چ 26 اردیبهشت 1403 ساعت 18:09

برگزاری دوره آموزشی کارنما برای دانش آموزانی که یادگیریشان کامل نشده است

برگزاری دوره آموزشی کارنما برای دانش آموزانی که یادگیریشان کامل نشده است

به گزارش سلام پاوه : معاون اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به تشریح برنامه های پیش روی ثبت نام دانش آموزان ابتدایی پرداخت. *ثبت نام کلاس اولی ها از اول خرداد و سه مرحله ای است خانم ناهید فضلی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه به تشریح برنامه های اداره کل آموزش و پرورش […]

به گزارش سلام پاوه : معاون اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه به تشریح برنامه های پیش روی ثبت نام دانش آموزان ابتدایی پرداخت.

*ثبت نام کلاس اولی ها از اول خرداد و سه مرحله ای است

خانم ناهید فضلی در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه به تشریح برنامه های اداره کل آموزش و پرورش پرداخت و گفت، ثبت نام از کلاس اولی ها در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور از اول خرداد آغاز خواهد شد و تا پایان مرداد ادامه خواهد داشت .

معاون اداره کل آموزش و پرورش استان افزود: اولیایی که کودکان شش سال دارند،یعنی متولد نیمه دوم ۹۳ و نیمه اول ۹۴ هستند میتوانند به نزدیکترین مدرسه محل سکونتشان مراجعه کنند.

*کلاس اولی ها برای ثبت نام حتما باید گواهی دوره پیش دبستانی ارائه دهند

وی تصریح کرد ثبت نام کلاس اولی ها در این مقطع سه مرحله ای است ،در مرحله اول ثبت نام در مدرسه محل سکونت انجام شده و از ۱۵ خرداد این ثبت نام بصورت سیستمی از طرف مدرسه برای سنجش ارجاع میده به مراکز سنجش ، و از اول تیرماه سنجش کودکان با حضور خانواده های آنها وبا رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی انجام میشود و در مرحله سوم برگهای سنجش کودکان به مدارس ارجاع داده میشود تا ثبت نام کودکان قطعی شود .

خانم افضلی به اهمیت گذراندن دوره پیش دبستانی برای حضور در کلاس اول اشاره کرد و گفت کودکان ما برای ورود به کلاس اول حتما باید مهارت های جسمی و فکری و ذهنی و خلاقیت را کسب کنند ،لذا کودکانی که دروغ پیش دبستانی را نگذرانده اند باید در یک دوره ۴۵ روزه که آموزش و پرورش در تابستان برای آنها پیش بینی کرده است و این دوره اگر در شرایط کرونایی باشد در شبکه شاد و اگر شرایط کرونایی نباشد بصورت گروههای کوچک حضوری آموزش داده خواهند شد .

*شاد یک برنامه است که در شرایط کرونا استفاده کردیم اما تمامی بچه ها شرایط یادگیری شان کامل نشد

معاون اداره کل آموزش وپرورش استان به موضوع عدم یادگیری کلاس اولی در شبکه شاد اشاره کرد و گفت دغدغه اولیای محترم را ما هم در این مقوله داریم و باید بدانید که شبکه شاد یک برنامه برای شرایط کرونا بود برای استمرار یادگیری ،اما واقعیت این است که در دوره ابتدایی و به ویژه کلاس اولی ها باید دست ورزی داشته باشند و این قابل انتقال نیست و به همین خاطر برای دانش آموزانی که شرایط یادگیرشان کامل نشده یک دوره آموزشی به مدت شش هفته تحت عنوان کارنما طراحی شده است تا برای دست ورزی بچه ها سوالاتی طراحی شده که با همراهی معلمان مطالب مهم درس ها برایشان تکرار و آموزش داده شود .

خانم فضلی گفت: اگر شرایط کرونایی نبود این دوره در قالب گروههای کوچک حضوری و اگر شرایط کرونایی بود از طریق شبکه شاد از ۱۵ خرداد به بعد این کارنامه ها در اختیار آنها قرار میگیرد و اولیایی که میخواهند یادگیری فرزندشان کامل شود میتوانند از این کارگرها استفاده کنند .

وی تصریح کرد: از اولیای محترم که دغدغه مردود شدن فرزندانشان را دارند و معتقد هستند که زمان زیادی برای یادگیری فرزندانشان نیست گفت باید همه با هم به معلمان و دانش آموزان کمک کنیم تا در این فرصت چهار ماهه بصورت جهادی دانش آموزان را در یادگیری همراهی کنیم ،شاید سال تحصیلی جدید هم وضعیت کرونا از امسال بدتر باشد .

خانم فضلی افزود: در استان برای سال تحصیلی جدید برنامه ریزی بسیار خوبی انجام شده است و بنده به ایثار و فداکاری معلمان اعتقاد دارم و همراهی اولیا با معلمان و مدیران در اورامانات بسیار عالی بوده است ، و معلمان ما در ایام کرونا بسیار تلاش کردند و زحمت کشیدند که قابل تقدیر است .

این مقام مسئول در خصوص حضور معلمان در ایام تابستان و متعاقب آن سال جدید تحصیلی گفت اصلا نگران این موضوع نیستم چون به ایثار معلمان اعتقاد دارم ،لذا برای حمایت از معلمان بسته های آموزشی طراحی کردیم تا آنها را تنها نگذاریم .