د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 20:27

شایعات درخصوص آلودگی آب مناطق نسمه،سرکران و چورژی /آبفای پاوه؛آب این مناطق سالم است

شایعات درخصوص آلودگی آب مناطق نسمه،سرکران و چورژی /آبفای پاوه؛آب این مناطق سالم است

به گزارش سلام پاوه ؛ تماس کاربران و شنیده ها و اخبار چند کانال های تلگرامی حکایت از آلوده بودن آب شرب سه روستای الحاقی نسمه ، چورژی و سرکران به پاوه می دهد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه: بر اساس اخبار واصله تعداد قابل توجهی از همشهریان نیز دچار عوارض گوارشی و راهی مراکز […]

به گزارش سلام پاوه ؛ تماس کاربران و شنیده ها و اخبار چند کانال های تلگرامی حکایت از آلوده بودن آب شرب سه روستای الحاقی نسمه ، چورژی و سرکران به پاوه می دهد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه: بر اساس اخبار واصله تعداد قابل توجهی از همشهریان نیز دچار عوارض گوارشی و راهی مراکز درمانی شده اند.

در حالی که شبکه بهداشت و درمان پاوه تا به این لحظه هیچ خبری را در این خصوص اعلام نکرده است. آبفای پاوه جوابیه ای را در خصوص این اخبار منتشر کرد.

با سلام و احترام پیرو موضوعات مطروحه در فضای مجازی جهت تنویر افکار عمومی به استحضار می رساند:تامین آب شرب سه روستای نُسمه، چورژی و سرکران از دو محل کاملاً مجزا «چاه واقع در نُسمه و چشمه پائین دست روستای شمشیر» انجام می گردد، تمامی نتایج آزمایشات مربوط به چاه مورد اشاره کاملاً دلالت بر سالم و قابل شرب بودن این منابع تامین آب شرب روستا را دارد.

لذا به جهت قرارگرفتن چشمه پائین دست روستای شمشیر در حریم رودخانه و محتمل بودن نشت آلودگی و سایر آلودگی‌ های ثانویه این امور نسبت به بهسازی چشمه مورد اشاره و همچنین نصب دستگاه کلرزن گازی و اتوماتیک در ورودی مخزن ۴۰۰ متر مکعبی روستای الحاقی چورژی اقدام نموده است.

باتوجه به پرجمعیت بودن منطقه و حساسیت موضوع تست کلرسنجی بصورت روزانه و بویژه در این چند روز اخیر مکرراً انجام گرفته است که نتایج حاصله از آب مجتمع مذکور عاری از هر نوع آلودگی را نشان می دهد.

با وجود تکذیب آلودگی از سوی آبفای پاوه اما کاربران و تعدادی از کانالهای تلگرامی و حتی یکی از پزشکان فعال در درمانگاه‌های پاوه از ابتلای جمع قابل توجهی از شهروندان به عوارض گوارشی ناشی از مصرف آب آلوده خبر می دهند.

میطلبد مسئولان بهداشت و درمان پاوه در این راستا سریعا شفاف سازی کنند تا خدایی نکرده شهروندان ساکن در این مناطق با مشکلی ناگوار روبرو نشوند.