د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 22:20

سخنرانی‌های امام جمعه پاوه در خصوص فتنه داعش در قالب یک کتاب منتشر شد

سخنرانی‌های امام جمعه پاوه در خصوص فتنه داعش در قالب یک کتاب منتشر شد

به گزارش سلام پاوه: مجموعه سخنرانی‌های ماموستا مُلا «قادر قادری» امام جمعه پاوه با عنوان “داعش مصیبت بزرگ دنیای اسلام” چاپ و روانه بازار نشر شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه: این کتاب مشتمل بر گفتارهایی از ماموستا مُلا «قادر قادری» امام جمعه پاوه در خصوص آثار منفی تندروی در دین است که توسط «مصلح قادری» […]

به گزارش سلام پاوه: مجموعه سخنرانی‌های ماموستا مُلا «قادر قادری» امام جمعه پاوه با عنوان “داعش مصیبت بزرگ دنیای اسلام” چاپ و روانه بازار نشر شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: این کتاب مشتمل بر گفتارهایی از ماموستا مُلا «قادر قادری» امام جمعه پاوه در خصوص آثار منفی تندروی در دین است که توسط «مصلح قادری» تدوین و گردآوری شده است.

کتاب “داعش مصیبت بزرگ دنیای اسلام” توسط انتشارات پرهیب و در ۲۳۴ صفحه گردآوری و طراحی جلد آن را «کاوه خداکرمی» انجام داده است.

این کتاب در پنج فصل، «هر دودی آتش نیست و هر اهل سنتی داعش نیست»، «بدعت‌های عصر حاضر»، «ارزیابی اوضاع دنیای اسلام »، «مصیبت بزرگ دنیای اسلام» و «پایان داعش» گردآوری شده و ۱۱۳ سخنرانی امام جمعه پاوه در نمازهای جمعه، مراسمات ملی و مذهبی و همایش های داخلی و بین المللی را در خود جای داده است.

به گفته نگارنده، یکی از نگرانی های ماموستا مُلا «قادر قادری» و علمای میانه رو و همفکر وی در منطقه، رشد تندروی و تسری آن در گستره دنیای اسلام بود و در آغاز این تحرکات که هنوز حرکات گروه داعش ملموس و فراگیر نشده بود، وی همواره نسبت به خطرات فراگیر آن هشدار داده بودند و از مسلمانان و مخاطبین خود در خواست می کردند که خود و فرزندانشان را از این فتنه ها بر حذر دارند.

«مصلح قادری» افزود: ماموستا قادری به حکم رسالت و وظیفه دینی خویش، همواره تاکید می کردند تنها مبارزه فیزیکی با داعش کافی نیست، بلکه آن چیزی که در عمل به ما ضربه می زند فکر داعش است.

ماموستا مُلا «قادر قادری» در سال ۱۳۵۹ از سوی بنیانگذار جمهوری اسلامی حضرت امام خمینی (ره) و به درخواست اهالی پاوه به ‌عنوان امام جمعه پاوه منصوب شد و در ۲۳ خرداد سال ۱۳۵۹ اولین نماز جمعه را در مسجد «سابقی» پاوه با حضور گسترده مردم و روحانیون اقامه کرد.

ی همواره به عنوان یک چهره‌های برجسته استان و کشور مطرح بوده و فعالیت های تبلیغی وی به آن سوی مرزها رسیده و از چهره های بارز در اهداف وحدت و اتحاد اسلامی جمهوری اسلامی در همایش ها و کنگره های داخلی و خارجی بشمار می‌رود.

وی دانشنامه دکترای خود را با درجه عالی کسب کرده و عضو شورای برنامه ریزی مدارس علوم دینی اهل سنت کشور است.

شهرستان پاوه همواره مورد توجه بزرگان نظام بوده و از ابتدای انقلاب تاکنون شخصیت ها و مقامات کشوری سفر به پاوه را در اولویت قرار می دهند و در سال ۹۰ مقام معظم رهبری پاوه را به‌عنوان مقصد سفرشان انتخاب کردند.

«مصلح قادری» نگارنده این کتاب نیز مسئول ستاد نماز جمعه پاوه و مدیر مسئول کانون فرهنگی، هنری مولوی مسجد قبای این شهرستان است.