س 11 اردیبهشت 1403 ساعت 22:26

گردشگری پایدار در باینگان همچنان حرف اول را می‌زند/برپایی جشنواره نوروز به همت نیک اندیشان

گردشگری پایدار در باینگان همچنان حرف اول را می‌زند/برپایی جشنواره نوروز به همت نیک اندیشان

به گزارش سلام پاوه : بخش باینگان از توابع شهرستان پاوه با ظرفیتهای کم نظیر پذیرای گردشگران از نقاط مختلف کشور است که حکایت از توسعه و گردشگری پایدار را دارد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه :جوانان خوش فکر و توانمند باینگان در دوران پسا کرونا به میدان آمدند و با برپایی نمایشگاه و فروشگاه […]

به گزارش سلام پاوه : بخش باینگان از توابع شهرستان پاوه با ظرفیتهای کم نظیر پذیرای گردشگران از نقاط مختلف کشور است که حکایت از توسعه و گردشگری پایدار را دارد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه :جوانان خوش فکر و توانمند باینگان در دوران پسا کرونا به میدان آمدند و با برپایی نمایشگاه و فروشگاه صنایع دستی و محصولات کشاورزی و برپایی سیاه چادر و پخت غذاهای سنتی شور و هیجان خاصی را برای مسافران وگردشگری ایجاد کرده اند.

بخشدار باینگان در این باره به سلام پاوه گفت :باینگان با جاذبه های فراوان گردشگری از قبیل مناظر بکر طبیعی ، اقامتگاه‌های بوم گردی ، قرآن های تاریخی و جنگل‌های منحصر بفرد بوزین و مره خیل با گونه های منحصر بفرد گیاهی و جانوری مقصد گردشگران فراوانی از اقصی نقاط کشور و خارج از کشور است.

محمد هادی زامیاد افزود :در حال حاضر تور گردشگری تهران در باینگان مستقر است.

وی افزود :گردشگری پایدار در شهرستان و تداوم آن در گرو حمایت همه جانبه از تعاونی نیک اندیشان باینگان و جوانان توانمند این تعاونی است .

زامیاد با اشاره به حمایتهای همه جانبه از توسعه گردشگری در این بخش گفت :البته در سال جاری حمایت های همه جانبه جناب آقای دکتر رستمی فرماندار شهرستان پاوه از توسعه گردشگری بخصوص در بخش باینگان بارقه های امید را برای رونق بخشیدن به گردشگری و توسعه پایدار این صنعت دو چندان کرده است .

مدیرعامل تعاونی نیک اندیشان باینگان با اشاره به برپایی جشنواره نورزی در شهر باینگان به سلام پاوه گفت: جشنواره نورزی با حدود ۷ سال سابقه با هدف پذیرایی شایسته از گردشگران و میهمانان نوروزی توسط گروه نیک اندیشان باینگان طراحی و هر سال به استثنای دو سال اخیر که کرونا بوده برگزار شده است.

غفور رستم زاده افزود :یکی از اهداف این جشنواره ایجاد شور و نشاط در جامعه است با توجه به تاثیرات منفی بیماری منحوس کرونا در جامعه لازم بود که امسال هم با تمامی سختی ها و مشکلات کار این جشنواره را برگزار نماییم.

وی گفت :در این جشنواره حدود ۱۰ غرفه فعال، و به صورت مستقیم ۲۰ نفر به مدت ۱۳ روز تعطیلات عید مشغول فعالیت هستند.

رستم زاده افزود :تاثیر گذاری این جشنواره بر گردشگران و نیز جامعه محلی بسیار مثبت بوده به نحوی که خیل عظیم گردشگران را به سوی باینگان شاهد هستیم.

وی اظهار داشت :در این جشنواره علاوه بر ارائه محصولات ارگانیک و صنایع دستی در بخش غذاهای محلی، پخت غذاهای محلی متنوع،از قبیل کلانه، کلوچه ، آش دوغ، کباب و چنجه مخصوص و … از میهمانان پذیرایی می‌شود.