د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 10:12

نماینده اورامانات:به جد پیگیر برخورداری حق مناطق جنگی برای بازنشستگان هستم

نماینده اورامانات:به جد پیگیر برخورداری حق مناطق جنگی برای بازنشستگان هستم

به گزارش سلام پاوه: دکتر لهونی در واکنش به مطالبات بازنشستگان پاوه و اورامانات گفت :به جد پیگیر برخورداری حق مناطق جنگی برای بازنشستگان هستم. به گزارش خبرنگار سلام پاوه در چند روز گذشته سیلی از پیامها و درخواستها و انتقادات بازنشستگان کشوری و لشکر و حتی بازنشستگان وزارت بهداشت در خصوص اجرایی نشدن و […]

به گزارش سلام پاوه: دکتر لهونی در واکنش به مطالبات بازنشستگان پاوه و اورامانات گفت :به جد پیگیر برخورداری حق مناطق جنگی برای بازنشستگان هستم.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه در چند روز گذشته سیلی از پیامها و درخواستها و انتقادات بازنشستگان کشوری و لشکر و حتی بازنشستگان وزارت بهداشت در خصوص اجرایی نشدن و پرداخت نشدن فوق العاده های حق مناطق جنگی و فوق العاده کرونا به پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه مخابره شده است.

مسئول کانون بازنشستگان شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه در یادداشتی انتقادی خطاب به نماینده مردم پاوه و اورامانات گفت:کاش حق مسلم و قانونی مناطق جنگی را ابتدائا برای کارکنان ادارات شهرستان پاوه که هشت سال زیر بمباران و توپخانه و در منطقه جنگی پاوه خدمت نموده اند و هم اکنون بازنشست شده اند پیگیری و برقرار می کردید. بعد برای کارکنان دیگر شهرستانها که آنان نه در زمان جنگ متولد شده بودن و نه در زمان جنگ خدمتی داشته اند.

فتح اله نجفی با اشاره به اینکه ظاهرا حق مسلم و قانونی بازنشستگان بدست فراموشی سپرده شده است با گلایمندی از نماینده مردم پاوه ، جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی در مجلس گفت :تصمیمات شما عزیزان نمایندگان مایوس کننده می باشد. ما کارکنان زمان هشت سال دفاع مقدس و جنگ در شهرستان پاوه ، هزاران بار گله مند جنابتان و دیگر نمایندگان و مسئولین استان هستیم.

یکی دیگر از بازنشستگان شهرستان پاوه گفت : حق مناطق جنگی برای شهرستان پاوه در سنوات گذشته مصوب شد اما این مهم برای چه نیروهای بازنششته لشکری و کشوری اصلا اعمال نشده است و فقط شامل نیروهای شاغل می باشد در حالی که بازنشستگان عملا در میدان جنگ خدمت کرده اند که لازم است نماینده محترم مردم در مجلس شورای اسلامی این مهم را که مطالبه عمومی است به نتیجه برسانند.

هوشیار بهرام میرزایی از بازنشستگان وزارت بهداشت در پاوه نیز به سلام پاوه : علی رغم مصوب شدن و صدور احکام افزایش ۱۵ درصدی حقوق آنها (فوق العاده ویژه کرونا) در وزارت بهداشت تاکنون بیش از یک سال از این تعهد میگذرد و هنوز یک ریال از این تعهدات پرداخت نشده است.

وی با گلاینمندی از دکتر لهونی افزود: انتظار این است نماینده محترم برای یکبار هم شده در تریبون مجلس حقوق ما بازنشستگان را فریاد بزنند.

نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز در این رابطه به سلام پاوه گفت : با توجه به اینکه اورامانات از دوران گذشته منطقه واحدی بوده و سایر مناطق در زیر مجموعه پاوه قرار داشتند لذا بر اثر تقسیمات جغرافیایی، کماکان همه از وجوه مشترک و لازم برخوردارند و نمی توان تمایزی اساسی بین مناطق یاد شده قائل بود و باید با یک نگاه حمایتی به همه مناطق نگاه کرد.

آرش زره تن لهونی افزود: از مدت ها قبل شهرستان های پاوه و ثلاث باباجانی به دلیل مرزی بودن و منطقه عملیاتی به عنوان منطقه جنگی شناخته شده بودند و نیاز بود سایر شهرستانها (جوانرود و روانسر )هم از این مزایا برخوردار شوند.

وی گفت: مجوز برقراری این طرح خوشبختانه اخذ گردید و به زودی نیز ابلاغیه اجرایی آن صادر می گردد که در اینجا لازم می دانم این مهم را خدمت جامعه فرهنگیان و کارکنان دولت در شهرستان های جوانرود و روانسر نیز تبریک عرض نمایم.

رئیس مجمع نمایندگان استان کرمانشاه در ادامه یکی دیگر از مطالبات مهم منطقه را برخورداری بازنشستگان منطقه از مزایای مناطق جنگی عنوان نمود و افزود: اگرچه این مهم از منظر قانونی با مشکلی مواجه نیست و مقدمات اجرایی شدن آن نهایی گردیده و می بایست مدت ها قبل اجرایی می گردید لذا بر حسب وظیفه و به جد پیگیری های لازم در این راستا انجام داده و تا حصول نتیجه نهایی پیگیر این موضوع خواهم بود.

گفتگو : فرهاد صالحی

2 پاسخ برای “نماینده اورامانات:به جد پیگیر برخورداری حق مناطق جنگی برای بازنشستگان هستم

  • بازنشسته در تاریخ شهریور 27, 1401 گفت:

    سلام‌ فهم درست دیوان عدالت اداری از تفسیر قانون جنگی بحق بجا و همراه با عدالت و واقعیت امر بوده مسئولین باید بابت اثلاح اشتباه شان از مرجع دیوان عدالت اداری تشکر نمایند

  • پاوه در تاریخ مرداد 12, 1401 گفت:

    سلام نهاد کتابخانه های عمومی کشور هنوز مناطق جنگی استان کرمانشاه را تایید نکرده اند . خواهشمندیم همکاری و مساعدت بفرمایید .