د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 05:12

امور عشایری در راستای خدمات‌رسانی به عشایر باینگان ضعیف عمل می‌کند

امور عشایری در راستای خدمات‌رسانی به عشایر باینگان ضعیف عمل می‌کند

به گزارش سلام پاوه: بخشدار باینگان از توابع شهرستان پاوه با بیان اینکه عشایر باینگان از بی‌توجهی مسئولان امور عشایری استان رنج می‌برند گفت: این نهاد در راستای خدمات‌رسانی به عشایر باینگان ضعیف عمل می‌کند. محمد هادی زامیاد در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت: با وجود تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت […]

به گزارش سلام پاوه: بخشدار باینگان از توابع شهرستان پاوه با بیان اینکه عشایر باینگان از بی‌توجهی مسئولان امور عشایری استان رنج می‌برند گفت: این نهاد در راستای خدمات‌رسانی به عشایر باینگان ضعیف عمل می‌کند.

محمد هادی زامیاد در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت: با وجود تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری مبنی بر حمایت از تولید و اشتغال‌، مسؤلان امور عشایری استان کرمانشاه نسبت به مهمترین و کم هزینه ترین قشر تولید کننده یعنی عشایر بسیار بی توجه هستند.

وی ادامه داد: در منطقه باینگان تعداد یک هزار و ۲۵۷ خانوار عشایر با بیش از ۲۷ هزار راس دام سبک و سنگین هر ساله از اواسط مهرماه به طرف مناطق گرمسیری کوچ و از اواسط اردیبهشت به طرف مناطق ییلاقی بازگشت می‌نمایند.

بخشدار باینگان اظهار داشت: در حالی که مدیران امور عشایری با وجود مشخص بودن زمان کوچ عشایر باید برنامه ای تدوین کنند تا به موقع نسبت به تیغه زنی و تسطیح جاده های عشایری به منظور تسهیل در تردد این قشر اقدام نمایند اما تاکنون این اتفاق نیفتاده است.

زامیاد تصریح کرد: در حالی که مسیر دسترسی عشایر به چراگاه‌های مناطق ییلاق باید قبل از آغاز کوچ یعنی اوایل اردیبهشت تیغه زنی و تسطیح می شد اما متاسفانه با گذشت ۲ ماه تا کنون مسیرهای دسترسی تیغه زنی و تسطیح نشده است.

وی با بیان اینکه این بی‌توجهی مدیران امور عشایری استان موجب شده که مشکلات متعددی برای عشایر منطقه در زمینه تردد آنها به وجود آید اضافه کرد: هم اکنون عشایر مناطق “شویسر” ،” وزه پوچ” ، “ویراش و گرده” ، “میگوره” و دیگر مناطق قادر به تردد نیستند و خودروهای این مسیرها بدلیل وضعیت نامناسب جاده ها حاضر به تردد و انتقال عشایر نیستند.

بخشدار باینگان گفت: مدیران امور عشایری استان کرمانشاه باید پاسخگوی این همه بی توجهی و بی تدبیری خود نسبت به عشایر ، تولید و اشتغال‌ که دغدعه همه مسولان نظام است، باشند.