ش 08 اردیبهشت 1403 ساعت 11:03

ارابه های مرگ سایه گستر ماتم /سلام خسروی

ارابه های مرگ سایه گستر ماتم /سلام خسروی

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: در حیات اجتماعی بشر آستانه تحمل بعضی از رویدادهای ناگوار چنان پایین تنظیم گردیده که برای هر بار اتفاق افتادن آنها روان اجتماع چنان جریحه دار می شود که تکاپوی جلوگیری از تکرار آنها سطح جامعه را فراگرفته و گاها به خلق روشهای جدید در جلوگیری از عادی شدن آنها […]

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: در حیات اجتماعی بشر آستانه تحمل بعضی از رویدادهای ناگوار چنان پایین تنظیم گردیده که برای هر بار اتفاق افتادن آنها روان اجتماع چنان جریحه دار می شود که تکاپوی جلوگیری از تکرار آنها سطح جامعه را فراگرفته و گاها به خلق روشهای جدید در جلوگیری از عادی شدن آنها می انجامد.

مرگ اگرچه حق است و سرنوشت محتوم همه ابنا بشر است اما بسته به کیفیت و چگونگی آن همواره روح و روان جامعه را آزرده و جریحه دار می نماید.عادی شدن مرگ و میر ناشی از تصادفات جاده ای پدیده بسیار خطرناکی است که گریبان جامعه اورامانات را گرفته و می رود تا تبدیل به یک اتفاق عادی روزمره و طبیعی شود.

این روزها با مرور اخبار رسانه های محلی بیشترین تکرار و فراوانی مربوط به اخبار تصادفات و مرگ و میر می باشدِ.بدون تردید همه عزیزانی که در تصادفات جاده ای کشته می شوند بخشی از سرمایه انسانی این جامعه هستند و فقدان آنها ضربات مهلکی بر پیکره جامعه اورامانات وارد می نماید.

مرحوم اسفندیار فتاحی بدون تردید یکی از سرمایه های ارزشمند و متصف به همه صفات نیک انسانی بود که قربانی ارابه های مرگ و جاده های غیر استاندارد گردید.بر متولیان امر واجب است که این فراوانی و تکرار تصادفات را جدی گرفته و بعنوان یک بحران اساسی که کیان و هستی جمعیت فعال و اثر بخش جامعه را هدف گرفته مورد توجه قرار داده و از هر طریق ممکن نسبت به کاهش این پدیده شوم اقدام نمایند.

جاده دره بیان شمسیر قتل گاهی است که با نصب چند سرعت گیر خارج از اصول بخشنامه ای می توان در کوتاه مدت آن را ایمن تر ساخت .

اینجانب ضمن ابراز تاثر فراوان بابت فقدان همکار عزیز صبور توانمند متعهد و دلسوز مرحوم اسفندیار فتاحی و عرض تسلیت به خانواده گرانقدر و عموم جامعه فرهنگیان شهرستان و مردم نجیب دوریسان از خدای متعال غفران و آمرزش برای آن مرحوم و صبر و بردباری و شفای عاجل برای خانواده محترمشان خواستارم.

4 پاسخ برای “ارابه های مرگ سایه گستر ماتم /سلام خسروی

  • افسوس در تاریخ تیر 5, 1400 گفت:

    روحش شاد یادش گرامی

  • فرهنگی فرهیخته در تاریخ تیر 3, 1400 گفت:

    با سلام و احترام
    تعجب بنده از این است که همه جاده ها را مقصر جلوه می دهند
    راننده ای که پشت فرمان قرار می گیرد و اصول رانندگی را رعایت نمی کند،مقصر نیست؟
    پدر و مادر یا خانواده ای که ماشین را در اختیار فرزند خود قرار می دهد،بودن هیچ توصیه ایمنی،مقصر نیست؟
    افزایش بی رویه ماشین های کم کیفیت و سازندگان آن،در این جریان مقصر نیستند؟
    لطف فرموده و از جاده ها کمتر بنویسیم و از آدمهایی که این ماشین ها را می سازند و می رانند بنویسیم !!!!!

  • ناشناس در تاریخ تیر 3, 1400 گفت:

    سلام علیکم
    با دیدن کلیپ این تصادف خاص و سبقت همزمان سه خودرو شانه به شانه هم در یک جاده باریک جز سهل انگاری بشر و نوعی تعمد در بروز این حادثه هیچ کس دیگری تقصیر خاصی ندارد.
    در میدان میدان احتیاط شرط زندگی است.
    واقعا بی توجهی و بی فرهنگی در این حادثه اصل قصه است

  • یونس محمدی در تاریخ تیر 2, 1400 گفت:

    بسمه الله
    خدایا انسانهایی ازسنخ اسفندیار کم اند سرمایه های ارزشمند منطقه بودند صد حیف ازمبان ما رفتند وغم وغصه رابرای ورامانات حا گذاشتند