د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 13:48

تصويب رشته زبان و ادبيات كُردي در وزارت علوم

تصويب رشته زبان و ادبيات كُردي در وزارت علوم

به گزارش سلام پاوه ؛ معاون آموزشي دانشگاه كردستان از تصويب نهايي رشته زبان و ادبيات كردي در وزارت علوم خبر داد و گفت: در صورت درخواست هر كدام از دانشگاه هاي كشور امكان جذب دانشجو در اين رشته وجود دارد. به گزارش سلام پاوه ، قربانعلي صادقي ظهر امروز در جريان برگزاري نشست خبري اعضا هيئت […]

uokبه گزارش سلام پاوه ؛ معاون آموزشي دانشگاه كردستان از تصويب نهايي رشته زبان و ادبيات كردي در وزارت علوم خبر داد و گفت: در صورت درخواست هر كدام از دانشگاه هاي كشور امكان جذب دانشجو در اين رشته وجود دارد.

به گزارش سلام پاوه ، قربانعلي صادقي ظهر امروز در جريان برگزاري نشست خبري اعضا هيئت رئيسه دانشگاه كردستان اظهار داشت: در راستاي پيگيري هاي صورت گرفته از سوي دانشگاه كردستان و با موافقت وزارت علوم رشته زبان هاي بومي با گرايش زبان و ادبيات كردي به صورت رسمي به عنوان يك رشته دانشگاهي مصوب و كد دريافت كرده است.

وي افزود: در حالي كه در سالهاي گذشته ادعا مي شد كه رشته زبان و ادبيات كردي در مراكز آموزش عالي بايد تدريس شود كه متاسفانه در آن زمان هيچ گونه سرفصلي براي آن تدوين نشده بود و مطرح كردن اين مسائل بيشتر در حد يك شعار بود.

وي با اشاره به پيگيري هاي دانشگاه كردستان و تشكيل كميته تدوين سرفصل ها و عناوين دروس در اين مركز آموزش عالي بيان كرد: طي سه سال گذشته اين كميته در دانشگاه كردستان و با حضور اساتيد برجسته و توانمند تشكيل شد و خوشبختانه سرفصل ها و عناوين دروس پيشنهاد شده مورد موافقيت وزارت علوم قرار گرفت و در نهايت رشته زبان هاي بومي با گرايش زبان و ادبيات كردي مجوز رسمي دريافت كرد.

معاون آموزشي دانشگاه كردستان گفت: هم اكنون نه تنها دانشگاه كردستان كه هر كدام ديگر از دانشگاه هاي سطح كشور در صورت داشتن شرايط مورد نظر در خصوص تامين اعضاي هيئت علمي مي توانند نسبت به جذب دانشجو در اين رشته اقدام كنند.

وي با اشاره به پيگيري هاي دانشگاه كردستان براي جذب دانشجو در رشته زبان و ادبيات كردي گفت: در حال حاضر باي جذب دانشجو در هر رشته تحصيلي ما بايد سه استاديار داشته باشيم كه متاسفانه اين مهم در رشته زبان و ادبيات كردي وجود ندارد و به همين دليل امكان جذب دانشجو در آن وجود ندارد.

صادقي با بيان اينكه ما همچنان در حال جذب عضو هيئت علمي مرتبط با اين رشته تحصيلي هستيم، بيان كرد: در صورت جذب عضو هيئت علمي اين آمادگي براي پذيرش دانشجو در اين بخش وجود دارد و انتظار مي رود كه با پيگيري هاي لازم بتوانيم در اين حوزه گام هاي مثبتي برداريم.

منبع خبر : خبرگزاری های کشور

یک پاسخ برای “تصويب رشته زبان و ادبيات كُردي در وزارت علوم

  • تیتر نیوز کرمانشاه در تاریخ مهر 18, 1393 گفت:

    شکار بزرگ شنبه ، تمامی جوایز جشنواره تئاتر معلولین را درو کرد+عکس

    http://ttnk.ir/Read_my_news?newsID=7cbaeebf-db2f-4f8d-9bde-35c4e2f49dff

    با سلام و عرض خسته نباشید
    لطفا خبر فوق را برای حمایت بیشتر از هنرمندان هم استانی که در جشنواره خوش درخشیدند منتشر کنید.
    با کمال تشکر