ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 23:04

پیش‌بینی کاهش بارندگی‌های استان کرمانشاه در پائیز امسال

پیش‌بینی کاهش بارندگی‌های استان کرمانشاه در پائیز امسال

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه پائیز سال گذشته شاهد ۲۲۴ میلیمتر بارندگی در این استان بوده‌ایم، گفت: پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها در فصل پائیز امسال در حد نرمال بوده و ۱۳۰ تا ۱۹۰ میلیمتر بارندگی داشته باشیم. محسن قاسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار کرد: میانگین […]

به گزارش سلام پاوه : مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با بیان اینکه پائیز سال گذشته شاهد ۲۲۴ میلیمتر بارندگی در این استان بوده‌ایم، گفت: پیش‌بینی می‌شود بارش‌ها در فصل پائیز امسال در حد نرمال بوده و ۱۳۰ تا ۱۹۰ میلیمتر بارندگی داشته باشیم.

محسن قاسمی در گفت‌و‌گو با خبرنگار تسنیم در کرمانشاه، اظهار کرد: میانگین دمای تابستان امسال استان کرمانشاه 28.7درجه سانتیگراد بوده که نسبتباران به مدت مشابه سال گذشته 0.5درجه و نسبت به دوره آماری بلندمدت 0.4درجه سانتیگراد افزایش داشته است.

مدیرکل هواشناسی کرمانشاه بیشترین افزایش دمای هوا در طول فصل تابستان و نسبت به دوره آماری بلندمدت را مربوط به شهرستان کرمانشاه و با 1.8درجه سانتیگراد اعلام و عنوان کرد: در مجموع در تابستان امسال به دلیل افزایش دمای حداقل و صبحگاهی نسبت به میانگین دوره آماری بلندمدت افزایش دمای بیشتری احساس شد.

قاسمی با اشاره به میانگین 6 ماهه دمای هوای استان گفت: در 6 ماهه نخست امسال متوسط دمای هوای استان 24.1درجه سانتیگراد بوده که نسبت به سال گذشته یک درجه و نسبت به دوره آماری بلندمدت 0.7درجه افزایش دما داشته و در این مدت بیشترین افزایش دما در شهرستان کرمانشاه به میزان 2 درجه گزارش شده است.

وی بالاترین دمای هوا را در 6 ماهه امسال استان کرمانشاه 49.6درجه در منطقه سومار و 47.9درجه از شهرستان قصرشیرین اعلام و بیان کرد: میانگین بارش 6 ماهه امسال 52.6 میلیمتر بوده که نسبت به سال گذشته 81.6 میلیمتر و نسبت به دوره آماری بلندمدت 0.36 میلیمتر کاهش داشته است.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه با اشاره به اینکه بارش 6 ماهه نخست نسبت به دوره بلندمدت 57درصد کاهش داشته بیان کرد: در 6 ماهه امسال کمترین دمای به ثبت رسیده منفی هفت درجه سانتیگراد در شهرستان سنقروکلیایی و در فروردین گزارش شده است.

قاسمی گفت: براساس آمارهای هواشناسی تهیه شده کشور در اطلاعات میانگین ارتفاع بارش در سال زراعی 92 و 93 میانگین بارش استان کرمانشاه به 458.9میلیمتر رسیده که نسبت به سال گذشته 7 درجه افزایش و در مقایسه با دوره آماری بلندمدت 3 درجه کاهش داشته که سبب شده رتبه کرمانشاه در میان 31 استان از نظر دریافت میزان نزولات جوی 22 باشد.

مدیرکل هواشناسی استان کرمانشاه گفت: در نیمه دوم مهر ماه با توجه به تحلیل نقشه‌های هواشناسی، مجموع بارش‌ها بهتر از نیمه اول است و انتظار می‌رود در مهر ماه بارش‌های کرمانشاه به نرمال 30 ساله و حدود 5 تا 12 میلیمتر در نقاط مختلف استان برسد.

قاسمی با بیان اینکه تحلیل نقشه‌های هواشناسی و نقشه دورکاوی و الگوهای پیوند از دور نشان می‌دهد که بارش استان در حد معمولی تا کمی بیشتر از آن باشد گفت: در حالیکه بارش سال گذشته استان کرمانشاه در فصل پائیز 224 میلیمتر و بیشتر از نرمال بوده پیش‌بینی می‌شود که بارش استان در امسال بین 130 تا 190 میلیمتر باشد.

یک پاسخ برای “پیش‌بینی کاهش بارندگی‌های استان کرمانشاه در پائیز امسال

  • بنده در تاریخ مهر 13, 1393 گفت:

    خدابهمان رحم کندومراازنزولات آسمان محروم نکند …..آمین