ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 11:24

اگر آتش سوزی رخ دهد خود پیشاپیش همه برای مهار آن در میدانم/ ارزیابی مدیران بر مبنای عملکرد آنها در بحران خواهد بود

اگر آتش سوزی رخ دهد خود پیشاپیش همه برای مهار آن در میدانم/ ارزیابی مدیران بر مبنای عملکرد آنها در بحران خواهد بود

به گزارش سلام پاوه : اولین جلسه مدیریت بحران با موضوع اطفا حریق در عرصه های طبیعی در سال ۱۴۰۱، با حضور رستمی فرماندار پاوه؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان ، هلال احمر ،نماینده شهرداری های منطقه، بخش داری ها،مسئولین نظامی و سایر دستگاههای مرتبط با موضوع بررسی […]

به گزارش سلام پاوه : اولین جلسه مدیریت بحران با موضوع اطفا حریق در عرصه های طبیعی در سال ۱۴۰۱، با حضور رستمی فرماندار پاوه؛ مدیرکل حفاظت محیط زیست استان ، فرمانده یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان ، هلال احمر ،نماینده شهرداری های منطقه، بخش داری ها،مسئولین نظامی و سایر دستگاههای مرتبط با موضوع بررسی رویکرد پیشگیری و مقابله با حریق های احتمالی در محل فرمانداری شهرستان پاوه برگزار گردید.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست که با محوریت اطفاء حریق برگزار شد فرماندار پاوه گفت ؛برای اطفاء حریق در شهرستان پاوه یک دبیرخانه با مدیریت واحد تشکیل خواهیم داد تا برای مهار آتش سوزی های شهرستان بصورت واحد تصمیم گیری و اقدام نماییم.

اردشیر رستمی افزود؛ امسال اگر خدایی نکرده آتش سوزی رخ دهد که بنظر رخ میدهد باید همانند نیروهای امدادی هلال احمر نیروی آماده داشته باشیم.

وی با تاکید بر حضور میدانی تمامی دستگاه های مربوطه گفت ؛مدیران شهرستان باید جهادی باشند اگر آتش سوزی در شهرستان اتفاق بیافتد جلوتر از همه ی مدیران در منطقه خواهم بود معاونان و بخشداران و مدیران نیز باید دنبال من بیایند.

فرماندار پاوه با تاکید بر مشارکت دستگاه های مربوطه در بحرانها گفت ؛ امسال بخش زیادی از نمرات ارزشیابی مدیران را بر اساس عملکرد آنها در مدیریت بحران محاسبه خواهیم نمود.

سرپرست اداره کل حفاظت محیط زیست استان کرمانشاه در این جلسه با معرفی وضعیت مناطق تحت مدیریت اداره کل حفاظت محیط زیست استان و همچنین مناطق شهرستان پاوه و بویژه منطقه حفاظت شده بوزین و مره خیل در بخش باینگان، خواستار آموزش لازم و کافی به مردم سطح شهر و روستاها جهت پیشگیری از اطفاء حریق و جلوگیری از آتش سوزی های احتمالی در سطح مراتع شهرستان شد.

جلیلیان حمایت ویژه فرماندار پر تلاش و مردمی شهرستان پاوه در زمینه حفاظت ازعرصه های طبیعی و ارزشمند این شهرستان و تلاش مضاعف در خصوص اقدامات پیشگیرانه و موضوعات آموزشی و فرهنگی در تقویت فرهنگ طبیعت دوست همشهریان پاوه را مفید و موثر دانست.

وی از فعال نمودن اکیپ های تحت عنوان،تیم های واکنش سریع جهت مقابله و مهار به موقع حریق های احتمالی را در شهرستان عنوان کرد و خواستار همکاری و همراهی همه اعضای ستاد پیشگیری و استفاده از ظرفیتهای موثر و توانمد سمن ها و انجمن های مردم نهاد در این زمینه شد.

گفتنی است در این نشست موضوع برنامه ریزی برای تدوین حریق با رویکرد پیشگیری و مقابله و ضرورت ایجاد ساختار تخصصی پیشگیری و اطفاء حریق دستگاههای وظیفه مند، تجهیز پایگاه های منطقه ای به سیستم های پیشگیری و مقابله زمینی و هوایی، کانون های احتمالی وقوع حریق در عرصه های منابع طبیعی ، نقاط بحرانی و همچنین نحوه تعامل و همکاری دستگاههای متولی و بهره گیری از امکانات و تجهیزات اطفاء حریق و نحوه مدیریت حریق های استان مورد بررسی قرار گرفت.