د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 10:09

خانه اش بوی مهربانی میداد…/فیلم

خانه اش بوی مهربانی میداد…/فیلم

به گزارش سلام پاوه : خانه اش بوی مهربانی میداد ، قانع است و با خدا ،سیمایش از تقوا و ایمان حکایت میکند. تا جایی که مهمانانش متاثر از تقوا و اخلاص این بانوی مهربان می شوند. داده شمعه قادریان چندین سال است که بی کس و تنها،خانه نشین شده است. از حضور فرماندار و […]

به گزارش سلام پاوه : خانه اش بوی مهربانی میداد ، قانع است و با خدا ،سیمایش از تقوا و ایمان حکایت میکند. تا جایی که مهمانانش متاثر از تقوا و اخلاص این بانوی مهربان می شوند. داده شمعه قادریان چندین سال است که بی کس و تنها،خانه نشین شده است. از حضور فرماندار و هیأت همراه بسیار خوشحال شد و گویی چندین سال است که آن ها را میشناسد.

او فقط شکرگزار درگاه خداوند بود و چیز زیادی هم نمیخواست،فقظ وسیله‌ای لازم داشت که لباس‌هایش را بشورد.و یک تانکر که در قطعی آب بتواند آب داشته باشد. و دعای خیرش بدرقه راه فرماندار و همراهان شد.

بانو شمعه قادریان شاید اسوه ای از دینداری ، صبر و طاقت، قناعت ، اخلاص ، شرافت و مهربانی باشد بانوی معلولی که بی کس و تنها در یک خانه با عرض پوزش یک دخمه در روستای دشه مهد عالمان زندگی را به سر می برد.

 چقدر فرماندار خاضعانه و بی ریا سخنان شیرین داده شمعه را گوش می داد ۷۰ سالش بود و با لبخند میگفت خداوند ایمانم دهد. چقدر با تقوا بود آدم وقتی او را می دید یا صحبتهایش را میشنید حس عجیبی پیدا میکرد هم روحیه بخش بود و هم امیدوار کننده با تمام تلخی ها و سختی هایی که حس می شد و دیده می شد داده شمعه شکرگزار درگاه خداوند بود فرماندار را دعا کرد و توقعی از وی نداشت .

چقدر گاهی ما فراموش می‌کنیم نعمت‌های الهی را که خداوند به ما داده است . چقدر دلگیر بود سخنان بانو شمعه چقدر چهره اش امید را به ما میداد. در حالی که در یک دخمه زندگی می‌کرد و حتی توان راه رفتن بدلیل معلولیت نداشت فقط شکر خدا را بجای می آورد.

ما فقط شرمنده خداوند و چنین افرادی هستیم که فراموش می‌کنیم چه چیزهایی داریم و هیچوقت قانع نیستیم . هیچوقت شکر گزار درگاه خداوند نیستیم .

فرماندار شهرمان نیز لبریز از احساس دردلهای بانو شمعه را شنید و خواسته های ناچیزش را برآورد کرد. یک تانکر آب و یک لباس شویی میخواست که آقای عبدالله زاده لباس شویی را تقبل کرد و آقای آرش رضایی نیز تانکر را.

فرماندار هم مبلغی را عیدی برای این بانوی مومن و با تقوا درنظر گرفت و گفت تا در پاوه هستم و حتی بعد پاوه هر دستور و کاری از عهده من بربیاد برای بانو شمعه انجام می‌دهد.

ویدئوی پیوست به این گزارش فقط با هدف این نکته منتشر می‌شود که ما شکرگزاری را از خداوند متعال فراموش نکنیم و گاهی بهتر است اطرافمان را خوب نظاره کنیم و ببینیم افراد شریف ، با تقوا و مهربانی همچون بانو شمعه در کنار ما هستند و یادی کنیم از این عزیزان .

 

گزارش و فیلم : فرهاد صالحی