ج 28 اردیبهشت 1403 ساعت 13:22

حکم جایگزین حبس در پاوه به نفع دانش آموزان بی بضاعت صادر شد

حکم جایگزین حبس در پاوه به نفع دانش آموزان بی بضاعت صادر شد

به گزارش سلام پاوه : دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه از اهدای ۴۰ کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی بجای حبس یک متهم به دانش آموزان بی بضاعت آموزش و پرورش پاوه خبر داد. نوید صحرایی در حاشیه حضور در آموزش و پرورش جهت اهدای ۴۰ کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی به دانش آموزان […]

به گزارش سلام پاوه : دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه از اهدای ۴۰ کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی بجای حبس یک متهم به دانش آموزان بی بضاعت آموزش و پرورش پاوه خبر داد.

نوید صحرایی در حاشیه حضور در آموزش و پرورش جهت اهدای ۴۰ کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی به دانش آموزان بی بضاعت با اشاره به اینکه حبس‌زدایی و کاهش جمعیت کیفری با استفاده از مجازات‌های جایگزین حبس از اوامر مقام معظم رهبری و ریاست محترم قوه قضاییه است اظهار داشت: در این راستا طی حکمی با مساعدت آقای حبیبی شمس رئیس محترم دادگستری پاوه متهم یک پرونده را بجای تحمل حبس به کمک نقدی به ۴۰ نفر دانش آموز بی بضاعت محکوم نموده و حکم اجرا شد.

وی افزود؛ این اقدام در راستای اصلاح محکومان و مجرمان و کمک به بازگشت آنها به جامعه است که برخی افراد که فاقد سابقه کیفری هستند و غالبا مرتکب جرایم خرد و کم اهمیت می‌شوند را شامل میشود‌.

صحرایی اظهار داشت؛ متهم پرونده بجای حبس ۴۰ کارت هدیه ۵۰۰ هزار تومانی تهیه و جهت کمک به دانش آموزان بی بضاعت در اختیار آموزش و پرورش شهرستان پاوه قرار گرفت.

گفتنی است دادستان پاوه با حضور در اداره آموزش و پرورش پاوه این کارتهای هدیه را به مدیر آموزش و پرورش تحویل داد.همچنین مدیر آموزش و پرورش پاوه نیز به پاس حمایتهای دادستان و توجه ویژه وی به این نهاد با اهدای لوح تقدیر از دادستان پاوه تقدیر و تشکر کرد.