س 11 اردیبهشت 1403 ساعت 18:32

رعد و برق، کوه‌های صعب‌العبور پاوه را به آتش کشید/ حریق «بوزین و مره‌خیل» مهار شد

رعد و برق، کوه‌های صعب‌العبور پاوه را به آتش کشید/ حریق «بوزین و مره‌خیل» مهار شد

به گزارش سلام پاوه: فرماندار پاوه از مهار آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده «بوزین و مره‌خیل» بخش باینگان این شهرستان خبر داد و گفت: نیروها در منطقه مستقر شده‌اند تا در صورت بروز آتش‌سوزی‌های موردی بلافاصله وارد عمل شده و اقدام به اطفای حریق کنند. به گزارش خبرنگار سلام پاوه:پرویز ایده‌پور امروز با حضور در محل آتش‌سوزی […]

به گزارش سلام پاوه: فرماندار پاوه از مهار آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده «بوزین و مره‌خیل» بخش باینگان این شهرستان خبر داد و گفت: نیروها در منطقه مستقر شده‌اند تا در صورت بروز آتش‌سوزی‌های موردی بلافاصله وارد عمل شده و اقدام به اطفای حریق کنند.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه:پرویز ایده‌پور امروز با حضور در محل آتش‌سوزی منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل بخش باینگان شهرستان پاوه، اظهار داشت: خوشبختانه آتش منطقه حفاظت شده بوزین و مرخیل ساعت ۹ و ۳۰ دقیقه صبح امروز مهار شد.

وی افزود: از نیروهای خدوم یگان حفاظت منابع طبیعی، نیروهای زحمتکش یگان حفاظت محیط زیست، نیروهای خستگی‌ناپذیر هلال احمر و همچنین تعدادی از نیروهای مردمی و اعضای ستاد مدیریت بحران شهرستان به دلیل تلاش ۲۴ ساعت گذشته برای مهار آتش منطقه حفاظت شده مرخیل سپاسگزاری می‌کنم.

فرماندار پاوه ادامه داد: مدیریت واحد و همکاری بلافاصله ی نیروها و اعضای ستاد مدیریت بحران دلیلی شد بر اینکه مهار آتش که  دارای چندین کانون بود با سرعت بیشتری انجام پذیرد.

وی گفت: به دلیل وزش باد در منطقه ی مذکور چند دسته از نیروهای یگان حفاظت منابع طبیعی و محیط زیست و هلال احمر مستقر شده‌اند تا در صورت بروز آتش‌سوزی‌های موردی بلافاصله وارد عمل شده و اقدام به اطفای حریق کنند.

وی تصریح کرد: کارشناسان برآورد خسارات وارده در محل حضور داشته بزودی نتایج کارشناسی آن‌ها از برآورد خسارات وارده به اطلاع عموم خواهد رسید.

رئیس ستاد بحران پاوه افزود: امکان آتش‌سوزی به دلیل رعد و برق های ۲۴ ساعت گذشته، بالا است اما ستاد مدیریت بحران در حال تحقیق بیشتر در این خصوص و سایر احتمالات است.

ایده‌پور گفت: همچنان از همه می‌خواهیم چنانچه در عرصه‌های منابع طبیعی به هر دلیلی آتشی روشن می‌کنند پس از استفاده حتما از خاموش شدن کامل آن مطمئن شوند.