د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 21:27

بی توجهی دستگاههای اجرایی و زیاده خواهی افراد عامل تغییرکاربری اراضی ملی/ترک فعل و اهمال مدیران پذیرفتنی نیست

بی توجهی دستگاههای اجرایی و زیاده خواهی افراد عامل تغییرکاربری اراضی ملی/ترک فعل و اهمال مدیران پذیرفتنی نیست

به گزارش سلام پاوه : دادستان پاوه: اهمال و بی توجهی دستگاههای اجرایی و زیاده خواهی افراد از مهمترین دلایل تغییر کاربری اراضی ملی و کشاورزی است. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاوه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم که با حضور بخشداران ، دهیاران و مدیران دستگاههای نظارتی […]

به گزارش سلام پاوه : دادستان پاوه: اهمال و بی توجهی دستگاههای اجرایی و زیاده خواهی افراد از مهمترین دلایل تغییر کاربری اراضی ملی و کشاورزی است.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاوه در جلسه پیشگیری از وقوع جرم که با حضور بخشداران ، دهیاران و مدیران دستگاههای نظارتی و فرماندهان انتظامی در دادگستری پاوه برگزار شد گفت :یکی از اولویت های دستگاه قضایی پیشگیری از وقوع جرم است.

نوید صحرایی افزود: اگر دستگاههای اجرایی به وظایف خود عمل کنند و دستگاههای نظارتی نیز با اشرافیت بر عملکرد دستگاههای اجرایی نظارت کنند هیچ جرمی واقع نخواهد شد.

دادستان پاوه افزود:اگر در اجرای عملیات ساختمانی متروپل هریک از دستگاههای مرتبط به وظایف خود به درستی عمل میکردند،هرگز شاهد آن حوادث تلخ برای هموطنانمان نبودیم.

وی تصریح کرد: اینگونه حوادث علاوه بر خسارات جانی و مالی برای مردم ، هزینه های بسیار سنگینی را برای نظام ایجاد می‌کند لذا اینجانب هیچ گونه اغماض و چشم پوشی را در قبال ترک فعل و اهمال مدیران نمی‌پذیرم.

نوید صحرایی با بیان اینکه دست درازی به اراضی ملی در شهرستان پاوه زیاد شده است و حتی متخلفان برای تصرف این اراضی با هم رقابت می‌کنند افزود: مدیران دستگاههای مرتبط سریعا نسبت به تشکیل پرونده و معرفی متخلفان به دستگاه قضایی اقدام کنند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاوه افزود :به دلیل بی توجهی و اهمال دستگاههای مرتبط شاهد رشد روز افزون ساخت و ساز های غیر مجاز در بیدمیری هستیم.

وی افزود:تداوم این روند موجب تهدید سلامت آب شرب شهر می‌شود که هرگز قابل اغماض و چشم پوشی نیست و مدیران دستگاههای اجرایی اهمال کننده در این زمینه باید پاسخگو باشند.

دادستان عمومی و انقلاب شهرستان پاوه تخریب محیط زیست و اماکن تاریخی و باستانی را برای یافتن گنج از دیگر جرائم در شهرستان عنوان کرد و گفت: حفاظت‌ محیط زیست و میراث فرهنگی باید در راستای پیشگیری از تخریب این اراضی و آثار سریعا اقدام کنند.

نوید صحرایی افزود: در حال حاضر بیشترین جرایم در شهرستان در حوزه آب است و آب و فاضلاب در ایفای نقش اجرایی خویش ‌و آب منطقه ای در ایفای نقش نظارتی خود در این راستا بسیار ضعیف عمل کرده اند.

دادستان پاوه افزود: امور آب اورامانات در راستای پیشگیری و مقابله با متخلفین حفر چاه‌های غیر مجاز با وجود گزارش‌های مستند بسیار ضعیف عمل کرده است که باید پاسخگو باشد.

مدعی العموم به آسیب های گردشگری به فرهنگ اصیل اسلامی مردم و آداب و سنن و پوشش آنها اشاره کرد و گفت :در ایام عید نوروز امسال شاهد برگزاری برنامه های متعدد و غیر متعارف و منافی اعتقاد و باور های اسلامی مردم پاوه بودیم که بشدت مردم و علما و عرفای منطقه را نگران کرد.

نوید صحرایی تصریح کرد: به هنگام برنامه ریزی و اجرای این برنامه ها متولیان فرهنگی و مدیران دستگاههای عریض و طویل فرهنگی به چه امری مشغول بودند.

دادستان پاوه نقش دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی روستاها را در پیشگیری از وقوع جرم بسیار مهم و حائز اهمیت دانست و بر اجرای این نقش بدرستی تاکید کرد.

در ادامه تعدادی از بخشداران ، دهیاران و مدیران دستگاههای امنیتی و انتظامی نیز نقطه نظرات خود را بیان کردند.

خبرنگار : فرهاد صالحی 

 

یک پاسخ برای “بی توجهی دستگاههای اجرایی و زیاده خواهی افراد عامل تغییرکاربری اراضی ملی/ترک فعل و اهمال مدیران پذیرفتنی نیست

  • بهروزبابایی در تاریخ تیر 13, 1401 گفت:

    سلام برهمه.خدمت با سعادت دادستانی شهرستان پاوه و الان دیگه عضویی از شهرستان پاوه عرض.سلام.ادب و احترام دارم وعارضم که کرم از خود درخته .اگرچه اگر منظور از درخت اداره منابع طبیعی باشه و آنهاشماروبه عدم پوشش و حمایت ازخودشان در هر جلسه ای متهم مینمایند.هرجا بهشان تذکر دادیم گفتن ماتحویل دادگاه میدیم اونا با یه فیش حقوقی سروته همه چی رو میبندن.بنده بعد از اطلاع فروش اراضی ملی توسط هئات امنا ودهیاری روستا یی به دادگاه گزارش دادم شورای حل اختلاف پاوه گفت تو ذی نفع نیستی و نمی تونی ادامه بدی راست و دروغش پای شورا ولی گفتن به اداره اطلاع بده.بعد از مراجعه به اداره اراضی ملی پاوه و دیدن رئیس جدید کلی امیدوارشدم-خودبخدا ایشان نه تنها کوتاهی نکرده بلکه هنوز در پی روشن کردن قضیه است،اما زمان مراجعه به مدیریت کل آنگاه فهمیدم خانه ازبن ویران است-جناب دادستان عزیز بعضی ادارات قانون شکنیهاشونو بهشون گوشزد میکنی ضمن رفع اون مشکل بصورت سوری سریع به جرم تشویش اذهان عمومی ازت شکایت میکنن وگرفتارت میکنن همه هم به پول قلمبه عادت کردن دیگه حقوق و مزایا کفافشونو نمیده-اگر شما بعنوان مجری قانون رئیس یکی دوتا اداره رو در انزار عمومی جریمه و توبیغ فرمودین،ترس مردم هم میریزه الان بخدا همه از ترس اثبات دادگاه تخلفاتو اعلام نمیکنن وگرنه تخلفات بسیاره