د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 08:26

نشست معتمدین انجمن زندان پاوه با رئیس دادگستری و دادستان برگزار شد/ عکس

نشست معتمدین انجمن زندان پاوه با رئیس دادگستری و دادستان برگزار شد/ عکس

به گزارش سلام پاوه : اولین نشست انجمن حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد پاوه و اورامانات با رئیس جدید دادگستری و دادستان پاوه با تجلیل از سرکار خانم حیدری رابط کمپین خیریه هنرمندمحسن چاوشی و آقای تیمور مرادی از کمپین مهربانی جوانرود برگزار شد. به گزارش خبرنگار سلام پاوه : با حضور تمامی اعضا و […]

به گزارش سلام پاوه : اولین نشست انجمن حمایت از زندانیان جرائم غیرعمد پاوه و اورامانات با رئیس جدید دادگستری و دادستان پاوه با تجلیل از سرکار خانم حیدری رابط کمپین خیریه هنرمندمحسن چاوشی و آقای تیمور مرادی از کمپین مهربانی جوانرود برگزار شد.

به گزارش خبرنگار سلام پاوه : با حضور تمامی اعضا و معتمدین انجمن حمایت از زندانیان پاوه و اورامانات صبح امروز نشستی با حضور رئیس دادگستری ، دادستان پاوه و رئیس زندان پاوه برگزار شد.

در آغاز این نشست رئیس دادگستری پاوه ضمن خیر مقدم خدمت حاضران در جلسه گفت : ان شاالله این جلسه مثمرثمر و منشاء خیر و برکت باشد و ماحصل این جلسه آزادی تعدادی از زندانیان جرایم غیرعمد و بدهکاران مالی که هم اکنون در زندان پاوه می‌باشند باشد.

یعقوب حبیبی شمس با اشاره به اولین حضورش در این نشست گفت : با توجه شناختی که در این نشست از فعالیت و مجموعه انجمن پیدا کردیم ان شا الله در نشست های بعدی نیز حضور پیدا کرده و در راستای تقویت انجمن تلاش خواهد کرد.

دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان پاوه نیز در این نشست با بیان اینکه سیاست ها اخیر قوه قضاییه در راستای حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری زندان ها است اظهار داشت :خوشبختانه دادگستری شهرستان پاوه تعامل خوبی با انجمن حمایت از زندانیان پاوه و اورامانات دارد و انصافاً انجمن نیز با فعالیت های دوستان یکی از بهترین ها در سطح استان و کشور می باشد.

نوید صحرایی با ابراز خوشحالی از حضور در جمع معتمدین انجمن افزود: خدا را شاکر هستیم و خیلی خوشبختیم که در خدمت دوستان هستیم.

وی گفت : دستورالعمل هایی که اخیرا صادر شده است برای این است که ما تمامی زندانیان را تک به تک پالایش کنیم از حیث اینکه کسی که اضافه بر آنچه که مستحق است در زندان نماند و تمام راهکارهای قانونی را به کار بگیریم برای آن که زندانیانی که مستحق هستند را زودتر از قید و بند آزاد کنیم و آنها به زندگی عادی برگردند و برای این نیازمند کمک دوستان هستیم و ریاست محترم زندان پاوه هم در این قضیه کمک کند و دست یاری به سمت دوستان انجمن دراز می کنیم تا در این امر مهم و خیر یاری رسان باشند.

دادستان پاوه ادامه داد و گفت : زندانیانی که مشکلات کیفری دارند با قانون راهگشا می توان به آنها کمک کرد اما زندگی زندانیانی که گرفتار جرایم غیرعمد و مالی هستند می طلبد که با همت دوستان و خیرین منطقه اورامانات بتوانیم به آنها هم کمک نماییم که زودتر از زندان آزاد شوند.

نوید صحرایی آخرین راهکار برای یک قاضی را در قبال متهم و مجرم زندان  دانست و افزود : افرادی که راهی زندان می شوند یا شاکی خصوصی دارند یا مباحث مالی است که باید شاکی رضایت دهد و چاره ای بجز زندان فرستادن برای یک قاضی نیست و تا آن شاکی رضایت ندهد و آن محکوم علیه گذشت نکند باید در زندان بماند و یا خود رد مال را پرداخت کند و یا یک خیر پیدا شود و آن را تقبل کند ایشان را آزاد کند چون حق الناس می باشد در مورد جنبه عمومی جرم تمام مجموعه قوه قضاییه متفق القول هستند که زندان باید جایی مجرمینی باشد که مرتکب جرایم خشن و مهم شده باشند و ما باید زندان را برای نگهداری این افراد قرار بدهیم و سایر افراد را که جزئی می باشد و جنبه عمومی ندارند در زندان نمانند.

وی گفت با ارفاقات خیلی مهم و قانونی که اخیرا اجرا شده است موفق شدیم بسیاری از زندانیان را در سطح کشور آزاد کنیم.

دادستان پاوه در بخش دیگری از سخنانش گفت : ما دوست ندارم هیچ کسی را به زندان بفرستیم که خانواده زندانی دچار عسر و حرج برای تامین معیشتشان بشنود و روزانه لیست تمام زندانیان را چک می کنیم که با چی دلیلی زندان رفته اند و چه راهکارهای قانونی می توانیم پیدا کنیم که آنها را آزاد کنیم.

صحرایی با اشاره به ایجاد درآمد پایدار برای توسعه بیشتر فعالیتهای انجمن زندان گفت :در مورد اشتغال پایدار هرگونه راهکاری اعضای انجمن دارند پیشنهاد دهند و پتانسیل های منطقه را شناسایی کنید و مجموعه دادگستری در تسهیل این مورد به شما کمک خواهند نمود.

وی با اشاره به تفاهم نامه‌ای دادگستری با ستاد اجرایی فرمان حضرت امام گفت: ستاد اجرایی حضرت امام متعهد گردیده تا مبلغ ۲۰ میلیون تومان هر کسی که محکوم به رد مال یا پرداخت بحث های غیرعمد می‌باشد را تقبل کند و زندانی را آزاد نماید و ما آخرین زندانی را که رد مال داشت روز گذشته آزاد کردیم و خوشبختانه هم اکنون در امور کیفری زندانی را در زندان نداریم که به خاطر رد مال محکوم باشد.

دادستان پاوه با تقدیر از نیکوکاران و مردم با فرهنگ پاوه گفت :پاوه در خصوص رد مال در استان سرآمد می باشد و هیچ گونه زندانی ندارد .

صحرایی در پایان از مجموعه انجمن خواستار ارائه پیشنهادات و راهکارهایی برای پیشبرد اهداف انجمن و کمک به زندانی و خانواده زندانی گردید .

مدیرعامل انجمن زندان پاوه نیز در آغاز سخنانش ضمن خوش آمدگویی، تقدیر و تشکر از حاضران در جلسه با اشاره به حمایتهای مجموعه دادگستری و دادستان محترم گفت:در زمان حضور شما سروران گرامی ان شاالله در تقویت انجمن در خدمات رسانی بیشتر به زندانیان و خانواده های زندانیان اقدامات بزرگتری صورت بگیرد و حضور متواضعانه دادستان محترم و حمایتهایشان از انجمن انگیزه ما اعضای انجمن را مضاعف می‌نماید و ان شاالله با جناب آقای حبیبی شمس هم بتوانیم همین رویه را ادامه بدهیم.

جلیل علیزاده گفت :در ابتدای سخنانم لازم میدانم از دادستان سابق آقای الماسی نیز تشکر ویژه ای داشته باشم که در زمان ایشان خدمات خوبی به زندان و خانواده های زندانی داشتیم و از ایشان به نیکی یاد می‌کنیم و قدر دان زحماتشان هستیم .

وی در ادامه به معرفی اعضای انجمن پرداخت و از مهمانان ویژه و خیر گرامی خانم حیدری و آقای تیمور مرادی( مسئول کمپین مهربانی جوانرود) تشکر نمود و گفت : خانم حیدری  رابط کمپین محسن چاوشی می باشند و با اخذ مبلغ ۱۳۵ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان از آنها که به استان کرمانشاه سوق داده شد۲۰ نفر از زندانیان استان آزاد شدند که اولویت را به زندانیان اورامانات دادند که نزدیک به ۱۲ نفر زندانی جرائم غیرعمد اورامانات در زندانهای کرمانشاه و پاوه آزاد شدند .

علیزاده با تمجید از فعالیتهای نیکوکارانه سرکار خانم حیدری گفت : ایشان قبلا هم به واسطه خیرین مبالغی به حساب انجمن واریز نمودند و سبب آزادی زندانیان دیگر شده بودند که ضمن تشکر از خانم حیدری لازم می دانیم از زحمات و خدمات همراه ایشان خانم بهرامی نیز تشکر ویژه ای نماییم.

وی در ادامه به تمجید از آقای تیمور مرادی پرداخت و به اشاره به تلاشهای خیرخواهانه ایشان گفت: در دو مورد اخیر جناب مرادی یکی برای اخذ رضایت شاکی به خاطر تصادفات و مورد دوم سرکشی از خانواده زندانی کولبر و آزادی زندانی با معرفی کردن خیر نقش بسزا و قابل تقدیری داشتند که امروز هرچند وی بدلیل فوت یکی از بستگان در نشست حضور نیافت از ایشان قدردانی کنیم.

مدیرعامل انجمن زندان همچنین از مجموعه زندان در راس آن جناب آقای خسرو شاهین صفا و معاون ایشان جناب حاج بهمن عزیزی به نیکی یاد کرد.

علیزاده در ادامه به گزارش عملکرد ۶ ماهه گذشته انجمن پرداخت و گفت: در جشن گلریزان امسال در فضای مجازی و در ماه مبارک رمضان انجمن توانست مبلغ ۶۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تومان جمع آوری نماید که کار بزرگی بود و در شش ماه گذشته انجمن توانسته است ۱۹ نفر زندانی جرایم غیرعمد را مستقیم و غیرمستقیم آزاد نماید.

وی از شورای حل اختلاف زندان پاوه دوستان خیر در شهرستان‌های پاوه، جوانرود و روانسر برای این مهم تشکر کرد و گفت : با آمدن دادستان محترم آقای صحرایی در اولین گام ایشان قدم خیری برداشتند و خیری بزرگوار از استان تهران به انجمن معرفی نمود که ۲۵ پک غذایی کامل برای خانواده های زندانی را به انجمن به ارزش ۱۵ میلیون تومان اهدا نمود و قول مساعدت های بیشتری را دادند. که این قدم اول توسط آقای دادستان سبب دلگرمی برای انجمن شد و با آمدن آقای صحرایی مبالغ واریزی ماهیانه انجمن به خانوار های زندانی۲۰۰ هزار تومان بود که به ۳۰۰ هزار تومان افزایش پیدا کرد.

علیزاده افزود :آقای شاهین صفا ریاست محترم زندان زحمت کشیدند که بحث زندانیان راه باز را به انجمن حمایت از زندانیان پاوه واگذار نمود که نزدیک به ۲۵ نفر زندانیان راه باز قراردادشان با انجمن بسته می‌شود و قطعاً عوایدی به صورت درآمد پایدار به انجمن خواهد رسید.

وی در پایان از کلیه معتمدین انجمن تشکر نمود و ماحصل این فعالیت ها را به صورت گروهی و با حمایت‌های آنها دانست و از آنها توقع همکاری بیشتر برای کمک به زندانیان و خانواده‌های زندانیان جرائم غیرعمد با توجه به شرایط بد اقتصادی آنها خواستارشد.

رئیس زندان پاوه نیز در این نشست  با تاکید به موضوع اشتغال پایدار برای زندانی و خانواده زندانی  گفت : واقعاً جمع آوری پول از خیرین لوس شده است و این قضیه تکراری شده و انتظارات و پیشنهاداتی باید ارائه شود که عملیاتی گردد.

خسرو شاهین صفا افزود :برای خانواده زندانی به جای کمک کاریابی بهترین کار است. هرچند کمک خوب می باشد اما مقطعی است و کاریابی اثر آن بیشتر می باشد.

وی از عدم برگزاری جشن گلریزان در شهرستان های جوانرود، روانسر و ثلاث باباجانی انتقاد کرد و گفت : انتظار همکاری از طرف فرمانداری ها و دادگستری های سه شهرستان با رایزنی های دادگستری شهرستان پاوه را داریم .

شاهین صفا گفت : ریاست محترم قوه قضاییه طرحی به اسم طرح پایش را ابلاغ کرده است که تمام تلاش این است به زندانیان کمک شود و یا سبب آزادی آنها گردد.

وی با ارائه چند پیشنهاد از جمله بحث اشتغال داخل زندان ها و آموزش توسط مربیان کاربلد و ماهر، استفاده از روانشناسان و مشاوره به زندانیان و خانواده زندانی ، تهیه بانک اطلاعاتی کامل از خیرین ، ریش سفیدان و معتمدین اورامانات برای میانجیگری و کسب رضایت ، استفاده از ظرفیت جهادی پزشکان خیر و نیکوکار پاوه و … را ارائه داد.

در این نشست معتمدین انجمن ، سرکار خانم احمدی نیز به ارائه مباحث ، پیشنهادات و راهکارهایی پرداختند.

در پایان به رسم یادبود با اهدای لوح تقدیر از سرکار خانم حیدری ، آقای تیمور مرادی از نیکوکاران تجلیل شد همچنین به پاس تلاشهای چندین ساله آقای میرصاحب در انجمن زندان نیز با اهدای لوح و هدیه از زحمات وی تقدیر شد.