ج 28 اردیبهشت 1403 ساعت 13:19

بیشترین آسیب‌ها در فضای مجازی متوجه دختران و بانوان است

بیشترین آسیب‌ها در فضای مجازی متوجه دختران و بانوان است

به گزارش سلام پاوه :دادستان دادسرای عمومی و انقلاب پاوه در نشست پیشگیری از جرم با موضوع آسیبهای فضای مجازی در هنرستان دخترانه استقلال پاوه گفت :فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید و باید ما مواظب تهدیدات و آسیب‌های آن باشیم. نوید صحرایی با اشاره به رشد استفاده روز افزون از فضای مجازی […]

به گزارش سلام پاوه :دادستان دادسرای عمومی و انقلاب پاوه در نشست پیشگیری از جرم با موضوع آسیبهای فضای مجازی در هنرستان دخترانه استقلال پاوه گفت :فضای مجازی هم فرصت است و هم تهدید و باید ما مواظب تهدیدات و آسیب‌های آن باشیم.

نوید صحرایی با اشاره به رشد استفاده روز افزون از فضای مجازی و اپلیکیشن های اجتماعی ،دانش آموزان را به آگاهی و مطالعه در این زمینه توصیه کرد و گفت ؛ برای استفاده بهینه از فضای مجازی و این پیام رسان ها قطعا داشتن آگاهی در زمینه استفاده درست از آن الزامی است.

وی گفت: فضای مجازی جزو ضروریات زندگی مردم شده و نوآوری‌های ارزشمندی است که می تواند بستر بسیار موثری باشد؛ فواید گسترده ای دارد اما خطرات و آسیب‌هایی که از این حوزه به جامعه وارد می‌شود، جدی است.

صحرایی افزود ؛فضای مجازی یکی از بسترهای جنگ فرهنگی است و متاسفانه مدیریت فضای مجازی ما فشل و رها شده است .

این مقام قضایی گفت ؛فضای مجازی امروز اخلاق و ارزش های دینی را مورد هدف قرار داده است و نباید از خطرات و تهدیدات آن غفلت ورزید.

نوید صحرایی گفت ؛متاسفانه پروندهای اخیر در دادسرا و مشکلاتی که گزارش میشود حکایت از این است که استفاده اشتباه از فضای مجازی و نشناختن تهدیدهای آن آسیب های خانمان سوزی برای خانواده ها و جوانان و مشکلات زیادی به دنبال دارد و متاسفانه دانش آموزان ما و بخصوص دختران و بانوان بیشترین آسیب‌ها را می بینند.

وی با اشاره به آسیب‌های فضای مجازی گفت ؛درصد بسیار بالایی از پرسه زدن های بی هدف اینترنتی نوجوانان و جوانان در سایت های ضداخلاقی و گاه جنسی است. دوست یابی های اینترنتی از طریق چت، سرقت اینترنتی، افزایش فاصله میان دنیای واقعی و مجازی، و جذابیت های دروغین مقوله هایی مانند مدلینگ ، ایجاد شکاف های اقتصادی و … بین خانواده ها ، پرسه زدن در سایت های به شدت غیراخلاقی و ضد ارزشی و دینی، مقوله هایی است که نسل جوان و نوجوان را در ابعاد جنسی، فکری، اخلاقی و دینی تحت تأثیر قرار می دهد. و منجر به مشکلات بسیاری می‌شود.

دادستان پاوه افزود؛ اغفال دختران به بهانه ازدواج و روابط دوستی در فضای مجازی و تجربه های دوستی جنس مخالف و روابط نامشروع ، انتشار عکس ها و فیلم های مبتذل و مستهجن، سواستفاده از فیلم و عکسهای خصوصی از زنان و دختران عفیف و نجیب برای اخاذی و سوءاستفاده های جنسی بدلیل اعتماد بیش از حد در فضای مجازی ، طلاق ، خودکشی ، توهین به مقدسات، انتشار مطالب ضددینی همراهی و جذب در جریان‌های ضد انقلاب از دیگر آسیب‌هایی است که ما به عینه مشاهده می‌کنیم که باید در این زمینه آگاه بود و هوشیارانه عمل کرد.

وی با بیان اینکه قبل از استفاده از پیام رسان ها و فضای مجازی باید برنامه و هدف درست داشت گفت ؛ بهتر است در فضای مجازی به هر اکانت و جریانی اعتماد نشود و فریب وعده های رنگین و مباحث دروغین را نخورد و در صورت اتفاقی سریعا با یک نفر مورد اعتماد مانند معلمان و مدیران مدرسه و یا اعضای خانواده و پلیس فتا موضوع اطلاع داده شود و ما نیز در دستگاه قضایی قطعا سریع پیگیر مشکلات احتمالی خواهیم شد.

پیش از این سعدی فتاحی رئیس اداره آموزش و پرورش پاوه به اهمیت برگزاری چنین جلساتی تاکید کرد و گفت: متاسفانه آسیبهای اجتماعی منجر به خطرات جدی برای دانش آموزان ما می شود که برگزاری این نشستها قطعا موثر خواهد بود.

لیلا علیزاده مدیر هنرستان استقلال پاوه ضمن تشکر از حضور دادستان پاوه اهداف برگزاری چنین نشستی را برای دانش آموزان تشریح کرد.

در پایان دادستان با اهدای یک شاخه گل از معلمان و کادر این هنرستان به مناسبت هفته معلم تجلیل کرد همچنین چند دانش آموز این هنرستان تجلیل شدند.