س 11 اردیبهشت 1403 ساعت 18:18

همایش جامعه ایمن در پاوه برگزار شد/ عکس

همایش جامعه ایمن در پاوه برگزار شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : همایش منطقه ای جامعه ایمن صبح امروز به ریاست محمدی معاون عمرانی فرمانداری پاوه و با حضور فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه ،معاون فنی مرکز بهداشت استان،شهرداران ، مسئولان ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای ،مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان های اورامانات و سایر اعضا در سالن […]

به گزارش سلام پاوه : همایش منطقه ای جامعه ایمن صبح امروز به ریاست محمدی معاون عمرانی فرمانداری پاوه و با حضور فرمانده پلیس راه استان کرمانشاه ،معاون فنی مرکز بهداشت استان،شهرداران ، مسئولان ادارات راهداری و حمل و نقل جاده ای ،مسئولان شبکه بهداشت و درمان شهرستان های اورامانات و سایر اعضا در سالن جلسات فرمانداری پاوه برگزار شد.

*معاون عمرانی فرماندار پاوه: تصویب ۲۴۰ میلیارد تومان برای راه های اورامانات

فرزاد محمدی معاون امور عمرانی فرمانداری پاوه در این نشست گفت: ۲۴۰ میلیارد تومان اعتبار برای آسفالت و بهسازی راه‌ها در چهار شهرستان منطقه اورامانات با پیگیری نماینده اورامانات مصوب شده و هم اکنون برخی از این پروژه ها در حال اجراست.

وی با انتقاد از عملکرد دانشگاه علوم پزشکی و مرکز فوریت های پزشکی استان گفت ؛ وضعیت آمبولانس های اورژانس و فوریت پزشکی اورامانات بسیار نامناسب است و در شان مردم نجیب اورامانات نیست.

محمدی با انتقاد از نبود پایگاه فوریت های پزشکی در محدوده پرحادثه روانسر الی گردنه پلنگانه بر احداث یک پایگاه در این محور تاکید داشت .

معاون امور عمرانی فرمانداری پاوه از عدم انجام احداث پایگاه فوریت های پزشکی نوریاب بشدت گلایه کرد و گفت ؛ در حالی که همه کارهای لازم برای این مرکز انجام شده است اما معلوم نیست چرا این پایگاه احداث نمی‌شود.

*مهندس بیات :مثلث فرهنگ سازی،حمایت سیاسی و مدیریت اثر بخش اضلاح نظام سلامت هستند

مهندس بیات کارشناس جامعه ایمن معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی استان کرمانشاه نیز در این همایش گفت : در جاده های اورامانات کمبود تابلوهای راهنما و پیچ های خطرناک مشهود است.

وی افزود: اصل دیدن و دیده شدن برای راننده در جاده های اورامانات باید رعایت شود جاده ای که در شانه ها خط کشی نداشته باشد شب ها قتل گاه خواهد بود و الان بعضی از مسیرهای اورامانات و خاصتا شهرستان پاوه این شرایط را دارند.

مهندس بیات ادامه داد و گفت : جاده های ما بخشنده نیستند به این معنی که اگر راننده کنترل ماشین را از دست بدهد جاده انقدر مناسب و عریض نیست که راننده بتواند آن را کنترل نماید و دچار حادثه خواهد شد.

وی گفت :استاندارد سازی جاده ها یکی از مهمترین اهداف ما در بحث جامعه ایمن است و هدف از مدل جامعه ایمن ایجاد الگویی با هدف پیشگیری و کاهش حوادث با همکاری جوامع محلی و هماهنگی بین بخشی است.

مهندس بیات در پایان مثلث فرهنگ سازی،حمایت سیاسی و مدیریت اثر بخش را به عنوان مثلث اصلاح نظام سلامت برشمرد.

*معاون فنی مرکز بهداشت استان : حوادث ترافیکی سومین عامل مرگ و میر کشور

سارا شاه‌آبادی معاون فنی مرکز بهداشت استان نیز با اشاره به اینکه سومین عامل مرگ و میر در کشور حوادث ترافیکی است اضافه کرد: متاسفانه بیشترین موارد فوتی و جرحی در حوادث ترافیکی مربوط به جمعیت ۲۰ تا ۵۹ سال است که جمعیت مولد کشور است و این مهم خود اهمیت برنامه ریزی برای کاهش حوادث را بیان می کند.

فاروق سلیمی مدیر شبکه بهداشت و درمان شهرستان پاوه نیز گفت: متاسفانه در سال ۱۴۰۰ و به ویژه در سه ماهه اول سال جاری شاهد افزایش چشمگیر حوادث و سوانح و موارد فوتی ناشی از آنها در شهرستان بودیم و این خود ضرورت برنامه ریزی در این حوزه را بیش از پیش نشان می دهد.

*شهریاری :اداوات اداره راهداری جوابگوی نیازهای بحران نیست 

رئیس اداره راهداری و حمل و نقل جاده ای شهرستان پاوه نیز در این همایش گفت: در شهرستان پاوه سه راهی شهدا به گردنه تته مسیر حادثه خیز است و بیشتر سقوط ماشین ها در این مسیر رخ می دهد و نیاز به گاردیل و حفاظ داریم اما به دلیل کمبود اعتبار امکان تهیه ی آنها برای ما فراهم نیست.

ابراهیم شهریاری افزود: ماشین آلات موجود در اداره راهداری شهرستان با میانگین ٣٢ سال از رده خارج شده اند و اگر بحرانی در شهرستان بوجود بیاید مدیریت آن مشکل خواهد بود و جوابگوی نیازهای بحران نیستند.

گفتنی است در این همایش مقرر شد دانشگاه علوم پزشکی نسبت به تعمیر و تجهیز آمبولانس های موجود در پایگاه های اورژانس و فوریت های پزشکی شهرستان پاوه اقدام نماید همچنین پیگیری های لازم از سوی دستگاه های ذیربط جهت اخذ اعتبار به منظور تکمیل پاسگاه پلیس راه واقع در سه راهی شمشیر انجام شود.