د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 05:28

هشدار شدید الحن دادستان پاوه در خصوص انتشار فیلم و عکس خصوصی دیگران در پاوه

هشدار شدید الحن دادستان پاوه در خصوص انتشار فیلم و عکس خصوصی دیگران در پاوه

به گزارش سلام پاوه : دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه با هشدار شدید به افرادی که اخیرا اقدام به انتشار و پخش فیلم و عکس خصوصی در فضای مجازی کرده اند گفت بشدت با این افراد برخورد قانونی میشود. نوید صحرایی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت؛انتشار فیلم ها و عکس های […]

به گزارش سلام پاوه : دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه با هشدار شدید به افرادی که اخیرا اقدام به انتشار و پخش فیلم و عکس خصوصی در فضای مجازی کرده اند گفت بشدت با این افراد برخورد قانونی میشود.

نوید صحرایی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت؛انتشار فیلم ها و عکس های خصوصی دیگران و تهدید به انتشار عکس و فیلم خصوصی دیگران به موجب مواد ۷۴۴ و ۷۴۵ قانون مجازات اسلامی و یا همان مواد ۱۶ و ۱۷ قانون جرایم رایانه ای، جرم محسوب شده است.

وی افزود؛ حکم مجازات تهدید به انتشار عکس و فیلم خصوصی دیگران، همانند انتشار آن ، حبس و زندان است.

دادستان پاوه گفت ؛ متاسفانه عده ای آگاهانه و یا ناآگاهانه در فضای درهم گسیخته مجازی بدون توجه به حفظ آبروی افراد فیلم و عکسهای خصوصی دیگران را دست به دست می‌کنند غافل از اینکه دارند یک انسان و یک خانواده و یک جامعه را با این کار نابود می‌کنند.

صحرایی با بیان اینکه حفظ حریم خصوصی چه از دیدگاه اسلامی و شرعی و چه از دیدگاه قانونی توصیه و تاکید شده است هشدار داد قطعا با افرادی که اقدام به انتشار فیلم و عکس خصوصی دیگران می‌کنند و یا تهدید به این کار می‌کنند برخورد قانونی میشود.

وی افزود؛ اخیرا نیز مواردی را در فضای مجازی شهرستان شاهد بوده ایم که دستوران لازم به پلیس فتا داده شده است که ضمن دستگیری این افراد برخورد قانونی لازم با آنها صورت می‌گیرد.

صحرایی در پایان از شهروندان فهیم شهرستان خواست در حفظ آبروی همدیگر و توجه به این مهم بخصوص در فضای مجازی دقت بیشتری داشته باشند و خدایی نخواسته سببی برای آبرو بردن دیگران نشوند