س 11 اردیبهشت 1403 ساعت 22:03

جشن شکرگزاری و بهره برداری از ۴ هزار اصله درخت گردوی موقوفات پاوه و اورامانات برگزار شد/گزارش تصویری

جشن شکرگزاری و بهره برداری از ۴ هزار اصله درخت گردوی موقوفات پاوه و اورامانات برگزار شد/گزارش تصویری

به گزارش سلام پاوه : به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاوه جشن شکرگزاری و بهره برداری از ۴ هزار اصله درخت گردوی موقوفات مساجد پاوه و اورامانات برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ، ماموستا قادری امام جمعه پاوه ، سرپرست فرمانداری […]

به گزارش سلام پاوه : به همت اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان پاوه جشن شکرگزاری و بهره برداری از ۴ هزار اصله درخت گردوی موقوفات مساجد پاوه و اورامانات برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : با حضور مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه ، ماموستا قادری امام جمعه پاوه ، سرپرست فرمانداری پاوه ، مسئولان قضایی و روحانیون و هیئت امنای مساجد و… جشن شکرگزاری و بهره برداری از ۴ هزار اصله درخت گردوی موقوفات مساجد پاوه و اورامانات با رعایت تمامی پروتکل های بهداشتی در سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی پاوه برگزار شد.

در آغاز این مراسم رئیس اداره اوقاف پاوه و اورامانات ضمن خوش آمد گویی و خیر مقدم از همراهی و همکاری تمامی کسانی که در بهره برداری از این ۴ هزار اصله درخت گردوی موقوفه یاری رسان بودن قدر دانی کرد.

ملا هادی رمضانی به تبیین و تشریح برگزاری این جشن شکرگزاری پرداخت و گفت: انجام پروژه بهره برداری از این ۴ هزار اصله درخت گردو برخلاف گذشته مستلزم یک طراحی گسترده و نتیجه تلاشهای فراوان بود.

وی با اشاره به دستور رئیس سازمان اوقاف کشور گفت : این طرح در انتهای سال ۱۳۹۹ کلید خورد که پس از طراحی و نشستهای فراوان عملیات بهره برداری از این درختان موقوفه از تاریخ ۶ شهریور ماه از روستای داریان شروع شد و این مهم ۳۶ روز به طول انجامید.

ماموستا رمضانی با بیان مشقتهای فراوان این کار گفت: همکاران در اداره اوقاف با تلاش فراوان و همراهی مسئولان از جمله حاج ماموستا قادری ، سرپرست فرمانداری و نماینده اورامانات و مسئولان قضایی و… در کنار هیئت امنای مساجد و شنگرهای عزیز منجر به بهره برداری این ۴ هزار اصله درخت گردو شد.

وی با ارائه مثالهایی به اهمیت و رشد چند برابری درآمد ناشی از بهره برداری از درختان گردوی موقوفه اورامانات وهمچنین اشتغال زایی مستقیم ۲۰ نفر و غیر مستقیم ۸۰ نفر اشاره کرد و گفت : برای مثال در روستایی مانند دوریسان در سال گذشته درآمد ۵ میلیونی داشتیم اما امثال بیش از ۲۵ هزار گردو برداشت کردیم که رقمی شاید بیش از ۵ برابر باشد یا در روستای شمشیر در سال گذشته ۳۶ میلیون تومان درآمد حاصله بود اما امثال بیش از ۱۰۰ هزار گردو برداشت داشیم.

ماموستا رمضانی با تاکید بر اینکه درآمد حاصله بصورت کامل برای مساجد خود پاوه هزینه می شود گفت: لازم است اعضای هیئت امنای مساجد بدانند از صددرصد درآمد حاصله ۸۲ درصد آن هزینه خود مسجد ۱۰ درصد حفظ عین و ۸ درصد اداره اوقاف به عنوان حق التولید برمی دارد که به الله قسم از این درآمد یک ریال آن از شهرستان خارج نمی شود.

وی با گریزی به عملکرد اوقاف اورامانات گفت : ضمن تقدیر از واقفین گرامی اورامانات و دعای خیر برای آنها با بیان اینکه زمانی تصدی اوقاف اورامانات را برعهده گرفته است ۶۳ سند موقوفه وجود داشته که الحمد الله در حال حاضر ۷۳۰ موقوفه سند دار وجود دارد ، درآمد از ۲۳ میلیون به رقم ۱ میلیارد صد و پنجاه میلیون تومان افزایش داشته است. که این نتیجه حمایت حاج ماموستا قادری ، دلسوزان دستگاه قضایی ، هیئت امنای عزیز و مردم نیکوکار منطقه است.

در این مراسم مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان کرمانشاه و حاج ماموستا قادری امام جمعه پاوه نیز به ایراد سخنرانی پرداختند.

در پایان این مراسم از اعضای هیئت امنا ، شنگران ، دستگاه قضایی و اصحاب رسانه و… که در این پروژه یاری رسان بودند تقدیر و تجلیل شد.