د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 13:09

نکاتی کلیدی در خصوص آغاز دوباره ی آموزش حضوری در مدارس/سعدی فتاحی

نکاتی کلیدی در خصوص آغاز دوباره ی آموزش حضوری در مدارس/سعدی فتاحی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: سعدی فتاحی در خصوص اهمیت آموزش حضوری و رعایت نکات لازم با اولیا و دانش آموزان مطالبی را عنوان کرد.در روزهای آغازین سال ۱۴۰۱ هیئت دولت و شورای عالی آموزش و پرورش پس از بررسی‌های لازم اعلام نمودند که از چهاردهم فروردین ماه ۱۴۰۱ مدارس بازگشایی و آموزش به صورت […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: سعدی فتاحی در خصوص اهمیت آموزش حضوری و رعایت نکات لازم با اولیا و دانش آموزان مطالبی را عنوان کرد.در روزهای آغازین سال ۱۴۰۱ هیئت دولت و شورای عالی آموزش و پرورش پس از بررسی‌های لازم اعلام نمودند که از چهاردهم فروردین ماه ۱۴۰۱ مدارس بازگشایی و آموزش به صورت حضوری و مطابق روال قبل از کرونا انجام خواهد شد.

این در حالی است که بیش از دو سال دانش آموزان از آموزش حضوری محروم بودند که تبعات بسیار منفی و جبران ناپذیری از لحاظ آموزشی و تربیتی و پرورشی داشته است . معمولاً در کشورهای مختلف آخرین نهاد و سازمان هایی که از بیم بیماری کرونا تعطیل می‌شدند مدارس بودند و اولین آنها در بازگشایی آموزش و پرورش، اما متأسفانه در این خصوص ما برعکس عمل کردیم. اما در هر صورت بازگشایی و حضوری بودن امر آموزش مورد استقبال بسیار خوب اولیا و دانش آموزان قرار گرفته است که حضور بیش از ۹۷ درصد در مدرسه شاهد بسیار خوبی است . اما اکنون در این شرایط یادآوری چند نکته ضروری به نظر می رسد که به صورت مختصر به آنها اشاره خواهد شد.

بیشترین تبعات منفی تعطیلی مدارس در مقطع ابتدایی بوده است لذا انتظار می‌رود اولیای عزیز که پیوسته همراه با آموزش و پرورش بودند تا پایان سال تحصیلی که مقرر خواهد گردید و حداقل آن پایان خرداد ماه خواهد بود همکاری لازم را به عمل آورد (در صورتی که شرایط عادی باشد).

همانطور که شاهد هستیم کرونا هنوز موجود است انتظار می‌رود در خصوص تزریق‌واکسن همکاری و تعامل لازم را با عزیزان شبکه بهداشت درمان داشته باشیم، لازم به یادآوری است که در مقطع متوسطه اول و دوم آمار بسیار بالای مشارکت دانش آموزان و همراهی اولیا باعث شده است آمار روزانه ی ابتلا به بیماری در مدارس بسیار پایین باشد، اما در این مقطع زمانی برنامه واکسیناسیون سنین ۵ تا ۱۲ سال نیاز به همراهی و تعامل حداکثری اولیا و دانش آموزان و معلمان است که می‌تواند به طور قطع در پایین آوردن درصد ابتلا به بیماری تأثیرگذار باشد.

با توجه به آموزش و حضوری و عدم نیاز به گوشی موبایل در مدرسه از اولیای عزیز خواهشمندیم تا دانش آموزان عزیز را توجیه نمایند تا از همراه داشتن آن در مدرسه خودداری نماید، زیرا در هفته‌های اخیر این امر باعث اخلال در امر آموزش گردیده و نگرانی‌هایی را موجب شده است. همچنان که یاد آوری گردید بیش از دو سال است دانش‌آموزان در مدارس حضور نداشتند که این امر باعث گردیده است در زمینه پوشش و لباس دانش آموزان تغییراتی حاصل گردد که تاثیرپذیری از فضای بیرون از مدرسه است و با وضعیت ظاهری یک دانش آموز بسیار متفاوت است که البته این امر به مرور زمان و زحمات معلمین و مدیران و مربیان پرورشی و صد البته همراهی اولیا به نقطه قابل قبولی برسد که این امر در مدارس دخترانه نمود بیشتری دارد و تا حدودی گلایه هایی را به دنبال داشته و دارد.

لذا رعایت ظاهر آراسته بر اساس موازین اخلاقی و مبتنی حجاب و عفاف از اولویت‌های آموزش و پرورش بوده و قطعاً مسائل حوزه پرورش و اخلاقی با توجه به شرایط فعلی مورد تاکید خانوادهای محترم وانتظارات اولیه آنها از مجموعه آموزش وپرورش است مقدم بر آموزش می باشد.