د 10 اردیبهشت 1403 ساعت 00:13

تنظیم بیش از ۱۰ هزار سند در دفاتر اسناد رسمی پاوه

تنظیم بیش از ۱۰ هزار سند در دفاتر اسناد رسمی پاوه

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک پاوه اعلام کرد:بیش از ده هزار سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی پاوه تنظیم شده است. رستم غفوری در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه به مناسبت ۶ دی ماه روز سردفتر ضمن تبریک به سردفتران اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و پرسنل آنان اظهار داشت: دفتر اسناد رسمی […]

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک پاوه اعلام کرد:بیش از ده هزار سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی پاوه تنظیم شده است.

رستم غفوری در گفتگو با خبرنگار سلام پاوه به مناسبت ۶ دی ماه روز سردفتر ضمن تبریک به سردفتران اسناد رسمی و ازدواج و طلاق و پرسنل آنان اظهار داشت: دفتر اسناد رسمی نهاد مدنی وابسته به سازمان ثبت اسناد و املاک و قوه قضاییه است که برای تنظیم و ثبت رسمی اسناد بصورت مستقل و بدون وابستگی مالی به حاکمیت سیاسی اداره میشود.

وی افزود: دفتر اسناد رسمی به عنوان رابط حاکمیت و شهروندان نقش مهمی و حساسی را در جلوگیری از وقوع نزاعها و در نتیجه کاهش مراجعات مردم به محاکم دادگستری دارد.

غفوری تامین و تضمین امنیت حقوقی و اقتصادی جامعه را میتوان یکی از مهمترین رسالت های دفاتر اسناد رسمی برشمرد و افزود: تثبیت مالکیت شهروندان بر اموال و دارایی های خود و رسمیت بخشیدن به عقود و تعهدات و وصول برخی از درآمدهای دولت از دیگر وظایف دفاتر اسناد رسمی میباشد.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک پاوه بخشی از وظایف اجرائی سازمان ثبت اسناد و املاک را تنظیم اسناد رسمی دانست و افزود: از همان ابتدای تأسیس این امر به دفاتر اسناد رسمی و ازدواج محول شده است.

رستم غفوری به نقش موثر دفاتر که خارج از وظایف ذاتی آنان است اشاره کرد و گفت: مشاوره رایگان و معاضدت قضایی مراجعین از وظایف دیگر دفاتر اسناد رسمی می باشد که به خوبی جوابگوی مراجعات بوده اند.

وی به ماده ۱۲۸۷ قانون مدنی اشاره کرد و افزود سردفتران مامورین رسمی هستند و اسنادی که آنها تنظیم میکنند و به ثبت می رسانند اسناد رسمی هستند.

غفوری در ادامه به اهمیت قانون گذار به دفاتر اسناد رسمی را اشاره کرد و گفت: یکی از امتیازات سند رسمی به عادی اینست سند رسمی را میتوان بدون احتیاج به حکمی از محاکم از همان دفتر خانه تنظیم کننده سند تقاضای صدور اجرائیه نمود در حالیکه برای اجرای اسناد عادی در هر حال نیاز به مراجعه به محاکم و صدور حکم میباشد.

وی ادامه داد: با پیشرفت های بسیار محسوسی که در الکترونیکی کردن اسناد رسمی صورت پذیرفته است و با توجه به شیوه نامه بهره برداری از دفتر الکترونیک در اجرای ماده ۷ قانون حدنگار مصوب ۱۳۹۳و آیین نامه اجرایی آن مصوب سال ۱۳۹۵ در خصوص ایجاد دفاتر الکترونیک در کلیه دفاتر اسناد رسمی به بهره برداری رسیده و ثبت و تنظیم اسناد به صورت ماندگارترخواهد بود.

غفوری با اشاره با فعالیت ۶ دفتر اسناد رسمی و ۵ دفتر ازدواج و طلاق گوشه ای از فعالیت آنها را به شرح ذیل اعلام کرد.

وی تعداد اسناد تنظیمی که مشتمل بر انواع ثبت معاملات منقول و غیر منقول، اقرار نامه،تعهد نامه ،وکالت نامه، گواهی امضاء و غیره را ۱۰۰۱۲ فقره می باشد.

رئیس اداره ثبت اسناد و املاک افزود: در طول این مدت ۳۳ میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان قرارداد اسناد رهنی در دفاتر اسناد رسمی تنظیم شده است.

وی افزود در طول این مدت تعداد ۵۲۹ فقره ازدواج و تعداد ۱۷۷ فقره طلاق در دفاتر ازدواج و طلاق به ثبت رسیده است.

یک پاسخ برای “تنظیم بیش از ۱۰ هزار سند در دفاتر اسناد رسمی پاوه

  • شریفی در تاریخ دی 8, 1399 گفت:

    آقای غفوری
    باسلام وعرض ادب
    تلاش وهمت والای شما وهمکاران گرامیتان باعث پیشرفت و ارتقای مجموعه گردیده است.
    لذا از حسن تدبیر وتلاش وراهنمایی های جنابعالی نسبت به اینجانب و مردم نهایت تشکر و قدردانی را دارم
    از درگاه خداوند تبارک و تعالی،
    توفیق روزافزون جنابعالی را خواستاریم