د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 13:04

دستور اکید رئیس دادگستری به شهرداران شهرستان پاوه جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز

دستور اکید رئیس دادگستری به شهرداران شهرستان پاوه جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز

به گزارش سلام پاوه: رئیس دادگستری پاوه دستوراتی در خصوص اقدام فوری شهرداری های شهرستان پاوه نسبت به توقف ساخت و سازهای غیرمجاز صادر و خواستار اجرایی شدن آن توسط شهرداران شد. یعقوب حبیبی شمس در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت: حجم زیادی از پرونده های دادگستری اعم از کیفری و حقوقی مرتبط با […]

به گزارش سلام پاوه: رئیس دادگستری پاوه دستوراتی در خصوص اقدام فوری شهرداری های شهرستان پاوه نسبت به توقف ساخت و سازهای غیرمجاز صادر و خواستار اجرایی شدن آن توسط شهرداران شد.

یعقوب حبیبی شمس در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه گفت: حجم زیادی از پرونده های دادگستری اعم از کیفری و حقوقی مرتبط با شکایت از ساخت و سازهای غیر مجاز و بدون ضابطه شهرداری می باشد که متاسفانه شهرداری نسبت به ساخت و سازهای غیر مجاز موضعی انفعالی دارد و نقش شهرداری در این خصوص به فراموشی سپرده شده است.حبیبی شمس

وی با بیان روند ناصواب ساخت و ساز غیرمجاز در پاوه افزود : مشاهده می شود که در نقاط مختلف شهر بدون رعایت اصول و ضوابط حاکم به شهرسازی از قبیل رعایت حدود کوچه ها و معابر افراد سودجو اقدام به بلند مرتبه سازی های غیر اصولی می نمایند، در کوچه های سه متری ساختمان های بلندمرتبه ( هشت طبقه و … ) ساخته شده است. همسایه ها و همجواران این ساختمانها که از پیگیری موضوع و توقف ساخت و ساز های غیر مجاز توسط شهرداری ناامید می شوند به مرجع قضایی مراجعه می نمایند که البته تا صدور حکم، زمان بر است و در موارد بسیاری حکم به قلع و قمع بنا صادر می گردد. شهروندان این سوال را دارند که واقعاً نقش شهرداری چیست؟ و اجرائیات شهرداری چرا از ساخت و سازهای غیر مجاز و افزایش طبقات غیر قانونی ممانعت به عمل نمی آورد. بافت شهری به شدت آسیب پذیر است و چنانچه این روند ناصواب ادامه یابد در آینده ای نه چندان دور پاوه برای سکونت شهر مناسبی نخواهد بود.

رئیس دادگستری پاوه ادامه داد و گفت: افزایش ساخت و سازهای غیر مجاز بدون اخذ پروانه ساخت از شهرداری و افزایش طبقات بدون مجوز و محدود نمودن معابر، خدمات شهری را به شدت دچار اخلال می نماید و ترافیک شهری را شدیداً افزایش داده است. متاسفانه این رویه در سطح شهرستان حاکم شده است که با چراغ سبز شهرداری ساخت و سازهای غیر مجاز انجام می شود و در نهایت با طرح پرونده در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری با اخذ جریمه مجوز صادر می گردد.

حبیبی شمس با انتقاد شدید از ساخت و سازهای غیرمجاز و بی توجهی شهرداری های شهرستان گفت :دادگستری با درک این موضوع و در جهت حمایت از حقوق عامه دستورات ذیل را به آن شهرداری و ادارات ذیربط صادر می نماید و انتظار دارد باقید فوریت و جدیت این دستورات اجرا گردد.

۱- شهرداری در اجرای وظیفه قانونی و ذاتی خود و با نظارت و فعال نمودن واحد اجرائیات از هرگونه ساخت و ساز غیر مجاز در هر مرحله ای از ساخت جلوگیری نماید.

۲- افزایش طبقات و تراکم ساختمانهای بدون اخذ مجوز از شهرداری سریعاً متوقف شود.

۳- از طرح پرونده های ساخت و سازهای غیرمجاز در کمیسیون ماده ۱۰۰ شهرداری خودداری شود و به هیچ عنوان برای ساخت و سازهای غیرمجاز حتی با پرداخت جریمه و عوارض پروانه صادر نخواهد شد.

۴- ادارات برق، گاز و آب از هرگونه امتیاز به ساختمان های فاقد پروانه ساخت خودداری نمایند و تخلف از این موضوع پیگری قانونی خواهد داشت.

۵- مشاورین املاک و بنگاههای معاملات ملکی موظفند قبل از تنظیم قرارداد ساختمانهای مسکونی از شهرداری استعلام نمایند آیا واحد مورد معامله دارای پایان کار می باشد یا خیر و در صورت عدم وجود پایانکار از تنظیم قرارداد خودداری نمایند.

۶-این دستورات برای شهرداری های نودشه، نوسود، بانه وره و باینگان نیز الزامی می باشد.

2 پاسخ برای “دستور اکید رئیس دادگستری به شهرداران شهرستان پاوه جهت جلوگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز

  • تابا در تاریخ فروردین 22, 1400 گفت:

    نظارت ها را بیشتر کنید لطفا نه فقط نظارت عملگرایی نیز

  • هانی در تاریخ فروردین 21, 1400 گفت:

    جلو ……………….. و تجاوز به عموم مردم را با ساختمانهای بدون پارکینگ بگیره بزرگترین خدمت به مردم و دستگاه قضایی است