د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 20:49

فرمانده سپاه پاوه: حجاب شناسنامه و هویت زن است/ تجلیل از بانوان نمونه / عکس

فرمانده سپاه پاوه: حجاب شناسنامه و هویت زن است/ تجلیل از بانوان نمونه / عکس

به گزارش سلام پاوه :به مناسبت هفته عفاف و حجاب از بین بانوان تلاشگر و محجبه در اقشار مختلف بانوان نمونه انتخاب و از آنها تقدیر شد . به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست که با حضور سرپرست فرمانداری ، فرمانده سپاه ، مدیر اداره ورزش و جوانان و جمعی از بانوان […]

به گزارش سلام پاوه :به مناسبت هفته عفاف و حجاب از بین بانوان تلاشگر و محجبه در اقشار مختلف بانوان نمونه انتخاب و از آنها تقدیر شد .

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : در این نشست که با حضور سرپرست فرمانداری ، فرمانده سپاه ، مدیر اداره ورزش و جوانان و جمعی از بانوان برگزیده حوزه حجاب و عفاف در سالن اجتماعات فرمانداری پاوه برگزار شد حاج آقا جعفری نماینده ولی فقیه در ناحیه سپاه پاوه به تشریح اهداف جلسه پرداخت.

وی با بیان روایتی از امام باقر(ع) حجاب و عفاف را فقط در پوشش و چادر ندانست و گفت: حجاب فقط چادر نیست و خواهران محترم می بایست نکات دیگری را در این زمینه رعایت کنند.

فرمانده سپاه پاوه نیز با تشریح نقش و جایگاه زن در جوامع مختلف به ویژه جامعه اسلامی گفت ،حجاب شناسنامه و هویت یک زن است .

سرهنگ مسعود دوستی با اشاره به تاریخچه حجاب گفت از دیرباز از له دوره اشکانیان و ساسانیان بصورت کتیبه و سنگ واره ها در دل صخره و سنگ نقش بسته بود .

وی افزود: حجاب و پوشش به عنوان نگه دارنده بازدارنده بسته نوع فرهنگ وآداب ورسوم مردم مناطق مختلف وجود داشته است.

فرمانده سپاه پاوه بابیان اینکه در هشت سال دفاع مقدس رزمندگان ما برای حفاظت و صیانت از عفاف و حجاب زنان،مادران و خواهران خود جان عزیز خود را نثار کردند اما در این برهه و در کمال امنیت و آرامش دشمنان قصد دارند حجاب زنان و دختران ما را بردارند ،که براستی باید به دنبال دلایل این موضوع بود .

سرپرست فرمانداری پاوه نیز در این نشست گفت : قبل از هر چیز لازم است از خداوند بزرگ برای همه نعمت هایی که به ما داده است شاکر وسپاس گزار باشیم.

جلیل بالایی عفاف  و حجاب یا حجاب و عفاف را هر دو به لحاظ لفظی مکمل هم دانست و گفت: این دو با یکدیگر ارتباط تنگاتنگ دارند و تکمیل کننده همدیگر هستند.

در پایان این نشست از جمعی از بانوان و دختران اقشار مختلف در حوزه حجاب و عفاف تجلیل شد.