د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 16:47

توضیح دادستان پاوه در خصوص تصادف مرگبار امروز محور باینگان/ راکبان تصادف امروز فاقد گواهینامه بودند

توضیح دادستان پاوه در خصوص تصادف مرگبار امروز محور باینگان/ راکبان تصادف امروز فاقد گواهینامه بودند

به گزارش سلام پاوه : دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه در خصوص تصادف منجر به فوت امروز محور مواصلاتی باینگان گفت ؛ متاسفانه راکب موتورسیکلت و راننده خودرو فاقد گواهینامه بودند. نوید صحرایی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت ؛متاسفانه صبح امروز بر اثر سانحه رانندگی و برخورد خودرو سواری و […]

به گزارش سلام پاوه : دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه در خصوص تصادف منجر به فوت امروز محور مواصلاتی باینگان گفت ؛ متاسفانه راکب موتورسیکلت و راننده خودرو فاقد گواهینامه بودند.

نوید صحرایی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه اظهار داشت ؛متاسفانه صبح امروز بر اثر سانحه رانندگی و برخورد خودرو سواری و موتورسیکلت در محور مواصلاتی باینگان شهرستان پاوه، راننده ی موتورسیکلت بر اثر شدت جراحات وارده فوت می نماید.

وی افزود ؛ آنچه که در این حادثه ی اسف بار، حائز اهمیت می باشد، این است که هیچیک از دو راننده گواهینامه رانندگی نداشته اند! و حتی خودرو فاقد بیمه نامه شخص ثالث نیز می باشد!

این مقام قضایی تاکید کرد ؛ تقریباً در تمامی پرونده های تصادفات رانندگی در محورهای مواصلاتی شهرستان پاوه، رانندگان موتورسیکلت که اغلب آنها نیز نوجوانان و جوانان هستند فاقد گواهینامه رانندگی و بیمه نامه شخص ثالث هستند و حتی در بسیاری از موارد، رانندگان جوان خودروها نیز فاقد گواهینامه و بعضاً بیمه نامه می باشند که به امری مرسوم و عادی در پاوه تبدیل شده است و والدین این جوانان با بی تفاوتی مانع رانندگی بدون گواهینامه رانندگی آنها نمی شوند و حتی خود با علم و اطلاع از اینکه فرزند آنها گواهینامه ندارد، وسیله ی نقلیه خود را در اختیار آنها قرار می دهند!

دادستان پاوه با جرم دانستن رانندگی بدون گواهینامه گفت ؛ بر اساس مقررات قانون مجازات اسلامی، رانندگی وسیله نقلیه اعم از خودرو و موتورسیکلت، بدون داشتن گواهینامه رانندگی جرم است و چنانچه در تصادفات رانندگی منتهی به جرح یا فوت، راننده فاقد گواهینامه و بیمه نامه شخص ثالث باشد مجازات وی تشدید می گردد و دادگاه می تواند وی را علاوه برمحکومیت به حبس، از یک سال تا پنج سال از رانندگی نیز محروم نماید.

نوید صحرایی افزود؛ مضافاً اینکه در نهایت هیچ دیه ای نیز به راننده مقصر حادثه که گواهینامه رانندگی یا بیمه نامه شخص ثالث ندارد تعلق نمی گیرد و مسئول پرداخت دیه مصدومین و اشخاص کشته شده و دیگر خسارت های وارده نیز می باشد.

وی ادامه داد و گفت :نکته ی مرسوم و عجیب دیگر در شهرستان پاوه در پرونده های تصادفات رانندگی منتهی به فوت، اصرار بلاوجه اولیاء دم متوفی حتی با توسل به مسئولین شهرستان، جهت خاکسپاری بدون طی تشریفات قانونی و کالبدگشایی متوفی جهت تعیین علت تامه ی فوت متوفی می باشد که روند رسیدگی قضایی را با چالش جدی مواجه می سازد.

صحرایی درخواست کرد و گفت ؛ از خانواده های متوفیان این قبیل پرونده ها تقاضا داریم که با صبر و متانت به مرجع قضایی جهت رسیدگی به این قبیل پرونده ها کمک نمایند و تا کالبدگشایی جسد یا اجساد جهت تعیین علت تامه ی فوت، از اصرار به خاکسپاری خودداری ورزند.

وی ضمن تسلیت بخاطر فوت یک شهروند در حادثه امروز ابراز امیدواری کرد دیگر شاهد چنین حوادث مرگباری نباشیم

3 پاسخ برای “توضیح دادستان پاوه در خصوص تصادف مرگبار امروز محور باینگان/ راکبان تصادف امروز فاقد گواهینامه بودند

  • پ در تاریخ خرداد 16, 1401 گفت:

    سلام صحت دارد بخدا ما رانندگان فشار زیادی در زمان رانندگی به ما وارد میشود از جمله موتور سوران فاقد گواهینامه حیوانات شهر بانه وره . تمرین دهندگان شهر بانه وره با ماشین یک کلاجه که وسط جاده را می گیرند و باعث تصادفات خواهد شد و رانندگان فاقد گواهینامه . خواهشمند است در این مورد همکاری و مساعدت بفرمایید .

  • احمد در تاریخ خرداد 15, 1401 گفت:

    یکی از علل این امر عدم جدیت راهنمایی ورانندگی در مراقبت وچک کردن گواهینامه وبیمه نامه های رانندگان در سطح شهر ومحور های مواصلاتی است . بطوری که به ندرت از رانندگان نوجوان اکثرا زیر ۱۸ سال وراکبین موتور سوار درخواست گواهی نامه وبیمه نامه میشود .وشهر در جولان این افراد بدون گواهی نامه است .

  • بهروزبابایی در تاریخ خرداد 15, 1401 گفت:

    با سلا تنها نبودن گواهینامه نیست که باید در خانواده های پاوه و از مدارس آغاز و کم کم فرهنگ سازی شوندبلکه خیلی چیزهای دیگه من جمله معرفی یکنفر گواهینامه دار در پرونده.تا برسه به گوشی داشتن یک دختر نوجوان نه تا چهارده ساله – طایفه و طایفه بازی در حق رعایت عدالت-شهادت دروغ در دادگاهها و همه همه باید فرهنگ سازی بشه و از ابتدا والدین به فرزنداشان بیاموزند اگر جای یک نفر دیگر رفتی امتحان دادی؟ اگر سرجلسه ورقتو با فلانی عوض کردی و….چه عواقبی در آینده گریبانگیر زندگی خودت میشود.اتفاقا دادستان باهوش و درایت البته قابل انتظار و همشگی اش به اصل موضوع که همان فرهنگ خانواده هاست اشاره کرده و فعلا کروکی و مقصر و تقی و نقی را برای دادگاههای مربوطه خود گذاشته و براستی حق و دین مطلب رو ادا کردن.