ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 09:52

امام جمعه پاوه:برنامه‌ریزی و نظارت لازمه اجرای بهتر طرح اقتصادی دولت است

امام جمعه پاوه:برنامه‌ریزی و نظارت لازمه اجرای بهتر طرح اقتصادی دولت است

به گزارش سلام پاوه: امام جمعه پاوه گفت: به نظر متخصصان علم اقتصاد، اقدامات اخیر دولت هر چند سختی‌های برای ملت ایران دارد اما در حال حاضر بهترین راهکار است و اگر برنامه‌ریزی، نظارت مستمر و تعهد وجود داشته باشد، اجرای این طرح موفقیت آمیز است. به گزارش خبرنگار سلام پاوه: ماموستا ملا «قادر قادری» […]

به گزارش سلام پاوه: امام جمعه پاوه گفت: به نظر متخصصان علم اقتصاد، اقدامات اخیر دولت هر چند سختی‌های برای ملت ایران دارد اما در حال حاضر بهترین راهکار است و اگر برنامه‌ریزی، نظارت مستمر و تعهد وجود داشته باشد، اجرای این طرح موفقیت آمیز است.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: ماموستا ملا «قادر قادری» در خطبه های نماز جمعه این هفته پاوه افزود: با اجرای طرح اقتصادی دولت، میزان تولیدات و دسترسی مردم به کالاها افزایش پیدا می کند اما باید نظارت دقیق و مستمری بر اجرای آن وجود داشته باشد.

وی با بیان اینکه بازاریان از احتکار و گرانفروشی پرهیز و همشهریان ، برادران دینی و فقرا را همراهی کنند بیان کرد: ملت ایران نیز در راستای اجرای برنامه های دولت صبر و همراهی داشته باشند.

امام جمعه پاوه ادامه داد: روز چهارشنبه گذشته ۲۰ تن از روحانیون و علمای اهل سنت کشور با رییس جمهور دیدار و مطالبات مردمی مطرح شد و آیت الله رئیسی اعلام کردند دولت هنوز بدهی های گذشته را جبران می کند و برای اجرای این طرح اقتصادی نیز هفت ماه است مطالعه و کار کارشناسی انجام گرفته است

ماموستا قادری در ادامه به شهادت شیرین ابوعاقله خبرنگار الجزیره توسط نظامیان صهیونیست اشاره کرد و گفت: شیرین ابوعاقله، خبرنگار شجاع شبکه خبری الجزیره، بامداد روز چهارشنبه هنگام عملیات نظامی ارتش اسرائیل در شمال کرانه باختری کشته شد و فقدان وی مصیبتی بزرگ برای فلسطینیان است.

خطیب جمعه پاوه تصریح کرد: این خبرنگار ۲۳ سال است در فلسطین مستقر است و صادقانه و بدون ترس و واهمه اوضاع فلسطین را مخابره و اسرائیلی ها را نفرین می کرد.

ماموستا قادری اضافه کرد: با استناد به آیه ٨۳ سوره قصص ، خداوند متعال به ۲ موضوع فساد فکری و فساد اجتماعی اشاره و بیان می دارد این مسئله در هر جامعه ای حاکم باشد، خدا و پیامبر (ص) از آن نگران و مسلمانان آن جامعه در مسیر سعادت نخواهند بود.

وی گفت: در این کره خاکی و جامعه انسانی که بیش از ۷ میلیارد نفر در آن زندگی می کنند بیشتر کارها بر اصول نیست و کارهای ناصواب بیشتر است.

ماموستا قادری افزود: عصر حاضر را عصر سرعت و تغییر و عصر دیجیتال و اطلاعات و ارتباطات نامیده اند اما در واقع عصر عصیان ها و اختلافات فرهنگی، فکری و اجتماعی است و جامعه امروز با مشکلات عدیده ای مواجه شده است.

امام جمعه پاوه با بیان اینکه نسل جوان و نوجوان امروز تنوع طلب و راحت طلب هستند اظهار داشت: این نسل ضعف عقیده دارند و به شریعت آسمانی و سیره و سنت رسول الله(ص) باور کمتری دارد و رهبران دینی عصر حاضر خود را قبول ندارند و بدون استناد تهمت و ناسزا می دهند و ناسپاسی می کنند.

ماموستا قادری تصریح کرد: در عصر ما جایگاه و ارزش خانواده مخدوش شده و ارزش والای خود را از دست داده و نتیجه آن ناهنجاریهای اجماعی مانند قتل ، خودکشی و ظهور بیماریهای خطرناک و صعب العلاج است.

وی بیان داشت: رهبران دینی و مخلصان جامعه در این عصر و در میان نسل جوان مظلوم تر هستند و باید در این راستا ، مسیر پیامبر بزرگوار اسلام (ص) را در پیش بگیریم و از تبلیغ و ارشاد کوتاه نیاییم.
امام جمعه پاوه گفت: با این همه مشکلاتی که در جامعه وجود دارد و در رسانه ها و فضای مجازی شاهد آن هستیم ، در راه دین استقامت خواهیم کرد.

ماموستا قادری اضافه کرد: آیه ٨۳ سوره قصص به این نکته اشاره دارد که بهشت برین برای کسانی است که از لحاظ فکری فاسد نیستند و در زمینه های اجتماعی و اقتصادی در جامعه فساد ایجاد نمی کنند.

وی با بیان اینکه متاسفانه حسادت و به ویژه غیبت در جامعه فراوان شده و باید دلی پاک داشته باشیم افزود: در این عصر اگر هوشیار نباشیم دین و دنیا را از دست خواهیم داد.

امام جمعه پاوه گفت: ما مسلمانان نمی توانیم همانند مهاجرین در راه دین مجاهدت کنیم اما عبادت در این عصر ارزش والایی دارد و صادقانه عبادت کنیم که ارزش آن همچون مجاهدتهای مهاجرین در صدر اسلام است.