان به نابودی جامعه می انجامد … بنابراین آنان به نقش تربیتی بانوان واقفند وهدفمند این مهم را نشانه رفته اند. اگر بانوان بخواهند می توانند جامعه ای سالم بسازند. شاعری عرب در همین راستا مادر را به مدرسه تشبیه می نماید و یادآور می شود اگر آن مدرسه به وظیفه ی خویش بنحو احسن مبادرت نماید،جامعه ای هوشیار، باغیرت وبصیر درست می شود .

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه پاوه و اورامانات در آغاز این مراسم ضمن تمجید از حضور مدعوین و ارج نهادن به مساعی مربیان و مدرسین ، داوران به فلسفه چرایی برگزاری مسابقات قرآنی پرداخت.

ماموستا ملاهادی رمضانی افزود: به واسطه نیت واقفین خیر اندیش و مساعی دکتر سهیلی معاون مدیرکل اوقاف استان در امور قرآنی، استان کرمانشاه به عنوان برند کشوری مبدل گردیده وهمین نیز سبب گردید تا چهل و پنجمین دوره مسابقات قرآن کریم کل کشور با میزبانی استان کرمانشاه برگزار شود

 رمضانی به جایگاه اوقاف و امور خیریه شهرستان پاوه در سطح استان پرداخت و افزود: خوشبختانه به لطف و عنایت حق التعالی ، نیت واقفین خیراندیش و مساعی مدرسین و مربیان سختکوش قرآن بعد از شهر کرمانشاه پاوه مقام اول استانی را کسب نموده است.

وی در ادامه تصریح نمود:  بدون ارسال دعوت نامه تنها با یک اعلام در فضای مجازی کافی بود تا امروز شاهد رقابت بالغ بر ۲۰۰ نفر در کلاس تفسیر قرآن کریم باشیم  که قریب به اکثریت آنان ۱۱۷ نفر از طیف بانوان می باشند و این بنابه دلایلی از درجه اهمیت والایی برخوردار است.

رئیس اداره اوقاف پاوه و اورامانات در ادامه خاطرنشان ساخت: در نتیجه تلاش کاقی و وافی، توجیه و اقناع و همراهی اداره کل مبنی براستفاده از منابع اهل سنت در برگزاری کلاس تفسیر، خوشبختانه در سال جاری منابع آزمون برای پیروان اهل سنت از منابع اهل سنت استفاده می شود.

ماموستا ملا هادی رمضانی به رسوخ و علاقه قرآنی مردم پرداخت و افزود: بعداز پیروزی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران درحقیقت جهش قرآنی در سطح منطقه اورامانات صورت گرفته، خوشبختانه در دوران تصدی مسئولیت اینجانب (سال ۱۳۸۶) هیچ مراسم و محفلی قرآنی با حضور قاریان بین المللی، کشوری ومنطقه ای کمتر از هزار نفرنداشتیم

وی گفت: چگونه قرآن را بشناسیم؟ وچگونه در زندگی خویش دخالت دهیم؟ چگونه قرآن را سرمشق زندگی خویش نمائیم؟ وچگونه اخلاق خویش را با قرآن تطبیق دهیم که تا چه حد دراخلاق مان رسوخ نموده است

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه پاوه واورامانات به پیام نشست موردنظر پرداخت وافزود: پیام محفل ما برای جوانان در بحث حجاب، فضای مجازی و … است ، اصولی که مورد تاخت وتاز دشمن قرار گرفته وتنها مکتبی که می تواند مصونیت بدهد در حقیقت مکتب قرآن و مکتب رسول الله(ص) است .

ماموستا رمضانی ضمن تمجید از اداره فرهنگی شهرستان(آموزش وپرورش پاوه، ارشاد اسلامی و سپاه ناحیه پاوه) اصحاب رسانه شهرستان در همراهی و برگزاری مراسمات قرآنی ، به علاقه مندی بیش از پیش جوانان به قرآن پرداخت و افزود: در منطقه ی اورامانات قریب به ۲۰۰ نفر حافظ کل قرآن کریم داریم که بخش اعظم آنان به بانوان اختصاص یافته و جای تبریک ویژه دارد.

گزارش : فرهاد صالحی