ی 09 اردیبهشت 1403 ساعت 19:04

عملیات گازرسانی به چهار روستای مرزی پاوه آغاز شد

عملیات گازرسانی به چهار روستای مرزی پاوه آغاز شد

به گزارش سلام پاوه : عملیات گازرسانی به چهار روستای مرزی شهرستان پاوه روز سه شنبه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با حضور نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه، سرپرست فرمانداری پاوه و جمعی از مقامات محلی آغاز شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : با حضور دکتر […]

به گزارش سلام پاوه : عملیات گازرسانی به چهار روستای مرزی شهرستان پاوه روز سه شنبه به مناسبت گرامیداشت هفته دفاع مقدس و با حضور نماینده اورامانات در مجلس شورای اسلامی، مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه، سرپرست فرمانداری پاوه و جمعی از مقامات محلی آغاز شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : با حضور دکتر آرش لهونی نماینده مردم پاوه و اورامانات در مجلس شورای اسلامی ، سرپرست فرمانداری پاوه ، مدیرعامل شرکت گاز استان و جمعی از مسئولان شورای اداری در محل دهیاری روستای مرزی هانه گرمله عملیات گاز رسانی به چهار روستای مرزی دهستان شرام به مناسبت هفته دفاع مقدس آغاز شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان کرمانشاه در این مراسم گفت: گازرسانی به چهار روستای مرزی هانی گرمله ، دزاور ، کیمنه ، بیدرواز از توابع بخش نوسود با اعتبار ۲۱۶ میلیارد ریال عملیات اجرایی آن آغاز شده و برآورد ما آن است به ۴۰۰ میلیارد ریال نیز برسد.

سیروس شهبازی با بیان اینکه طول اجرای شبکه ۳۷ کیلومتر است افزود: در اجرای پروژه ۶۴۰ علمک نصب خواهد شد و ٨۰۰خانوار این روستا از نعمت گاز طبیعی بهره مند می شوند.

سرپرست فرمانداری پاوه نیز اضافه کرد: درصد برخورداری ۷۳ درصد خانوارهای شهرستان از نعمت می باشد که ۱۰ درصد در حال اجراء و ۱۰ درصد در مرحله پیمان سپاری است که با اتمام این پروژه این درصد به ۹۳ خواهد رسید.

جلیل بالایی افزود: توپوگرافی منطقه ، گران بودن تجهیزات و عدم استقبال پیمانکاران در مناقصات از مهمترین دلایل کند بودن اجرای پروژه های گازرسانی در پاوه است.

وی گفت: بیش از ۹۰ درصد جمعیت شهری پاوه از نعمت گاز بهره مند هستند و تاکنون ۱۱ هزار کنتور شهری نصب شده است.

نماینده مردم اورامانات در مجلس شورای اسلامی نیز گفت: در حوزه گازرسانی به روستاهای اورامانات از میانگین کشوری پایین تر بودیم اما از سال ۹۹ تاکنون اقدامات خوبی انجام شده و در حال انجام است.

آرش لهونی افزود: در سال ۱۴۰۰ بیش از ۴۹۶ میلیارد تومان برای گازرسانی به روستاهای منطقه اورامانات هزینه می شود.

 دهیار روستای هانه گرمله نیز در این مراسم ضمن تقدیر و خیر مقدم مشکلات دهستان روستای شرام و روستای مرزی هانه گرمله را مطرح و درخواست مساعدت برای رفع آنان کرد.

معتصم بهرامی با اشاره به خشکسالی سال جاری به خسارات وارده به باغداران این دهستان اشاره کرد.