ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 23:42

پروژه ساخت مدرسه ۶ کلاسه روستای خاتقاه در آستانه تعطیل شدن،اهمال آبفای شهرستان در همکاری پروژه/لزوم رسیدگی فوری فرماندار جهت حل موضوع

پروژه ساخت مدرسه ۶ کلاسه روستای خاتقاه در آستانه تعطیل شدن،اهمال آبفای شهرستان در همکاری پروژه/لزوم رسیدگی فوری فرماندار جهت حل موضوع

به گزارش سلام پاوه: در سال‌های اخیر بسیاری از طرح‌های عمرانی کشور به دلیل اختصاص نیافتن اعتبارات لازم در رکودی چندساله مانده و یا روند تکمیل شدن آنها در بازه زمانی طولانی رخ داده است که این موضوع در سطح استان هم به کرات به دلیل عدم بودجه کافی و اختصاص ردیف بودجه ای مناسب […]

به گزارش سلام پاوه: در سال‌های اخیر بسیاری از طرح‌های عمرانی کشور به دلیل اختصاص نیافتن اعتبارات لازم در رکودی چندساله مانده و یا روند تکمیل شدن آنها در بازه زمانی طولانی رخ داده است که این موضوع در سطح استان هم به کرات به دلیل عدم بودجه کافی و اختصاص ردیف بودجه ای مناسب برای تکمیل هنوز هم در حال خاک خوردن می باشد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:امروز در روستای خانقاه در ۵ کیلومتری شهرستان پاوه سازمان نوسازی و تجهیز مدارس استان با همکاری آموزش و پرورش پاوه در حال ساخت یک مدرسه ۶ کلاسه با اعتباری بالغ بر ۵ میلیارد تومان می باشد که این پروژه متاسفانه به دلیل عدم همکاری و اهمال اداره آبفای شهرستان در همکاری با پروژه در آستانه تعطیل شدن است.

طی تماس خبرنگار سلام پاوه با عوامل اجرایی مشغول در پروژه در خصوص شفافیت موضوع اعلام نمودند: این پروژه با تخصیص اعتبار و پیشرفت فیزیکی در شرف ساخت است اما به دلیل عدم پاسخگویی اداره آبفای شهرستان متاسفانه در حال تعطیل شدن است.

پیمانکار پروژه اعلام کرد که لوله آب شرب مربوط به چند صد خانوار و همچنین فاضلاب برخی از ساکنین روستا از زمین آموزشی اختصاصی جهت ساخت آموزشگاه عبور کرده و در جریان گود برداری پی ساختمان دچار شکستگی شده و در حال حاضر مانع پیشرفت در پروژه شده که نه تنها آلودگی محیطی و بهداشتی باعث اذیت عوامل و اهل محل گردیده که این موضوع روند کار را با توجه به عبور لوله از مسیر احداث اجرایی کار،متوقف نموده است.

وی افزود: با رایزنی با اداره کل نوسازی مدارس استان کرمانشاه و مدیریت آموزش وپرورش شهرستان پاوه مقرر گردیده است که کل هزینه تغییر مسیر و برداشت لوله از فضای آموزشی پرداخت شود و اداره آبفای شهرستان صرفا نظارت واجرای آن را با توجه به تخصصی بودن کار انجام دهد که متاسفانه با وجود این شرایط باز هم تاکنون این امر محقق نشده است.

وی در پایان افزود: امید است با توجه اختصاص بودجه و پیشرفت کار در جهت ساخت مدرسه ۶ کلاسه این مهم سریعتر به مرحله نهایی برسد.

امید است دهیاری روستای خانقاه هم به عنوان متولی امر و دست اندرکاران زحمتکش آبفای شهرستان پاوه فوری وارد عمل شده که پروژه سریعتر به اتمام برسد و تحویل آموزش و پرورش و فرزندان این مرز و بوم برسد.

گفتنی است مستندات و مکاتبات آموزش و پرورش پاوه با فرمانداری و آبفای پاوه جهت پیگیری و رفع مشکل موجود می باشد که در صورت لزوم رسانه ای خواهد شد.