س 18 اردیبهشت 1403 ساعت 21:49

استاندار کرمانشاه: عراق با بازگشایی مرز «تیله‎‌کوه» موافقت کرد/ بازگشایی مرز”رسمی شوشمی” همچنان یک مطالبه محقق نشده مردم!

استاندار کرمانشاه: عراق با بازگشایی مرز «تیله‎‌کوه» موافقت کرد/ بازگشایی مرز”رسمی شوشمی” همچنان یک مطالبه محقق نشده مردم!

به گزارش سلام پاوه : استاندار کرمانشاه اعلام کرد که فرماندار شهرستان گرمیان عراق با بازگشایی مرز «تیله‌کوه» در شهرستان سرپل ذهاب موافقت کرده است. به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا؛ «هوشنگ بازوند» روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در گفت و گو با خبرنگار […]

به گزارش سلام پاوه : استاندار کرمانشاه اعلام کرد که فرماندار شهرستان گرمیان عراق با بازگشایی مرز «تیله‌کوه» در شهرستان سرپل ذهاب موافقت کرده است.

به گزارش سلام پاوه و به نقل از ایرنا؛ «هوشنگ بازوند» روز پنجشنبه در حاشیه نشست شورای گفت و گوی دولت و بخش خصوصی در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: در روزهای آینده تیمی به منظور پیگیری ویژه بازگشایی این پایانه مرزی تشکیل خواهد شد.

وی افزود: این تیم که اعضای اتاق بازرگانی را نیز در دل خود دارد کار رایزنی با مقامات عراقی و پیگیری ویژه برای تسریع بازگشایی مرز «تیله‌کوه» را انجام می‌دهد.

پایگاه خبری تحلیلی سلام پاوه: مرز شوشمی در شهرستان پاوه پس از سالها پیگیری با تلاشهای امام جمعه ، فرماندار و نماینده پیشین مجلس شورای اسلامی و…در چند سال گذشته سرانجام رسمی شد و به عنوان یک مرز رسمی در سامانه گمرک ایران ثبت شد.

اما متاسفانه بعد از رسمی شدن و وعده های بسیار،بدلیل نبود زیرساختها و دلایلی از جمله عدم موافقت طرف عراقی… هنوز بازگشایی نشده است. انتظار از جناب آقای بازوند به عنوان استاندار کرمانشاه در بازگشایی مرز شوشمی همچون مرز تیله کوه و ….است. مرزی که بازگشایی آن مطالبه چندین دهه مردم پاوه و اورامانات است. شوشمی تمامی مجوزهای لازم برای بازگشایی را دارد و می طلبد با رایزنی بیشتر و توجه به این مطالبه محقق نشده این مهم به سرانجام برسد.